Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Mafia the old country

Ik wist dat het meer film dan game was maar potverdikke, zelfs dan was ik niet voorbereid hoe weinig er te doen valt.
Dan ook nog vrij veel bugs en grafische glitches gehad.

Moeilijk om deze aan te raden. Ik zou eerder een playthrough op youtube bekijken.
Wel mijn pc is niet krachtig genoeg en ik hunker nogtans naar deze game..

Maar playthrough op youtube?
Rofl... zijn er echt mensen die dit doen?

Nee ik wacht nog wel een paar jaar op nieuwe pc

Totaal verslaafd aan Pokopia
:unsure: holy shit hoeveel diepgang heeft dat spel... En ik had iets totaal oppervlakkig verwacht.

Dit weekend in een nostalgische bui de SP van CoD: World at War herspeeld.
Singleplayer moet zowat de beste COD SP ooit zijn. Wat een verademing tegenover de nieuwe richting die COD de laatste jaren ingegaan is, amai.

Donkey Kong Country Returns HD op Switch 2 in handheld mode.

Ik ben opgegroeid met Donkey Kong Country 1, 2 en 3.
Later nog Donkey Kong 64 gespeeld, maar daarna is het voor mij wat gestopt met DK-games.

Tropical Freeze had ik al digitaal, maar nooit uitgespeeld. Dat spel werd op een gegeven moment zeer moeilijk.

DK Country Returns HD is ook niet gemakkelijk bij momenten, maar vind het toch wel zalige DK-platformer. Momenteel pas begonnen bij level wereld 3.

Na deze ga ik eens uitkijken naar DK Bananza op Switch 2, maar zal waarschijnlijk pas voor in het najaar zijn.
Nog altijd DK-games aan het spelen laatste tijd.

Ondertussen Tropical Freeze ook verder gespeeld en in de laatste wereld beland. Toch een zeer moeilijk spel. Funky mode helpt soms wel bij de zeer frustrerende levels. Vijfjarig zoontje heeft ook interesse in deze game, maar dat is toch nog veel te moeilijk voor hem (zelfs in co-op mode).

DK Country Returns HD zit ik ongeveer in de helft.

En Bananza heb ik niet kunnen laten voor in het najaar. 😅 Ik had nog BOL-cadeaubonnen die op moesten, dus Bananza is vandaag aangekomen. Ik snakte ook wat naar een "next-gen" titel voor de Switch 2. Ik was toch nieuwsgierig geworden naar deze game toen ik iemand (hier op het forum denk ik) heb horen/zien zeggen: "het is als Mario Odyssey, maar dan met Donkey Kong". Leuke game en voorproefje van wat te verwachten van next-gen Nintendo platformers, maar ik ben toch nog niet onmiddellijk hooked.

Ondertussen toch ook al de kaap van 20 fysieke Switch-games gehaald (waarvan slechts 3 nieuw en de rest tweedehands). 😮

Maar playthrough op youtube?
Rofl... zijn er echt mensen die dit doen?

Herinner mij nog goed dat ik een playthrough van The Last of Us bekeken heb op YouTube ergens in 2013 / 2014. Ik had geen PlayStation, noch de interesse om eentje te kopen. Het was voor mij toen de enige manier om het verhaal te zien. En heb daar geen moment spijt van gehad. Er was helemaal nog geen sprake dat PS exclusive titels zoals TLoU naar PC zouden komen, of dat deze in een echte tv serie zou gegoten worden.

Herinner mij dit nog zo goed, omdat mijn toenmalige huisgenoten op een gegeven moment zijn beginnen meekijken en we dit als een echte serie aan het bekijken waren. Het hielp natuurlijk ook wel dat ik dit op tv aan het bekijken was en niet op een klein schermpje ofzo én dat de playthrough zelf ook niet al te idioot speelde / deed.

Ontopic: Ik ben nog altijd Watch Dogs (1) aan het spelen... (al sinds januari ofzo, ik game echt heel traag en weinig).
Blijf het wel een leuke game vinden, beter dan verwacht.

Ik heb ooit eens een roleplay playthrough gezien van iemand die een 1st person horror game streamde. Die kerel deed dat geweldig. In voice-over sprak hij de gedachten uit van het personage dat hij speelde, heel immersive.

Dit was em:

Wel handig want zelf een horrorgame spelen is niet mijn idee van een gezellige avond.

Ik heb daarna nog een paar van zijn andere games geprobeerd, hij heeft bvb ook Skyrim en Fallout, maar niets kwam echt in de buurt hiervan. Krijgt meestal tussen de 1k en 10k views, deze zit dan op 95k (zijn eerste Skyrim heeft zelfs 1M views), maar dat zwakt dan wel steeds verder af naarmate de serie vordert. 't Is wel iets waar je een following mee kan krijgen.

Met die playthrough bedoelen jullie dan de cutscenes?

Of echt het ganse verhaal, inclusief de speelmomenten?

