welke gehypte/bekende films/series heb je nooit gevolgd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum
Zoveel Friends haat seg, dat blijft op komisch vlak iets van t allerbeste, ooit. :(
Ik ben zelf ook fan van Friends, maar ik denk dat dat ook te maken heeft dat één van mijn beste schoolvrienden echt verslaafd was aan sitcoms. Zonder die maat had ik wellicht ook nooit bepaalde sitcoms een kans gegeven.

Ik begrijp echt goed waarom mensen het niet trekken, maar ik vind de kwaliteit van Friends wel echt een stuk hoger dan veel moderne sitcoms. Ik ben het eens met je. De humor ligt mij ook wel, maar ik begrijp goed waarom mensen het niet trekken. Het moet je wel liggen. Voor mij werkt het vooral als ik het niet te serieus neem, en wat ontspanning nodig heb. Humor is ook iets persoonlijks, iedereen zijn smaak ligt op dat vlak anders, en wat werkt voor één persoon werkt niet altijd voor de andere.

Het duurt maar twintig minuten. Soms heb ik niet altijd de zin om aan iets van een uur en een half of langer te beginnen, en soms kan een aflevering van een gewone serie ook te lang duren. Die twintig minuten zijn soms ideaal als je iets nodig hebt dat niet te lang duurt of als je je te vermoeid voelt om aan iets langers te beginnen.

De eerste keren dat ik afleveringen zag was ik ook geen fan, en bijna van elke sitcom waren de eerste vijf afleveringen die ik zag gewoon ook niet leuk. Ik ben eigenlijk gaandeweg meer fan geworden, eens je de serie en setting wat meer leert kennen. Want de eerste keren is het echt een vraagteken van "wat vinden mensen daar grappig aan?", of "van waar komt de populariteit". Dat was zo bij big bang theory, friends en two and a half men voor mij. Geldt voor meer dingen zo, "in een film komen/geraken" is ook soms zo een proces. Of in een "serie". Soms lukt het, soms niet.

Is hier al een paar keer gepost, maar zo goed als alle Vlaamse televisie is mij compleet ontgaan. In de gloria, Het eiland, Neveneffecten, Willy's en marjetten... Buiten wat losse sketches op YT nooit iets van gezien.

Een film die doet alsof hij een epische strijd is tussen mens en natuur die eigenlijk niet meer is dan een wraakfilm. Ik ben een fan van wraakfilms maar niet als ze doen alsof ze dat niet zijn en zich verstoppen achter weliswaar mooie natuurbeelden. Van Dicaprio wordt er dan gezegd dat hij een oscar verdiend maar 90% van zijn tekst is onnozel gekreun. En ik vind de Leo die door de bossen loopt, rijd en strompelt ook nooit echt spannend, ge weet toch waar het heen gaat want het is een wraakfilm, omarm dat dan ook. Ne film als Kill Bill of recenter Promising young woman bekijk ik eveneens als wraakfilms maar die omarmen dat en maken de weg naar die wraak geweldig, deze film probeert dan weer weg te lopen van wat hij is (en het zou mij ook niet verbazen moest de helft van het volk dat Innaritu zijn draak wel goed vinden al met zijn ogen begint te rollen bij het horen van de term wraakfilm).

En zoals ik al paar posts hierboven zeg: ik heb het altijd moeilijker met films die iedereen goed vind en ik niet dan met iets dat collectief slecht wordt gevonden.
Het heet "the revenant"

Dat is letterlijk iemand die terug uit de dood is opgestaan met een singular goal in mind: wraak.

Ik had nu ook niet echt de indruk dat The Revenant géén wraakfilm wou zijn, die had net alles van "ik ben uit de dood opgestaan en wil wraak". Maar ik moet wel toegeven, het is al een tijd geleden dat ik hem heb gezien en ik vond hem nu ook niet de hype waard. Dat gevecht met die beer was wel machtig.

Het heet "the revenant"

Dat is letterlijk iemand die terug uit de dood is opgestaan met een singular goal in mind: wraak.
Ja dude dan had 'The Northman' ook 'The Revenant' kunnen heten maar die film zet mij tenminste wel vanaf minuut 1 op het puntje van mijn stoel. En als ik de betekenis van Revenant opzoek klopt alleen maar het eerste deel van u zin: iemand waarvan gedacht werd dat die dood is die terugkeert. Van dat wraak deel lees ik nergens iets

Lost was toch echt wel goed. Zeker die eerste seizoenen! Zat toen los in mijne studententijd. Good memories.
Laatste seizoen moest voor alles een verklaring gezocht worden en dat ging gewoonweg niet.

Ja dude dan had 'The Northman' ook 'The Revenant' kunnen heten maar die film zet mij tenminste wel vanaf minuut 1 op het puntje van mijn stoel. En als ik de betekenis van Revenant opzoek klopt alleen maar het eerste deel van u zin: iemand waarvan gedacht werd dat die dood is die terugkeert. Van dat wraak deel lees ik nergens iets
Wat meer fantasy kijken of fantasy games spelen hé :p

Zoveel Friends haat seg, dat blijft op komisch vlak iets van t allerbeste, ooit. :(
ik vind Friends ook best grappig. Ik heb zelf toen de kleine net geboren was heel Friends nog eens gezien op Netflix als hij bij mij sliep.

Maar ik denk dat Friends alleen grappig is voor mensen die daarmee opgegroeid zijn, of toch kind van de jaren '90 zijn.

Ik ben jonger dan (het begin van) Friends dus in mijn geval klopt dat alvast niet :p . Kind van de jaren 90 nog een klein beetje zeker k heb ze nog ongeveer half meegemaakt vanaf mijn geboorte :D .

Ik vind persoonlijk nog altijd dat veel reeksen na apers zijn, een How I Met Your Mother op kop :p . Maar niks verslaat het origineel (tot er nu een boomer afkomt met een slechte reeks uit de jaren 70 ofzo uiteraard :unsure: ).

Terug
Bovenaan