Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Ik had zo rond de examenperiode gedacht dat Factorio wel een leuk spelletje zou kunnen zijn. Ben echt blij dat ik de zelfkennis heb gehad om te wachten tot vakantie om het te kopen, want amai. Het is letterlijk al van mijn vroege pubertijd geleden dat ik nog zó hard in een spel geraakt ben.
Nu al meermaals tot na 2 uur 's ochtends blijven spelen, compleet de tijd uit het oog verloren. Verslavendste game ooit, waarschijnlijk.

Ik had zo rond de examenperiode gedacht dat Factorio wel een leuk spelletje zou kunnen zijn. Ben echt blij dat ik de zelfkennis heb gehad om te wachten tot vakantie om het te kopen, want amai. Het is letterlijk al van mijn vroege pubertijd geleden dat ik nog zó hard in een spel geraakt ben.
Nu al meermaals tot na 2 uur 's ochtends blijven spelen, compleet de tijd uit het oog verloren. Verslavendste game ooit, waarschijnlijk.
Ik heb het 2 jaar geleden gekocht na een volle week te bingen met een gelekte early acces build. Nooit meer durven teruggaan :unsure:

Bracht mij direct terug naar Civ4 "oh mijn god hoe stop ik met spelen verdomme" levels.

Begonnen met Control, maar het voelt aan als meer van hetzelfde elke keer opnieuw. Tot nu toe begon het goed, maar niet echt men ding. We zien wel hoe ver we geraken.

Begonnen met Control, maar het voelt aan als meer van hetzelfde elke keer opnieuw. Tot nu toe begon het goed, maar niet echt men ding. We zien wel hoe ver we geraken.
Had net hetzelfde. In't begin enorm cool maar die coolness nam snel af.
Verhaal vond ik rommeling, wapens zeer meh (heb uiteindelijk het game uitgespeeld met het basis wapen) en de van de powers was telekinese de enige die de moeite was. Hell, dat was zo goed dat ik gewoon alle punten daar in dumpte. Combat kwam dan neer op spul naar de vijanden gooien en dan cover zoeken om m'n meterke terug te laten vullen.

Via Epic games:
Car Simulator 2018

Is op zich een interessant spel voor autofans die graag sleutelen, echter zeer herhalend. Is op zich ook te begrijpen. (ze kunnen moeilijk pang pang doen)
Je begint in een "kleinere" garage en je krijgt leads binnen voor herstellingen van remmen, filters, veren, olie bijvullen. In het begin is het wel zoeken want de controls zijn beetje random en niet duidelijk maar je bent snel vertrokken, echter zoals gezegd wordt het zeer herhalend. Er is weinig diversiteit in de wagens/motors en je hebt soms 3 tot 4 identieke wagens achter elkaar. Ook geeft het spel weinig tot geen tips wat je verder moet doen. (zie barn find of uitbreiding garage)

Er is ook constant een irritante ADHD muziek op de achtergrond die ze constant afspelen, precies dat elke garagist dit beluisterd. (denk eerder JOE maar goed).

Het spel zou ook beter zijn als je moeite hebt met zaken af te halen. Momenteel gaan banden er zo af, remmen, bouten, en dat maakt het helaas ook allemaal zo "te gemakkelijk".

Paar keer praktisch een hele motorblok uit elkaar gehaald terwijl het vanachter maar 2 rubbertjes waren XD

Ik wil zo graag Monster Hunter goed vinden, maar het lukt maar niet. Rise is naar het schijnt wel bij de betere en redelijk toegankelijk?
Toegankelijk is hij zeker, buiten de eerste 2-3 uur tutorials lezen die je strot uit komen, kan je daarna echt gewoon vrij doen wat je wil en gewoon gaan. Moet wel zeggen dat het een liefde/haat relatie is bij mij momenteel. Ik vind het hele concept enorm cool en motiverend om gewoon wat casual te spelen als je eens wat tijd hebt. Maar de gameplay kan me soms wel frustreren, die is soms heel goed en cool, maar voelt soms aan alsof je terug in de jaren 90 zit. Clunky, traag, rare hitboxes etc etc, AI kan ook heel raar reageren etc. Het spel is enorm goed als het klikt, maar kan ook frustrerend en irritant zijn als het derpt.

Kort samengevat ik snap u gevoel wel, ik heb MH ook jaren niet geprobeerd omdat ik het niet goed wist wat ik er van vond en nu ik het eindelijk eens geprobeerd heb, weet ik het nog steeds niet xD Wel heb ik al 50 uur in Rise gestoken wat niet mis is, dus heb er wel geen spijt van.

Had net hetzelfde. In't begin enorm cool maar die coolness nam snel af.
Verhaal vond ik rommeling, wapens zeer meh (heb uiteindelijk het game uitgespeeld met het basis wapen) en de van de powers was telekinese de enige die de moeite was. Hell, dat was zo goed dat ik gewoon alle punten daar in dumpte. Combat kwam dan neer op spul naar de vijanden gooien en dan cover zoeken om m'n meterke terug te laten vullen.
Ik had net het omgekeerde, vond Control echt fantastisch, beste free game dat ik ooit gespeeld heb waarschijnlijk, dlc's waren ook zalig.

