Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

The medium uitgespeeld, natuurlijk wat note's etc niet gevonden @Bunkerbudy kan je nergens zien hoeveel van wat je iets mist ?
Niet echt, buiten een guide zoeken, je laatste save openen en kijken welke dingen je hebt en welke niet.

Maar het spel heeft geen chapter select dus je moet sowieso van 0 herbeginnen als je dat wenst te doen ( alles completen )

Palia, a cozy mmo, zoals ze het zelf noemen.
https://palia.com/

Is nu in open beta.
Tis vooral een mmo waar de nadruk ligt op de professions en niet zozeer op combat.
Combat = hunting.
Mensen die graag games spelen zoals stardew valley zullen dit misschien wel graag spelen.
Doet me ook heel erg denken aan Disneys Dreamlight valley.
Ingame shop met veel te dure cosmetics maar dat is een vrije keuze natuurlijk.
En ook wel wat p2w elementen zoals sneller progress, maar heb dat nog niet in detail bekeken aangezien ik daar toch geen gebruik van maak.

Niet iets dat ik me zie spelen als een andere mmo, maar nog wel aangenaam en misschien eens iets dat ik laat spelen door/met de petekindjes.

Er is nog niet gekend tot wanneer de beta loopt, maar beta progress word NIET deleted dus maakt niet zoveel uit.

Laatst bewerkt:
Planet of Lana en Inside uitgespeeld. Leuke korte games.
Nu bezig met Somerville, alle korte games van de gamepass gaan er hier door in afwachting van Starfield.

Quake 2 : remastered voor ps4/5

Ik was laaiend enthousiast naar deze game, omdat ik die als puber super graag heb gespeeld.

Nu is het toch wel een pak minder hoor:
In level 1 zie ik precies die shotgun over het hoofd. Ik zit nu al in level 7 , en tja: shotgun gemist dus in level 1.... het ziet er naar uit dat ik het spel zal moeten uitspelen zonder dit wapen. :wtf: ok het is geen super wapen maar verdorie, zo'n dingen kom je toch in hedendaagse games niet meer tegen.

constant zelf moeten saven! ja vroeger was dit zo, maar verdikke dat is toch aanpassen hoor. telkens manual saving doen, of bij elke keer je dood gaat, het hele level opnieuw spelen! dit hadden ze toch mogen "vernieuwen" imo.

en zo erg mooi vind ik het allemaal niet hoor. vroeger met mijn voodoo2 kaart en OPENGL zag dat er allemaal net zo uit meen ik mij te herinneren.

Och ik klink als een ouwe vent, maar..... ik weet niet of ik die game nog ga uitspelen eerlijk gezegd. het steekt me eigenlijk al vrij snel tegen.
Was ik dan vroeger zoveel beter in die game, of ben ik nu gewoon veel sneller gefrustreerd? want heb al 2 keer moeten zoeken op youtube omdat ik "vast zat", terwijl in 1998 bestond nog geen youtube, en kon ik die game perfect uitspelen. Of moet ik me echt zorgen maken over alzheimer :baard:

Was ik dan vroeger zoveel beter in die game, of ben ik nu gewoon veel sneller gefrustreerd?
Moderne games de laatste 10+ jaren doen veel te veel aan handholding. Mensen zijn het vaak legit niet meer gewoon dat ze zelf dingen moeten zoeken of testen in een game maar dat alles eerst een uur lang wordt uitgelegd via prompts in één of ander tutorial level. Verschrikkelijk IMO.

Heeft niet zo zeer te maken met dat ze er van uit gaan dat we dommer zijn dan vroeger, maar omdat gamen zo mainstream is geworden en ze echt iedereen willen bereiken, jong, oud, zelf mensen met een lichamelijke of mentale beperking dat zo veel games gewoon echt met de paplepel worden gegeven. Er zijn soms games die het u vragen nu of je tutorials wil of niet en dat is echt geweldig, zo kan ieder kiezen wat hij wil.

Moderne games de laatste 10+ jaren doen veel te veel aan handholding. Mensen zijn het vaak legit niet meer gewoon dat ze zelf dingen moeten zoeken of testen in een game maar dat alles eerst een uur lang wordt uitgelegd via prompts in één of ander tutorial level. Verschrikkelijk IMO.

Heeft niet zo zeer te maken met dat ze er van uit gaan dat we dommer zijn dan vroeger, maar omdat gamen zo mainstream is geworden en ze echt iedereen willen bereiken, jong, oud, zelf mensen met een lichamelijke of mentale beperking dat zo veel games gewoon echt met de paplepel worden gegeven. Er zijn soms games die het u vragen nu of je tutorials wil of niet en dat is echt geweldig, zo kan ieder kiezen wat hij wil.
Kon me van vroeger nog herinneren dat ik naar zo een telefoonlijn van Nintendo moest bellen om tips te krijgen hoe je verder geraakte in een spel.

Ik was laaiend enthousiast naar deze game, omdat ik die als puber super graag heb gespeeld.

