Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Brotherhood is ook leuk , revelations nooit ver gespeeld. Ik zou vooral naar het tijdperk kijken dat het je meest interesseert.
Revelations had een paar van de mooiste setpieces van de originele AC voor het meer open world werd. Istanbul, Galata en Cappadocia zitten echt nog in mijn gedachten en het is 15 jaar geleden ofzo dat ik die gespeeld heb.

Ik ben wat aan mijn backlog en gemiste goeie games aan het werken.

Rise of the Tomb Raider story is uit, nog wat in Croft manor aan het spelen. De vr-mode wil ik ook nog testen. En daar zal het stoppen.
Shadow of the tomb raider staat al klaar, beetje twijfel om er meteen na rise aan te beginnen.

Door hier te lezen krijg ik ineens ook zin in een AC. Da's ook al verschillende jaren geleden dat ik nog es ene gespeeld heb. Laatste was Origins. Misschien toch eens kijken of deze in de ubi-catalog zit op ps+

Tegen beter weten in kriebelt het dan ook nog eens om TDU Solar crown eens te bekijken.

Revelations had een paar van de mooiste setpieces van de originele AC voor het meer open world werd. Istanbul, Galata en Cappadocia zitten echt nog in mijn gedachten en het is 15 jaar geleden ofzo dat ik die gespeeld heb.
hola, ik ben daar vorig jaar op reis geweest op die plekken !

misschien moet ik toch ook voor die EZIO trilogy gaan..... is een bundel van revelations, brotherhood en ac2...

maar UNITY staat ook eigenlijk al op mn wishlist, de franse revolutie vind ik ook een leuke tijdsgeest... pffff ik ga nog een pak werk hebben zo te horen.

is die EZIO trilogy eigenlijk best nog goed speelbaar? want bij AC3 toch paar keer geërgerd aan de controls. (steeds maar per ongeluk gebouwen oplopen bv...)

dus als ik je goed begrijp zijn die oudere games meer lineair, en minder open world? ja dat is eigenlijk wel wat ik zoek ja...

voor de zoveelste keer Skyrim nog eens begonnen. Mij voorgenomen om geen sneak archer te zijn. Wie is er level 39 en loopt te snipen met zijn boog jawel!

ik gebruik wel bound weapons, dus toch een beetje magebuild :-)

AC 3 "uitgespeeld"; tis te zeggen, ik heb alle missies uitgespeeld, maar bij de epiloog krijg ik iets vreemds, in mijn eind filmpje is mijn amulet gebroken, ipv opgegraven ofzo, waardoor ik in mijn epiloog missie precies geen einde krijg, en maar blijf rond lopen in die space krater. geen idee hoe dat komt.

nu gestart met AC: syndicate. heerlijke setting , die industriële revolutie London.
Wel tof dat AC telkens nieuwe locaties vind per game, zo wordt je die 20 games ofzo, toch minder rap beu denk ik :D

Origins en unity heb ik ook gekocht, en staan te wachten. 4 games samen 20 euro. mooie deal.

nu is het vooral wachten tot Black Flag en Ezio collection in prijs zakken richting 5 euro. dan neem ik die ook er bij

Net Star Wars The Force Unleashed uitgespeeld.. eindelijk, bepaalde dagen heb ik het gewoon niet opgestart omdat ik er niet veel zin in had, bij momenten was ik gefrustreerd en gewoon gestopt.. of had mijn controller door het raam gesmeten(bij manier van spreken..). De combat, platforming is toch zeer ondermaats imo. Paar keer stunlocked geweest, bepaalde lvls dat ik zeg meen je dit, is dit leuk? Bossfights was ook maar meh... Gochja blij dat ik het uitgespeeld heb, heb deel 2 ook nog liggen, maar kga toch nog maar even wachten.. De Star Wars Jedi reeks vind ik persoonlijk veel leuker en beter.

Net Star Wars The Force Unleashed uitgespeeld.. eindelijk, bepaalde dagen heb ik het gewoon niet opgestart omdat ik er niet veel zin in had, bij momenten was ik gefrustreerd en gewoon gestopt.. of had mijn controller door het raam gesmeten(bij manier van spreken..). De combat, platforming is toch zeer ondermaats imo. Paar keer stunlocked geweest, bepaalde lvls dat ik zeg meen je dit, is dit leuk? Bossfights was ook maar meh... Gochja blij dat ik het uitgespeeld heb, heb deel 2 ook nog liggen, maar kga toch nog maar even wachten.. De Star Wars Jedi reeks vind ik persoonlijk veel leuker en beter.
Deel 2 is serieus een pak minder dan de eerste.

Bij de eerste heb ik mij echt goed geamuseerd in den tijd. De 2de was verschrikkelijk.