Ergens zou ik graag nog es die metal gear solid 1 verhaal, volgen. Maar dat zijn vooral conversaties. Geen interesse meer om zo n ouwe game nog es te herkauwen.

Monster Hunter Ultimate 4

Basegame volledig uit. Op naar G rank. Moesten expeditions meer variatie hebben qua level design, en je maar één enkel leven hebben per keer ipv de oneindige respawns, dan zou dit waarschijnlijk de perfecte MonHun game zijn voor mij.

Niet dat het geen uitdaging is, ik heb zelfs al met die oneindige levens de keuze moeten maken om het af te trappen wegens te slechte prep en da's altijd wel iets memorabel. Zeker met de ietwat "wonky superman dive schizo mounting" detectie in deze game(ik heb al gevlooogen jongens).

Prachtig spel. Maakt zijn rep qua personages en "verhaal" voor zover deze games het dragen, volledig waar.
Don't die.

Immortals Fenyx Rising (NS)

Top platformer van de makers van Assassin's Creed Odyssey. De Griekse mythologie zit heel leuk omvat in deze! Het spel heeft me 70 uur kunnen bezighouden. Ben dan ook een completionist :p

Zeker aanrader!

@Timboektoe eigenlijk ooit de Cube DK gespeeld met de bijhorende Bongo's? Berespel :p
Nooit gespeeld, maar ik ken het nog wel. :) Ik had zeer weinig games op mijn GameCube destijds jammer genoeg (Metroid Prime en Rogue Squadron 2 zijn mijn hoogtepunten op die console).

Nooit een Wii, Wii U en 3DS gehad (en pas vrij laat een Switch 1, sinds kort ook 2), dus wel redelijk wat Nintendo-klassiekers gemist. :D Maar ik beperk mij wel enkel tot games die speelbaar zijn op de Switch 1 of 2 om mijn "schade in te halen".

De kleinste had hier vandaag beslist dat we moesten stoppen met Donkey Kong Country Returns HD (wegens te moeilijk) en terug "het pettenspel" moesten verder spelen (lees: Super Mario Odyssey). ;) Net ook nog verder gespeeld met mijn eigen savegame en "Dark Side" unlocked.

De broodals verslagen met "lunar gravity" is zo simpel nog niet. 😮

In het "Seaside Kingdom" had ik een winkeltje gevonden waar je power moons gewoon per 10 kon kopen... Zo ben ik heel gemakkelijk aan het vereiste aantal van 250 power moons geraakt om Dark Side te unlocken. Maar vond het vreemd dat er precies geen limiet lijkt te staan op aantal power moons dat je in dat winkeltje kan kopen (heb 3 batches van 10 power moons gekocht)... :thinking:

Had via Switch Online ook nog eens even de originele Donkey Kong Country gespeeld, maar damn: didn't age well. 😮 Super Mario World en A Link to the Past vind ik nog leuke replays op Switch Online, maar de Donkey Kong Countries vind ik toch moeilijker om op te blijven kijken. Dan zijn Returns en Tropical Freeze wel betere games...

Na lange tijd Zelda: Tears of the Kingdom aan het verder spelen (Switch 2 Upgrade). Ik was gestrand in de Lightning Temple (voor mij tempel nummer 4). Weet nog niet of ik het ga volhouden, toch veel gedoe om weer in de "economics" van de game te komen. Draait wel lekker vlotjes op Switch 2, een upgrade waar ik toch blij mee ben.

Eindelijk God of War Ragnarok uit. Eens gekeken en was er juist iets meer dan 2 jaar geleden mee begonnen 😅.
Denk dat ik door dit spel quasi gestopt ben met gamen. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe deze aan die torenhoge reviews is geraakt; heeft denk ik iets van een 94% of zo op metacritic. Ik vond het heel repetitief met een verhaal dat alle kanten uitging en nergens op leek. De vorige vond ik echt heel goed, deze toch wel een grote teleurstelling. Ze hadden het beter wat meer gefocust en korter gemaakt. Vond het ook irritant dat je tegen het einde redelijk vaak in arena's met vrij sterke enemies gedropt wordt, waardoor die soms van hetzelfde niveau als een boss fight zijn. Dit maakte het nog meer een sleur; als je al bij +/- elk gevecht moet strategisch spelen... Ik voel mij toch graag af en toe een beetje God of War als ik een dergelijk spel speel 😉. Tegen het einde
na die 2 Valkyries
daarom toch maar overgeschakeld op story mode, had ik misschien al veel eerder moeten doen. Nu iets vinden dat me mijn goesting om te gamen teruggeeft 😅

Hades II - 9/10.

Een verbetering tegenover de eerste, dankzij het extra laagje.
Retemoeilijke eindbaas (gaat allemaal zo snel).
De lore, tja, daar doe je het voor. Griekse mythologie is voor velen het interessantste uit onze geschiedenis.

Terug
Bovenaan