In level 1 zie ik precies die shotgun over het hoofd. Ik zit nu al in level 7 , en tja: shotgun gemist dus in level 1.... het ziet er naar uit dat ik het spel zal moeten uitspelen zonder dit wapen. :wtf: ok het is geen super wapen maar verdorie, zo'n dingen kom je toch in hedendaagse games niet meer tegen.

constant zelf moeten saven! ja vroeger was dit zo, maar verdikke dat is toch aanpassen hoor. telkens manual saving doen, of bij elke keer je dood gaat, het hele level opnieuw spelen! dit hadden ze toch mogen "vernieuwen" imo.

en zo erg mooi vind ik het allemaal niet hoor. vroeger met mijn voodoo2 kaart en OPENGL zag dat er allemaal net zo uit meen ik mij te herinneren.

Och ik klink als een ouwe vent, maar..... ik weet niet of ik die game nog ga uitspelen eerlijk gezegd. het steekt me eigenlijk al vrij snel tegen.
Was ik dan vroeger zoveel beter in die game, of ben ik nu gewoon veel sneller gefrustreerd? want heb al 2 keer moeten zoeken op youtube omdat ik "vast zat", terwijl in 1998 bestond nog geen youtube, en kon ik die game perfect uitspelen. Of moet ik me echt zorgen maken over alzheimer :baard:
Nostalgie. Mpoi, maar het wordt toch niet hetzelfde.

Once u pop... :unsure:

Kon me van vroeger nog herinneren dat ik naar zo een telefoonlijn van Nintendo moest bellen om tips te krijgen hoe je verder geraakte in een spel.
Dat is dan weer zeer extreem, maar zo ging het er toen inderdaad effectief aan toe. In de manuals stond legit een telefoon nummer om naar te bellen voor info.

Dat is allemaal omdat we veel te veel verwend zijn en met het handje gehouden worden in hedendaagse games. Geen geduld meer om te zoeken of iets opnieuw te moeten doen. Denk ook niet dat jij Souls games speelt? 😜

Backcatalog aant wegwerken in afwachting van AC6... Of alleszins alles proberen een kans te geven

Atlas Fallen -> redelijk teleurgesteld. Voice-acting is extreem generisch en ronduit zwak bij momenten. Rond-cruisen in het zand is leuk en de combat heeft wel diepgang. Geen bijster interessante wereld, generische vijanden.

Alan Wake remastered -> Verhaal is interessant gebracht en om duidelijke redenen moet ik vaak denken aan Stephen King en mijn geliefde Twin Peaks. Combat is vlot genoeg, maar niet de hoofdreden om het spel te spelen in mijn ogen. Levels verkennen voelt een beetje gedateerd, maar in het algemeen zie ik goed waarom mensen de game zo graag hebben.

Narita Boy -> Op visueel & audio vlak zeer sterk voor een indiegame-metroidvania. Verhaal en stijl zijn heel atmosferisch. Combat is deftig, maar niet bovengemiddeld goed.

Banner Saga -> Niet echt voor mij. De visuele stijl is wel mooi, maar spreekt me niet echt aan en de combat is niet echt hoe ik graag mijn SRPG's heb.

Atlas Fallen -> redelijk teleurgesteld. Voice-acting is extreem generisch en ronduit zwak bij momenten. Rond-cruisen in het zand is leuk en de combat heeft wel diepgang. Geen bijster interessante wereld, generische vijanden.
Exact de reden dat ik hem eens on sale ga kopen.

Mja, tis niet per se slecht of vreselijk, maar €59... no way.

God verbiedt dat ik Forspoken in de plaats had gekocht en me meer had geamuseerd. Misschien nog liever quirky Marvel-dialogues dan deze extreem generische fantasy-tropes.
Indeed, ik zie er me wel nog wat fun uit halen, maar niet voor die prijs nu.

Nieuwe PC, laatste weken beetje door elkaar gespeeld:

The Last Of Us Pt. 1 is vermakelijk, maar mannekes wat een inefficiënt gebruik van resources. Mijn CPU gaat door het dak en zelfs de RTX 3080 krijgt het te warm naar mijn goesting. Daardoor heb ik deze wat links laten liggen.

Death Stranding had ik ooit als eens gespeeld, maar is zoveel mooier nu ik alles op ultra kan zetten. Heel rustgevende game en wat een verhaal.

Guardians of the Galaxy is echt superdikke fun. Leuk spel om gewoon te knallen zonder veel na te denken. Ook een goede verademing voor als je eens wat minder tijd hebt.

Wayfinder... keek ernaar uit na de vorige playtests om deze te spelen dit weekend.
Echter zou dit wel eens de ergste (EA) launch kunnen worden in jaren.
Servers zijn 5 minuten online geweest.
En deze morgen hebben ze hun server cap op +-7k spelers gezet omdat ze dan stabiel blijven.. 7k :(

Nochtans geen slecht spel, spijtig.
Maar nu krijgen ze natuurlijk de wind van voren met hun founders packs die varieren van 18-150 euro.

Is een "mmo" maar eerder in het genre Warframe en met graphics als Darksiders.
Er zitten dan ook mensen in hun team van beide franchises.

Fingers crossed dat het nu niet om zeep is op voorhand, want op hun discord zetten ze dat ze het zelf niet meer weten en daarom voorlopig die cap ingesteld hebben. Wat nu ook niet de beste optie is PR gericht, als ik het wel eerlijk :)

Terug
Bovenaan