Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Dark Souls 3 (PC):
- minder pittig dan Elden Ring
- lelijk over het algemeen visueel niet interessant buiten een paar levels (maar geen frame drops zoals bij elden ring op playstation)
- audio is wat vreemd met momenten, soundtrack is ok, weinig impactvol
cat.gif

Vampyr. Ooit eens gratis kunnen "kopen" en deze week aan begonnen. Origineel, best leuk om verder te doen, maar de gevechten zijn toch mijn ding niet.

Tweede poging om The Outer Wilds te spelen maar pff, zo echt geen direction krijgen en “explore maar”, dat ligt me precies toch minder. Die controls om te vliegen zijn ook precies niet zo geweldig. Voorlopig klikt het dus nog niet bij mij

Tweede poging om The Outer Wilds te spelen maar pff, zo echt geen direction krijgen en “explore maar”, dat ligt me precies toch minder. Die controls om te vliegen zijn ook precies niet zo geweldig. Voorlopig klikt het dus nog niet bij mij
Ik had hetzelfde. Al 2x gestart, in een zwart gat ofzoiets gezogen de 2e keer en gewoon gestorven zonder ik iets kon doen. Mocht opnieuw beginnen. Afgesloten en niet meer opgestart.

Ik had hetzelfde. Al 2x gestart, in een zwart gat ofzoiets gezogen de 2e keer en gewoon gestorven zonder ik iets kon doen. Mocht opnieuw beginnen. Afgesloten en niet meer opgestart.
Elke keer je dood gaat ga je gewoon verder waar je was afaik dus dood gaan maakt niet zoveel uit. Natuurlijk wel weet terugvliegen etc

Na iedere cycle heb je steeds wat meer info en leer je stap per stap de wereld kennen. Een van mijn lievelings puzzelspellen. Love it!

Dark Souls 3 : Ringed City DLC

Nog beter dan de main game, Gael was een plezante uitdaging. Midir niet, die laat ik in dezelfde categorie als nameless king.

@Cerulean ivm die niet impactvolle audio: het geluidje dat triggert bij een death of bij een boss kill is lame, geen impact. Hits op alle enemies klinken quasi hetzelfde, er zit weinig nuance in de audio effects.

De tracks die spelen bik bosses ( orchestrale melancholische epics) hebben precies niet de impact bij mik als bij jullie.

Over de visuals hetzelfde, blurry achtergrond vistas, precies erop geplakt met fotoshop. De environments bevatten weinig details.

Minor dingen die niet super zijn. Maar ook niet per se slecht. Level design blijft top.

Totaal voor dark souls 3 : 7.5/10

Star Wars: Jedi Survivor

Deze voor een prijsje gedownload. Fallen Order vond ik heel goed, maar ik werd bij de release van Survivor precies niet genoeg getriggered. Leek me more of the same. Sequels kunne me in 't algemeen wel eens teleurstellen. Maar na een 5 tal uur spelen zijn m'n indrukken toch vooral positief. Heel cinematisch, mooie gfx en werelden. En zoals Fallen Order, een interessant timeframe.

Ready or not mss
Toch nog een extra bedankje hier. Mijn beste maat had het laatste half jaar heel weinig tijd om te gamen, maar de voorbije tien dagen hebben we dat goed gemaakt en Ready Or Not was (en is nog steeds) de ster van de show. Heel grave game. Daarstraks nog 5.5 uur gespeeld (drie levels gecleared: Ides of March hapte het grootste deel weg) en het voelde alsof het niets was.

Moeilijkheidscurve op standard is voorlopig perfect. Niet té moeilijk, maar met twee agenten een serieuze uitdaging. De 9-bang granaten zijn wel epic, zeker als je teammaat hem niet door de kamer maar in plaats daarvan tegen de bovenkant van de deurstijl gooit en je hem zelf mag ervaren.

Ook al wat solo gespeeld, valt zeker mee. Beetje de AI commands onder de knie krijgen, en dan die mannen het vuile werk laten opknappen.

Nova Roma

Heerlijk bouw spel, zit nog niet super ver.

18 uurtjes gespendeerd aan ARC Raiders, maar ik blijf het maar meh vinden. Geef mij maar zoiets als The Division 2.
Ik moet wel zeggen: op al die uren geen enkele player gehad die mij aanviel.

9 missies ver in de originele Ghost Recon van 2001. Wat een fantastisch spel. Heb dat als tiener echt kapot gespeeld, er zijn niet veel games die ik zo vaak opnieuw heb uitgespeeld, maar deze keer moet het minstens 10-15 jaar geleden zijn.
:drool:

Heb recent ook wat andere dingen beginnen spelen maar eigenlijk kan niks mij nog boeien... Zelfs Metroid Prime 4 niet :( en Ghost Recon blijf ik met plezier verder spelen.

Heb recent ook wat andere dingen beginnen spelen maar eigenlijk kan niks mij nog boeien... Zelfs Metroid Prime 4 niet :( en Ghost Recon blijf ik met plezier verder spelen.
Herkenbaar. Recent ook heel wat spellen die ik na een aantal uur links laat liggen. Dan komt de release van World of Warcraft: The Burning Crusade Anniversary en zit ik nu alweer op een 140u op mijn main en ook heel wat uren op een alt die ik samen met mijn broer level. Dat spel is ondertussen ook al 20 jaar oud, maar kan me nog steeds meer boeien dan andere recente games.

Turok: Dinosaur Hunter op Switch 2 in handheld mode.

Ik vind de Switch echt een zalig platform om dat soort shooters uit de nineties casual te replayen in handheld mode (wel liefst met gyro aiming). Shooters speel je best op PC natuurlijk, maar de graphics zijn natuurlijk gedateerd en zou zo een games nooit volhouden met mijn neus op een PC-scherm. Op zo een scherm van een handheld console vind ik de graphics dan nog wel okayish.

De game staat nu zwaar in de korting op de Nintendo eShop, dus ik had me laten verleiden... Turok 2 staat ook in de sales, maar die ga ik niet aanschaffen. Er zaten zeker coole dingen in dat spel (cerebral bore bijvoorbeeld), maar ik vond het level design een pak minder goed dan bij het eerste deel. Ik vond dat, ondanks de goede kanten, een vrij tedious game om vol te houden.

Warhammer 40K Space Marine 2
Ik ben totaal niet mee in de lore van deze franchise dus begreep quasi geen fluit van wat er aan de hand was, maar damn, wat een coole sfeer. Die hordes die je in hopen aanvallen is ook echt cool gedaan + grafisch dik in orde. Blij dat ik deze nog kon meepikken via mn PS Plus abbo.

Nobody Wants To Die
In de Steam Sale gekocht omdat het bij release wel goede reviews kreeg + very positive rating op Steam + trailers zagen er wel cool uit.
Maar bleh, je moet echt letterlijk niks zelf uitzoeken. Gewoon telkens doen wat de game zegt. Naar het punt lopen dat aangeduid staat "do this, use this". Je hebt dan zo'n soort van tool om terug te gaan in de tijd. Maar als je dat 15 keer na elkaar moet doen bij elk object in een ruimte. Bore snore.

Terug
Bovenaan