Een film die doet alsof hij een epische strijd is tussen mens en natuur die eigenlijk niet meer is dan een wraakfilm. Ik ben een fan van wraakfilms maar niet als ze doen alsof ze dat niet zijn en zich verstoppen achter weliswaar mooie natuurbeelden. Van Dicaprio wordt er dan gezegd dat hij een oscar verdiend maar 90% van zijn tekst is onnozel gekreun. En ik vind de Leo die door de bossen loopt, rijd en strompelt ook nooit echt spannend, ge weet toch waar het heen gaat want het is een wraakfilm, omarm dat dan ook. Ne film als Kill Bill of recenter Promising young woman bekijk ik eveneens als wraakfilms maar die omarmen dat en maken de weg naar die wraak geweldig, deze film probeert dan weer weg te lopen van wat hij is (en het zou mij ook niet verbazen moest de helft van het volk dat Innaritu zijn draak wel goed vinden al met zijn ogen begint te rollen bij het horen van de term wraakfilm).
En zoals ik al paar posts hierboven zeg: ik heb het altijd moeilijker met films die iedereen goed vind en ik niet dan met iets dat collectief slecht wordt gevonden.