Recent gespeeld:

Bugsnax (PS5)
Blij dat ik dit gratis heb kunnen spelen door PS+, anders had ik het waarschijnlijk geen kans gegeven. Tof tussendoortje, een van de pot gerukte, bizarre variant op Pokemon.

Detroit: Become Human (PS5)
Ik heb vroeger Beyond: Two Souls al eens gespeeld en vond deze een pak beter omdat de setting en het verhaal beter waren. Alleen was ook deze op het vlak van gameplay gewoon mijn ding niet, er was niet genoeg 'spel'. Te veel een opstapeling van quick time events.

Nu aan't spelen:

Persona 5 Royal (PS5)
Het begin van dit spel was voor mij eerlijk gezegd een tegenvaller. De setting is wel cool maar ik heb weinig met anime en soms is de toon een beetje raar. Ik heb ook al heel lang geen JRPG's meer gespeeld en was er niet aan gewend dat het tempo zo laag zou liggen. Een vijftal uur ver zat ik met een "is dit het nu?" gevoel. Maar dat blijkt gewoon een zeer lange tutorial te zijn en nu is het spel zelf wat open gegaan. En begint mijn interesse ook toe te nemen dus nu kijk ik er naar uit om verder te spelen.

Spiritfarer (Nintendo Switch)
Een serene management sim over de dood en rouw. Vrij makkelijk en rustgevend maar misschien een beetje langdradig.

Stellaris met enkele DLC's --> Life ender, extreem verslavend als je van grand strategy à la civ & crusader kings houdt.

The Legend of Zelda: Link's Awakening: Zelda doet zelfs niet mee 0/10. Nee, extreem leuke game, zeer schattige graphics in een leuk wereldje. Uitdagende dungeons zonder te moeilijk te zijn.

Red dead redemption 2: na iets van 20u heb ik er genoeg van. De wereld is mooi gedaan en kan mij wel in de setting vinden maar ik erger mij mateloos aan hoe slecht de besturing is. Misschien ooit eens op de PC proberen om te kijken of het daar wat beter is maar ugh, voorlopig heb ik er genoeg van.

Recent gespeeld:

Bugsnax (PS5)
Blij dat ik dit gratis heb kunnen spelen door PS+, anders had ik het waarschijnlijk geen kans gegeven. Tof tussendoortje, een van de pot gerukte, bizarre variant op Pokemon.

Detroit: Become Human (PS5)
Ik heb vroeger Beyond: Two Souls al eens gespeeld en vond deze een pak beter omdat de setting en het verhaal beter waren. Alleen was ook deze op het vlak van gameplay gewoon mijn ding niet, er was niet genoeg 'spel'. Te veel een opstapeling van quick time events.

Nu aan't spelen:

Persona 5 Royal (PS5)
Het begin van dit spel was voor mij eerlijk gezegd een tegenvaller. De setting is wel cool maar ik heb weinig met anime en soms is de toon een beetje raar. Ik heb ook al heel lang geen JRPG's meer gespeeld en was er niet aan gewend dat het tempo zo laag zou liggen. Een vijftal uur ver zat ik met een "is dit het nu?" gevoel. Maar dat blijkt gewoon een zeer lange tutorial te zijn en nu is het spel zelf wat open gegaan. En begint mijn interesse ook toe te nemen dus nu kijk ik er naar uit om verder te spelen.

Spiritfarer (Nintendo Switch)
Een serene management sim over de dood en rouw. Vrij makkelijk en rustgevend maar misschien een beetje langdradig.
Das een handvol prachtige games!

Red dead redemption 2: na iets van 20u heb ik er genoeg van. De wereld is mooi gedaan en kan mij wel in de setting vinden maar ik erger mij mateloos aan hoe slecht de besturing is. Misschien ooit eens op de PC proberen om te kijken of het daar wat beter is maar ugh, voorlopig heb ik er genoeg van.
Had ik toen het pas uitgekomen was ook.
Na een dik 1 jaar verder gedaan, en in ene ruk uitgespeeld.

Man of medan: via PlayStation +, echt wel een leuke game hoewel ik normaal niet voor horror games ben. Maar het is niet over de top, er is een boeiend verhaal en het speelt ook leuk. Aangename ontdekking.

Vampire Survivors ( via steam )
Leuke game, en spotgoedkoop. Afgelopen week gekocht voor 3 euro ongeveer, en ondertussen een 30 tal uren gespeeld en bijna 100% completed. Nog een 7-tal achievements te unlocken, en ben er volledig door.
Zeker zijn geld waard

Kirby and the Forgotten Land
Heel erg van genoten. Hiervoor nog maar 1 Kirby game gespeeld, maar het 3D-aspect maakte het sowieso nieuw. Veel beter dan ik op voorhand verwacht had en ben er ook langer mee bezig geweest: “extra” levels na “eerste” einde waren leuke onverwachte toevoeging en verhoogden mooi de moeilijkheidsgraad. Uiteindelijk staat mijn file completion op 87%: dit zal vooral gaan over de enkele Waddle Dee’s die ik niet had bij de eerste keer door een level, de collectable figurines en het level 3 tornooi.

Terug
Bovenaan