Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Assassin's creed syndicate, voor mij beter dan de recenter Assassin's creed doordat het afspeelt in 1 stad. Ook een leuk tijdperk om in rond te lopen.

Mario Kart 8... omdat mijne zoon dat zo graag speelt. :)

Ik heb zelf ooit de OG Mario Kart (op de SNES) en Mario Kart 64 helemaal grijs gedraaid, dus ben zelf wel echt "verzadigd" in heel de Mario Kart-reeks. :)

Viewfinder (een van de PS+ games deze maand).
Puzzelspel met zeer originele mechanic. Jammergenoeg doen ze er weinig mee en zijn de puzzels voor het merendeel poepsimpel. In 6u uitgespeeld en hierbij dan nog eens alle audio-logs beluisterd en notities gelezen qua verhaal. Al bij al misschien 4u gepuzzeld.

Deze dit weekend ook uitgespeeld (en geplat). Idd zeer cool concept, maar mist toch wat qua uitwerking.
Wanneer je foto's in een compleet andere artstyle kan combineren, is dit echt cool gedaan, maar om 1 of andere reden krijg je dit maar in een heel beperkt aantal levels. Ook wat fout dat ze je in de trailer de indruk geven dat de nadruk daarop ligt. Bepaalde mechanismen zijn ook wat flauw (bvb die visuele illusie-stukken vond ik echt mèh)

Al bij al niet slecht (zeker niet voor een gratis PS Plus game), maar zat toch veel meer in.

Super Mario Odyssey verder spelen: is een spel dat ik nu al zeer lang met mondjesmaat hier en daar aan het spelen ben. Spel barst wel van de creatieve ideeën en is (voor zijn leeftijd) grafisch ook nog altijd heel mooi (ik speel handheld op Switch OLED).

Maar tegelijk toch ook moeite om helemaal hooked te geraken.

In afwachting van de nieuwe Pokémon, heb ik nu Super Mario Odyssey in huis gehaald.

Omg, zalige platformer en zoveel collectibles! Ik kan niet stoppen met spelen, need more moons! xD

Gisteren old school runescape aan het spelen. Ik had pas redelijk veel gold uitgegeven aan gear-upgrades. Slayer aant trainen en een rando complimenteert men armour-set. Kort daarna vraagt hij of ik 1mil gold even wil schenken. Ik zeg "Are you struggling? :p " Hij reageert niet direct, maar ik zeg dat ik zelf minder dan 1mil in men bank heb.

5 minuten later heb ik van een superior monster kill plots een drop: Imbued Heart -> verkoopt voor 108 mil op de grand exchange. :D De zeldzaamste/duurste drop die ik ooit had was 2mil voorheen.

Gisteren, met enkele jaren vertraging, begonnen aan Link's Awakening op Switch.
Ik kan me eerlijk gezegd niet eens herinneren of ik het origineel op gameboy heb gespeeld maar ik herken bitter weinig dus ik denk het niet. Classic Zelda speel ik nog altijd het liefste dus ik amuseer me hier eerlijk gezegd ook meer mee dan met BoTW.
De game ziet er ook heel goed uit en de sfeer is fantastisch :)

In afwachting van de nieuwe Pokémon, heb ik nu Super Mario Odyssey in huis gehaald.

Omg, zalige platformer en zoveel collectibles! Ik kan niet stoppen met spelen, need more moons! xD
Ik zou die zo graag eens opnieuw spelen op de Switch 2. Een van de meest memorabele games die ik ooit speelde. Maar heb het ooit aan iemand uitgeleend en ik weet dus niet meer aan wie 😔 al meermaals gevraagd aan iedereen die ik ken die ook een Switch heeft, maar niemand heeft mijn spel.

Spiderman: Miles Morales op de PS5.

Heerlijke game. De laatste keer dat ik Spiderman speelde was op de PSX bij een maat (toen al cool), dus het was al even geleden. Gewoon puur plezier maken. Geen te moeilijke combo's om je helemaal een superheld te voelen, slingeren door de stad, veel actie; coole graphics en toch wel wat key story moments die blijven hangen (op die brug, hoe cool kan je zijn). Dat deze game niet zo lang is, vind ik niet erg. Beter iets korter maar geweldig, dan dat het zo uitgebreid is dat je het echt beu wordt.

Minpuntjes is dat de stad wat leeg kan aanvoelen (in de vele niet-betreedbare gebouwen dan) en dat er misschien toch nog wel wat zij-verhaallijnen in hadden gekund, maar bon, we gaan niet klagen, want ik heb er me danig mee geamuseerd.

Bovenop de fun voor mezelf is dit ook een game die ik heel makkelijk eens nieuwe gamers (of vriend/familie) kan laten spelen (de neefjes waren er ook meteen zot van). Deze blijft in de collectie.

