Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Tips als noob? Ben nu die tutorial campaign aan het volgen
Al doende leert men. Na een honderdtal uur gametime zou het moeten beteren. :laugh:
Een colonization game als Castile (voorloper van Spanje, aanrader) of Portugal (kan ook maar zwakker dan Castile) is nog redelijk chill om deftig te doen als noob.
Ottoblob is/was meestal ook heel sterk in eerste deel van het spel.

Een paar van de belangrijkste zaken zijn:
- Niet stackwipen. Zorg dat uw legers sterker zijn (general punten, discipline, morale, meer troepen, beter tech level) en let op de combat width. Eventueel backup legers in tweede lijn houden voor wanneer ze met meerdere stacks op uw eerste lijn vliegen.
- Hou stability, prestige en legitimacy hoog
- Niet overdrijven met overextention: onder 100% houden bij annexeren van land, ander krijg je geregeld +15 unrest events in bepaalde provincies.
- Opletten met Agressive Expansion. Het laatste dat je wil is dat de powerhouses als Castile, France en Ottoman in een coalitie gaan tegen u, of dat 3/4 van de HRE landjes in coalitie gaan tegen u. Beste is daarom om gewoon HRE gebied te mijden en oorlogen periodiek te wisselen tussen regio's (keertje Europa, keertje Azië, keertje Rusland, keertje Afrika, rinse & repeat). Improve relations kan ook helpen: landen die u niet haten gaan niet in coalitie tegen u.

Youtube EU4 playthroughs en guides kunnen ook veel bijleren.

Laatst bewerkt:
Nog eens tot een kot in de nacht Civilization V. Blijft heerlijk en nog ietsje leuker dan Civ VI (ben niet zo'n fan van bepaalde vernieuwingen die ze daarin hebben doorgevoerd en dan voornamelijk de districten).

One... more... turn... :love:

Nog eens tot een kot in de nacht Civilization V. Blijft heerlijk en nog ietsje leuker dan Civ VI (ben niet zo'n fan van bepaalde vernieuwingen die ze daarin hebben doorgevoerd en dan voornamelijk de districten).

Hoezo de vogeltjes fluiten buiten en het eerste licht komt al gloren?

Juist Guardians if the galaxy uit gespeeld! Véél beter dan Avengers! Vond het qua gameplay wel tof. Ook best langer dan ik had verwacht.

Tomb Raider (2013) uitgespeeld. De eerste van de reboots dus. Ik vind het een goed spel, voor mij één van de betere uit 2013 wat eigenlijk echt wel een goed jaar voor gaming was (TLOU, Black Flag, GTA V). Spel voelt een beetje aan als Uncharted qua genre. Action-adventure blockbuster met treasure hunting in. Verhaal is oké, niet te speciaal. Graphics en sfeer zijn goed zeker voor toen. Maar ik vind bepaalde gameplay mechanics lekker spelen, met die touwen en het klimmen op de rotsen. Al bij al zeker een goed spel. Zal later dit jaar de vervolgen ook eens spelen! (Rise en Shadow dus).

Qua trofeeen meeste singleplayer trofeeën binnengehaald, mp doe ik niet (als dat zelfs nog kan, geen idee. Spel is ondertussen 9 jaar oud...)

Laatst bewerkt:
Command & Conquer: Remastered NOD & GDI campaigns uitgespeeld.
Toen RTS-levels nog op complexe puzzels leken en pathfinding onbestaande was :unsure:

Classic game wel, echt geniale tussenfilmpjes ook. Precies een B-movie.

Nu ff iets anders spelen vooraleer ik aan Red Alert begin.

