Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Door het aankopen van een nieuwe laptop na 10 jaar anno 2070 uit de kast gehaald. Heerlijk spelen! Bijna vergeten hoe heerlijk gamen is op pc (of laptop).
Age of empires 4 heb ik nu in m'n vizier...

Ghost of Tsushima (PS5)

Ik heb deze zonder verwachtingen opgestart. Het spel heeft me omver geblazen. Van begin tot einde me geamuseerd. Zoveel zelfs dat ik misschien voor de platinum ga, iets wat ik normaal nooit doe. Ook de expansion al gestart en daarna de legends mode aanpakken.
Ondertussen de DLC ook uit, kort maar krachtig. De belangrijkste side quests heb ik gedaan. Platinum ga ik niet voor, gamen moet voor mij plezant zijn en grinden voelt aan als een extra job. 😅

Over de Legends mode twijfel ik nog. Ik vind de gameplay vrij oppervlakkig vergeleken met de main game dus ga deze wss aan mij voorbij laten gaan.

Last stop gespeeld op de PS4, maakt deel uit van plus extra, leuke game, tof en boeiend verhaal, een 5 tal uurtjes aangenaam verrast, aanrader om eens iets totaal anders te spelen

God of War: Ragnarök
Heel hard van genoten, van begin tot het einde. Net geen 35u over gedaan met ook wat side-content. Story-telling van een hoog niveau!
De God of War reeks is en blijft 1 van mijn favoriete franchises.

Khad een tijdje geen idee wat te spelen, maar dan onlangs begonnen aan AC Origins. 't is wel leuk, maar toch niet het Black Flag gevoel. En ik kan me totaal niet inleven in het personage waardoor ik alle cutscenes skip Ain't nobody got time for that. :p
En zoveel sidemissions :help:... denk dat ik de meeste gewoon laat liggen, enkel als ik eens moet levellen of zo.

Grappigste is dat ik ook een FarCry gevoel heb. Hoe uw 'voertuig' de banen volgt, de controlepost (kampen) die ge moet veroveren.

Kweet al dat ik Odyssey waarschijnlijk nooit ga spelen en ook Walhalla niet. Mirage lijkt me weer dichter bij de originele series te liggen.

Laatst bewerkt:
Cult of the Lamb samen met vriendin om beurt. Heerlijke game! Zijn er nog aanraders in dit genre (management/survival). Hebben Don’t Starve (Together) al gespeeld.

Een van launch games van de PS5: Spiderman Miles Morales.
Een goed spel met mooie GFX maar de echte verhaallijn was véél te kort. Gelukkig valt er, buiten de verhaallijn, nog een heleboel te beleven in het spel maar na een tijdje voelen die zijmissies eentonig aan.

Khad een tijdje geen idee wat te spelen, maar dan onlangs begonnen aan AC Origins. 't is wel leuk, maar toch niet heb Black Flag gevoel. En ik kan me totaal niet inleven in het personage waardoor ik alle cutscenes skip Ain't nobody got time for that. :p
En zoveel sidemissions :help:... denk dat ik de meeste gewoon laat liggen, enkel als ik eens moet levellen of zo.

Grappigste is dat ik ook een FarCry gevoel heb. Hoe uw 'voertuig' de banen volgt, de controlepost (kampen) die ge moet veroveren.

Kweet al dat ik Odyssey waarschijnlijk nooit ga spelen en ook Walhalla niet. Mirage lijkt me weer dichter bij de originele series te liggen.
Is black flag zoveel anders/ beter? Ben ook bezig met origin, had er meer van verwacht. En idd groot far cry gevoel.

Origin de 1ste AC die ik speel. Of zijn er betere?

Dat is uiteraard allemaal smaak, maar ik vond Origin, Odyssey en Valhalla minder goed omdat ze meer en meer weggingen van het “echte” assassin-verhaal en ook meer de RPG-toer opgingen.

Voor mij persoonlijk is Brotherhood het beste wat AC te bieden heeft (de hele Ezio trilogy eigenlijk). Black Flag heeft nooit volledig met mij geklikt, maar het was wel een openbaring na de minder III.

Laatst bewerkt:
Is black flag zoveel anders/ beter? Ben ook bezig met origin, had er meer van verwacht. En idd groot far cry gevoel.

tgoh, Black Flag was de eerste die ik gespeeld heb in de AC reeks en het thema van piraten lag me enorm en ook het besturen van het schip + de battles ermee waren fantastisch.
Later ook nog de eerste drie gespeeld en die waren ook goed, maar ik miste wel de navy battles.
Unity heb ik ook nog liggen (gratis dankzij het afbranden van de notre dame in frankrijk), maar niet lang gespeeld.

Origin ligt me qua setting veel minder. Ik mankeer het gevoel van in een levendige stad bezig te zijn. Nu zijn het allemaal kleine dorpen, kleine kampen en zelfs de grotere kampen voelen niet overweldigend aan (let wel, ben nog maar 20h into de game (level 23 - completed: 36%)). Zoals ik al zei: het geeft mij meer een FarCry gevoel dan een AC gevoel. En alhoewel ik fan ben van FarCry, wil ik niet dat AC op FC gaat lijken :)

Odyssey en Walhalla ga ik niet spelen: kheb de gameplay op youtube gezien en ik heb helemaal niks met die wereld en het is nog groter dan Origin, dacht ik. Van mij mag het wat minder.
Ik hoop dat de nieuwe AC 'Mirage' zich weer wat in een of meerdere grote steden afspeelt en teruggrijpt naar wat de eerste AC's zo goed maakte.

Maar zoals alles is het een kwestie van smaak, zoals deze thread bewijst: https://www.beyondgaming.be/threads/rangschik-de-assassins-creed-games.12361/#post-534450

Resident Evil 7 eindelijk uitgespeeld, 3 jaar laten liggen, bleek dat ik nog ong een kwartier moest spelen.

Nu Fallout 4 verdergezet, was gestopt op level 49.

Olli Olli World ontdekt. Duim doet pijn van het "Olli'n".
Verder op het gemak Monster Hunter World. Wat een mooie game toch.

Gestart met Mass Effect Legendary Edition.
Aantal uren gespeeld nu. Story bevalt me wel. Gfx en gameplay zijn ff aanpassen.

Terug
Bovenaan