Vorige week verlof gehad en samen met de madam begonnen aan Baldur's gate 3. Voor het eerst in 2 jaar tijd dat we eens geen kinderen bij ons hadden en het is eraan te merken. Ruim 80 uren in 1 week. Ik heb haar mogelijks verslaafd gemaakt aan de game. Qua strategie is ze misschien niet de sterkste maar de ideëen die ze soms heeft zijn van goudwaarde. Enkele voorbeelden:

- Athletics check gefaild met iedereen om een standbeeld te draaien
Haar idee: gooi eens een greasebottle op dat standbeeld...
Madeen: ok *doet dat zonder meer*... en nu?
Zij: probeer nog eens
*standbeeld draait zonder check* Madeen: ... you are a fucking genius.

- Grote battle met necromancer die ons al tot 3 keer toe genuked heeft.
Madeen: Bon, zo ver mogelijk uit elkaar blijven om die nuke op te vangen.
Zij: Momentje, ik heb een idee *cast eldritch blast op de necromancer*
*Necromancer is yeeted off the map*
Madeen begint keihard te lachen: Yap, dat is ook een oplossing

Een lootgoblin met ideëen is een gevaarlijk iets :D

Na Lies of P DLC de souls bug weer te pakken, dus Dark Souls 1 Remastered terug opgezet, heb ik vroeger makkelijk 10 keer uitgespeeld. Normaal speel ik souls games altijd als een rogue (licht en licht wapen en veel dodgen). Voor de verandering is als Mage gegaan en volledig op sorceries, spel voelt wel héél makkelijk zo, heb nog wel maar net de Gargoyles verslagen dus hopelijk wordt het terug wat moeilijker.

Zal zien of ik hierna DS2 (en mss DS3) nog is opstart, daar kan ik me niet al te veel van herinneren.

Na Lies of P DLC de souls bug weer te pakken, dus Dark Souls 1 Remastered terug opgezet, heb ik vroeger makkelijk 10 keer uitgespeeld. Normaal speel ik souls games altijd als een rogue (licht en licht wapen en veel dodgen). Voor de verandering is als Mage gegaan en volledig op sorceries, spel voelt wel héél makkelijk zo, heb nog wel maar net de Gargoyles verslagen dus hopelijk wordt het terug wat moeilijker.

Zal zien of ik hierna DS2 (en mss DS3) nog is opstart, daar kan ik me niet al te veel van herinneren.
Voelt DS1 niet zeer traag aan, voor wie intussen DS3 en Elden Ring gewend is? Ik zou uit nostalgie DS1 ook nog eens willen spelen maar heb er toch wat schrik voor. Also, zelfs nu hij in promo staat kost hij nog steeds 20 euro, wat ik een beetje lastig te verantwoorden vind voor een spel dat nog fris in mijn geheugen zit.

Voelt DS1 niet zeer traag aan, voor wie intussen DS3 en Elden Ring gewend is? Ik zou uit nostalgie DS1 ook nog eens willen spelen maar heb er toch wat schrik voor. Also, zelfs nu hij in promo staat kost hij nog steeds 20 euro, wat ik een beetje lastig te verantwoorden vind voor een spel dat nog fris in mijn geheugen zit.
Valt eerlijk gezegd wel mee, beetje trager dan de andere maar niet op een storende manier. Het is voor mij eerder het spel terug gewoon worden.

Wel wat QOL changes die missen: ladders zijn traag, geen runnen tijdens lock-on, moeilijke back-stabs, trage healing items.

Van Yakuza 5 meteen in Yakuza 6 gerold, door de iets andere gameplay, vind ik deze veel leuker. Ben ook weer veel te geïnvesteerd in de minigames.

2 demos van Steam Next fest getest.

Scriptorium: middeleeuwse manuscripten decoreren. Benieuwd naar de volledige versie en wat mensen gaan kunnen maken.

Windrose: PVE survival game met een piraten thema. Snap waarom de demo bijna 3000 positieve reviews heeft. In vergelijking met skull en bones is dit zeker de AAAA-game. :p

Darkest dungeon 2 eens opgezet
God of War Sons of Sparta eens opgezet

Nioh 3 ondertussen gestopt

Nu wachten op Crimson Desert

heb nu in een rotvaart ook AC: Syndicate bijna uitgespeeld.

ik ben echt omver geblazen van die stad, het oude london van de 19e eeuw :love: prachtig gewoon. erg leuke game.

al lijkt het stramien van ubisoft echt wel copy/paste te zijn hé, zowel bij alle AC games, als Far Cry Games, als die nieuwere tomb raider trilogy:

delen van een map veroveren. met sidequest die in elke game terug lijken te komen: liberate prisoners, hijack truck with goods and bring to safe place, met die skill points uiteraard te verdienen. uitkijkpost veroveren om opdrachten te zien....
ok je hoeft ze wel niet te doen, maar als je die over slaat mis je toch een enorm deel van de game imo.

ik vind het ook wel leuk sommige missies dat je 3 manieren aangereikt krijgt hoe je moet infiltreren. vind het een juweel van een game.

Terug
Bovenaan