Persoonlijk vind ik de CIV games ook leuk. Ik ben begonnen met Civ 4 als tiener, vond ik heel leuk. Nu snap ik de ballen nog van Civ 4... Mijn eerste historisch strategiespel ook. In die tijd ook EU3 voor het eerst gespeeld. Civ 5 ook gespeeld, maar persoonlijk zeker na Civ 6 ligt die civ me niet. Wide strategy werkt niet en tall vind ik gewoon niet zo leuk, hoewel minder micromanagement. Graphics van civ5 is mijn ding ook niet. Civ 6 vind ik persoonlijk leuker, en ik ben juist fan van het nieuwe district, builders en wonders op tiles system. Ik vind het allemaal enorme verbeteringen. Ook de tekenstijl enzovoort vind ik allemaal beter, maar ook in deze CIV zijn er toch minpunten. De AI is veel slechter dan in Civ 5, omdat ik vermoed dat ze niet weten hoe ze met districten en religious units moeten omgaan, enzovoort. Ik vind ook de late gameplay te "traag" en nooit spannend, altijd weet ik na turn 150 of ik verloren heb of ik gewonnen heb, omdat de verschillen nadien groter worden (op Deity dan, en ook niveau 6/7). Maar inderdaad blijft wel een leuk concept, ben benieuwd wat ze met een Civ 7 gaan doen qua vernieuwingen.

204,8 uur in Civ 5 gestoken
475 uur in Civ 6 gestoken
Dat is meer dan ik dacht, maar meeste van die uren wel al een tijd geleden erin gestoken. Laatste jaar bijvoorbeeld amper civ gespeeld. En het was al een stuk minder in '19 en '20 ook. Daar zal het ook wel bijblijven, want genoeg andere spellen die ik nog amper heb gespeeld, en ik heb het wel een beetje gezien ermee.

Laatst bewerkt:
Cyberpunk 2077 voor de tweede keer uitgespeeld (Eerst ps4 & nu ps5 met de nieuwste update).

Extreem jammer dat de game zo overschaduwd is door de hype en release. Ik vind het een steengoeie game, easy 9/10. Lekkere gameplay, goeie story, boeiende personages, beeldschone graphics.. Heb een melee build gemaakt en me extreem geamuseerd met mensen tot pulp te slaan met mijn cyber enhanced armen :D Tweede playthrough was ook zeer anders omdat ik vooral gefocussed heb op missies die ik nog niet had gedaan. In totaal nu iets van een 70u in gespeeld en nog niet alles gedaan, by far :)

Ik kijk enorm uit naar de DLC's dat nog gaan komen.

Voorlopig Life is Strange aan het spelen. Gisteren 2 episodes uitgespeeld. Ik vond episode 1 iets beter dan de tweede. Vandaag denk ik niet dat ik tijd zal hebben om verder te doen. Komende dagen speel ik dan het spel nog uit. Lang uitgesteld, en ik wist ook niet echt waar ik me aan moest verwachten. Nu heb ik wel een beter idee, en ik vind het wel goed. Behandelt ook wel moeilijke thema's en de personages vind ik tot nu toe ook goed uitgewerkt. Was me veel aangeraden, geen idee of dat hier ook was. Ik heb sowieso wel nog wat "inhaalwerk" qua games. Maar ik ben ermee bezig, dus de games die ik wil spelen zal ik wel gespeeld krijgen. Als ik het uitgespeeld zal hebben, zal je het wel zien in de trophy platinum club thread.

Ook Stardew Valley op PC aan het spelen, amuseer ik mij ook enorm mee. Ik dacht lang dat het nooit iets voor mij zou zijn doordat ik het te veel associeerde met Farmville indertijd, maar dat is het eigenlijk totaal niet. Ik vind het sterk hoe ondanks dat ik eigenlijk weinig heb met farming je toch zo een goede game kan maken, maar volgens mij heeft dat te maken met de enerzijds veelzijdigheid in content, anderzijds simpelheid in concept en ook herkenbaarheid. Goed voorbeeld van een game waar kleiner soms beter betekent. Maar ik vind de NPC's enorm sterk opgebouwd in deze game. Moet nog wat meer spelen, maar begin het wat door te krijgen en ik vind het echt leuk. Een beetje een soort van Minecraft + life sim/RPG. Tof voor iets relaxed te doen tussendoor maar er zit meer diepgang in dan je op het eerste gezicht zou vermoeden.

