Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Command & Conquer remastered.
Ik had de Red Alert al uit gespeeld en nu dus de NOD campagne van de originele C&C gestart. Pure nostalgie! Ni echt zotte gameplay, eigenlijk heel simpel zelfs en de AI maakt soms grote fouten maar dat doet weinig van de fun af.

AC Valhalla en de DLCs uitgespeeld. Schitterend spel weer en een waardige opvolger van Odyssee en Origins. Qua locaties heeft Engeland misschien minder setpieces dan Hellas of Egypte maar Eivor is als personage toch beter dan Bayek en de combo met Kassandra was helemaal goed.

Maar Ubisoft mag wel eens leren hun hoofdpersonages een goed einde te geven.

Fire Emblem: Three Houses (niet uitgespeeld)
Na net geen 40u door act I, maar de gameplay loop begint me te vervelen. En ik moet nog volledig act II door, die wel iets korters is dan I, maar toch… Om nog eens 30u die loop te doorlopen: momenteel geen zin in, dus even aan de kant.

The Last Campfire
Leuke, charmante en mooie puzzle game. Duurt niet te lang en is ook zeker niet echt moeilijk. Brengt ook een mooie boodschap in deze wintertijden. Een aanrader!
Enige minpunt: performantie op de Switch is, zowel docked als in handheld, een ramp!

Lost in Random
Hele leuke game! Ik waande me 15u lang in een Tim Burton film en dat was fantastisch! De writing, het verhaal, de voice acting waren allemaal van een hoog niveau. De combat was origineel, maar na verloop wel repetitief, maar kon die 15u wel overbruggen. En het is dan nog eens van de makers van Stick It To the Man (wat ik pas na een paar uur besefte), wat 1 van mijn favoriete games is. What’s not to like?

En gisteravond dan eindelijk aan God of War: Ragnarök begonnen 😍.

Lost in Random
Hele leuke game! Ik waande me 15u lang in een Tim Burton film en dat was fantastisch! De writing, het verhaal, de voice acting waren allemaal van een hoog niveau. De combat was origineel, maar na verloop wel repetitief, maar kon die 15u wel overbruggen. En het is dan nog eens van de makers van Stick It To the Man (wat ik pas na een paar uur besefte), wat 1 van mijn favoriete games is. What’s not to like?

En gisteravond dan eindelijk aan God of War: Ragnarök begonnen 😍.
staat ook klaar bij mij

Tunic gestart. Liefde op't eerste zicht, wow! Nog zo veel te ontdekken maar nu al onder de indruk.
God of War (2018, op Steam aan't spelen) ook nog op't gemakje aan't spelen. Blijft ook gans het spel lang indrukwekkend.

Tunic gestart. Liefde op't eerste zicht, wow! Nog zo veel te ontdekken maar nu al onder de indruk.
God of War (2018, op Steam aan't spelen) ook nog op't gemakje aan't spelen. Blijft ook gans het spel lang indrukwekkend.
Ik ben al heel benieuwd naar uw ervaring met de tweede helft van Tunic 😍

Nieuw gamemachien in elkaar gestoken. Laatste desktop dateerde van 2012, dus heb een heuse backlog van games opgebouwd. Eerste in rij:

Spider-Man Remastered.

Net begonnen, zit aan 12% volgens de save game. Heel tof spel. Het vliegen door de stad is echt tof. Gevoel van vrijheid is echt enorm. En alle mechanics doen heel 'easy to play, hard to master' aan.
Het webslingen door de stad is niet moeilijk, maar als je het echt snel & goed wil doen heb je er best wel een kluif aan. Combat hetzelfde. Overload aan mogelijkheden, en met min-of-meer button mashen geraak je er net wel door. Wil je het clean & goed doen moet je wel echt wat oefenen en nadenken.
Eerste spel in lange tijd waar ik guides en video's van op zoek met tips gewoon omdat ik het beter/vlotter wil kunnen.

Controls zijn wel wat gek voor me in het bewegen door de stad omdat die van Assassin's Creed precies in m'n vingers vastgeroest zitten (space = omhoog bewegen, c = omlaag bewegen). Spider-Man heeft een heel andere logica, waar je eerder met C posities moet kiezen i.p.v. de algemene beweging kunt dicteren.

Verhaal is voorlopig wat pover, maar daar verwacht ik ook niet veel van. De missies zijn voorlopig nog wel tof en gevarieerd.

Ander leuk facet is dat het spel heel wholesome, ethisch simpel aanvoelt. Als superheld boeven vangen, karakter is zo braaf/goed als het maar zijn kan, etc. Ben altijd fan geweest van rauwe gritty dingen (Witcher 3 is m'n absolute favoriet qua RPGs bvb.), en een zachtaardiger spel is een frisse wind voor me.

AC Valhalla na 114u uitgespeeld. Platinum zit er niet in, moet nog teveel games spelen.
Wel zalig spel, dacht nochtans dat deze wat ging tegenvallen. Minstens evengoed mee geamuseerd als de 2 vorige.

Spiderman: Miles Morales (PS5). De verhaallijn is wel heel kort. Uitgespeeld in +-5 uurtjes.
Gelukkig valt er, buiten de verhaallijn, nog wat te beleven in het spel alhoewel redelijk wat van die kleine missies repetitief aanvoelen.

Aan die personen die hier bezig waren over Tunic, merci! Wat een spel! :love2:
Dat doet mij echt plezier :love2: ik heb er ook een stukje over geschreven dat binnenkort op de frontpage komt in een artikel over de beste games van het jaar. Ben benieuwd naar jullie verdere bevindingen, want het niveau gaat tot de laatste seconde steeds in stijgende lijn!

Dat doet mij echt plezier :love2: ik heb er ook een stukje over geschreven dat binnenkort op de frontpage komt in een artikel over de beste games van het jaar. Ben benieuwd naar jullie verdere bevindingen, want het niveau gaat tot de laatste seconde steeds in stijgende lijn!
Man, echt onder de indruk, dit is gewoon terug naar mijn jeugd toen ik Link to the past aan het spelen was, en door ene kerel gemaakt dan, zwaar respect.

Ik zit nu net in die swamp beneden, net de cathedral binnen gegaan, ik hoop dat het nog lang duurt, maar ik vrees er wat voor

Man, echt onder de indruk, dit is gewoon terug naar mijn jeugd toen ik Link to the past aan het spelen was, en door ene kerel gemaakt dan, zwaar respect.

Ik zit nu net in die swamp beneden, net de cathedral binnen gegaan, ik hoop dat het nog lang duurt, maar ik vrees er wat voor
Inderdaad, dit is het eerste spel sinds de eerste Zelda's dat mij helemaal terug datzelfde gevoel kon geven van ontdekking en mysterie. Dit is Zelda worship op zijn best, zonder dat het aanvoelt als een rip-off.
Jaag zeker alle manual pages na, dat maakt deel uit van het meest mind-blowing aspect van het spel imo.

Terug
Bovenaan