Extreem jammer dat de game zo overschaduwd is door de hype en release.
Ik heb het gevoel dat dat vaker gebeurt. Dat uitgevers/makers/producers van games er niet in slagen om de tijd en energie in het produceren/maken van een game te nemen en het te vroeg releasen omdat er te veel druk is om het uit te stellen enzovoort, soms ook marketingsfouten. Dat is bij Cyberpunk het geval, ook bij AC: Unity ook. Of bij No Man's Sky. NMS had beter een "early access" systeem geadopteerd mochten ze wilden cashen of profiteren van de hype die ze zelf creerden (en PS/XBOX releases uitstellen), maar ze hebben ook gelogen op het moment dat ze reclame voerden. Ook te ambitieus en te veel zelf laten leiden door de hype. Veel features die er niet in zaten, zitten er nu trouwens wel in. Maar NMS is voor mij persoonlijk te repetitief door de procedural generation, en voor een game dat echt rond exploratie is opgebouwd is dat een dooddoener hoewel de sfeer en vibe me dan wel weer ligt. AC: Unity en Cyberpunk waren wel AAA games, dat was NMS niet. Die games zijn allemaal een stuk anders dan op moment v. release, al moet ik Cyberpunk nog zelf spelen.

Laatst bewerkt:
Nog steeds bezig met Days Gone.

Gameplay gewijs vind ik het een heel plezant spel. Verhaal gewijs vind ik het gewoon belachelijk.

Nog eens begonnen met EU4. Deze keer voor het eerst buiten Europa denk ik, namelijk in Japan.

Niet zo makkelijk. Moest toch vervroegd de oorlog verklaren voor keizer van Japan te worden, want ik zag geen andere uitweg. Die won ik (gelukkig) wel.

Verder zie ik geen eigen EU topic.

lWMbdz1.jpg

The Vanishing of Ethan Carter
Stond op mijn lijstje om ooit eens te testen en nu Epic het gratis in de aanbieding heeft toch even geclaimd en opgestart via GeForce Now. Het is interactiever dan ik dacht, verwachte me meer aan iets als Dear Esther. Ben nog niet ver, nog geen mening over.

Life is Strange

Heb even Google Stadia gehad en dit kunnen spelen daar. Het is in ieder geval een zeer sfeervolle game.
Zeker de moeite waard.

Cyberpunk 2077 voor de tweede keer uitgespeeld (Eerst ps4 & nu ps5 met de nieuwste update).

Extreem jammer dat de game zo overschaduwd is door de hype en release. Ik vind het een steengoeie game, easy 9/10. Lekkere gameplay, goeie story, boeiende personages, beeldschone graphics.. Heb een melee build gemaakt en me extreem geamuseerd met mensen tot pulp te slaan met mijn cyber enhanced armen :D Tweede playthrough was ook zeer anders omdat ik vooral gefocussed heb op missies die ik nog niet had gedaan. In totaal nu iets van een 70u in gespeeld en nog niet alles gedaan, by far :)

Ik kijk enorm uit naar de DLC's dat nog gaan komen.
Ben benieuwd, toevallig deze binnengekregen vandaag zonder eigenlijk ook veel erover opgezocht te hebben. Ik ga het ook op de PS5 spelen, wat is de huidige staat qua bugs en andere issues?

Ben benieuwd, toevallig deze binnengekregen vandaag zonder eigenlijk ook veel erover opgezocht te hebben. Ik ga het ook op de PS5 spelen, wat is de huidige staat qua bugs en andere issues?

Hoe doet ge dat “toevallig games binnen krijgen?”. Teach me ! 😜

metro exodus.
Ik vond het in het begin de mindere omdat ik waarschijnlijk meer van het zelfde wou als de 2 voorgaande.
Maar uiteindelijk vind ik het minstens even goe als de voorgaande, prachtig einde ook, om kippevel van te krijgen :love:

Voor eerste keer assassin's creed black flag uitgespeeld. Heb er kleine 10 jaar over gedaan 😂. Best oké, enkel jammer dat hedendaags verhaal flinterdun was. Ook het verhaal van Edward maakt wat bizarre sprongen en was enkel in laatste sequence voor mij heel duidelijk aanwezig

Na Uncharted 1, nu ook Uncharted 2 uitgespeeld. Speelt toch een stuk vlotter dan deel 1. Qua action-adventures toch echt 1 van mijn favoriete games.

Nu beginnen aan deel 3. Eerste in de serie die ik nog nooit heb gespeeld!

Terug
Bovenaan