Ik heb nog Spiderman 2 liggen, maar ik ga eerst nog Cyberpunk 2077 uitspelen, de laatste missies daar. En dan Ghost of Tsushima eens uit zijn plastiekske halen.

Ik ben een week of twee terug begonnen aan een NG+ bij AC Origins, had in de eerste run hem uitgespeeld op 31u, maar blijkbaar enorm veel gemist. Zit nu 12u in mijn nieuwe save game en nog maar 3 main missions gedaan. :unsure: Ik had toen Origins en Odyssey samen gekocht in promo en wilde precies te snel aan die tweede beginnen.

Odyssey is mijn persoonlijke favoriet, ik heb daar 112u aan gespendeerd volgens Steam. Black Flag ook uitgespeeld en ik wilde onlangs nog eens beginnen er aan, maar geen NG+ aanwezig en ik zag het niet zitten om weer echt van nul af te spelen, 't zal mss voor later zijn.

Ben nu bezig aan Odyssey, die gesprekken waar je door moet vertragen het spel toch echt wel.

Odyssey vermoedelijk ouder dan Origins, omgeving is top, game play van Origins ligt me voorlopig beter. Hoe doe je daar 112u aan? Alle missies Wss en te voet?

Black flag nog niet in bezit.

Ben nu bezig aan Odyssey, die gesprekken waar je door moet vertragen het spel toch echt wel.

Odyssey vermoedelijk ouder dan Origins, omgeving is top, game play van Origins ligt me voorlopig beter. Hoe doe je daar 112u aan? Alle missies Wss en te voet?

Black flag nog niet in bezit.
Idd alle side missions, elke locatie, elke fasttravellocatie, ...
Odyssey is een jaar later uitgebracht dan Origins blijkbaar. Die gesprekken die ik nutteloos vond, drukte ik gewoon weg (spatie op pc).

Aangezien Stalker 2 telkens een Unreal engine crash geeft, kan ik vermoedelijk stellen dat ik het spel uitgespeeld heb, ook al zat ik op 3/4de denk ik :p Ik vond het een oké spel, maar niet direct een must have.
Enkele opmerkingen
- Een groot punt dat ik haat in loot games zoals deze (also looking at Witcher 3), is dat ze de wereld vol steken met loot en elke vijand wel iets dropt, maar je amper iets extra kan dragen zonder over je gewicht te zitten. Ik snap dat je niet oneindig wapens kan dragen, maar het mag wel wat meer zijn, zeker als je geen fasttravel hebt en dus kunt kiezen om tegen een slakkengangetje met je loot naar de basis te gaan of gewoon alles achter te laten en je tegen een redelijk tempo voort te bewegen. Maak dan dat er ook amper loot is he.
- vijanden die je van mijlenver weten te raken terwijl jij ze zelf niet kan zien door alle vegetatie en als je ze wel ziet zijn ze een pixel groot. Ze zijn allemaal scherpschutters ook al hebben ze een shotgun in hun handen. Het was bij momenten echt absurd.
- bugs: uitschakelen van DLSS heeft geholpen, maar dan nog had ik soms performance issues. En na hun nieuwste update kan ik dus niet meer spelen; zodra ik op 'continue' druk crashed het spel.

Watchdog Legions: De intro was nog redelijk, maar de voice acting van mijn personage was tenenkrommend. Ik heb de eerste 2 Watchdogs nog redelijk graag gespeeld, maar deze heb ik na een uurtje toch weer van de harde schijf verwijderd.

Bah, die limieten voor het gewicht dat je kan dragen krijg ik ook het schijt van. Ja, normaal dat je niet eindeloos alles kan dragen maar ik heb geen zin in dat heen en weer lopen en constant inventory management te doen.

Silent Hill F begonnen

Combat en puzzles op hard. Voelt als normal voorlopig.

Net zoals bij die eerste 4 games, na een uurtje al een pauzke ingezet. Sfeer is dik. Tot net na de eerste "baas" gespeeld. Dus net iets over de 2u. En kan langs ene kant niet wachten om verder te spelen.. en langs andere kant is er toch dat wrang gevoel van.. "ge moet uzelve dit niet aandoen hé".
ahhh fuck die eerste verplichte combat sectie met die 2 poppen en de daarop volgende cutscene. HARD.

Enige da'k totnutoe mis is een zoom functie of een first person view om meer van de stad te observeren die er echt wel enorm mooi en gedetailleerd uitziet.

Hades 2, ondertussen iets van een 5 uur kunnen spelen op Switch 2. Een paar keer voorbij de eerste boss geraakt, maar ik moet duidelijk nog wennen aan de nieuwe speelstijl met Melinoë. Blij met de veranderingen die ze gemaakt hebben ook al verschoot ik even met te zien hoe "fragiel" Mel tegenover Zag is.

Aan de andere kant lijkt Mel veel... veelzijdiger te zijn met alle mogelijkheden die je krijgt. Het mag zeker gezegd worden dat de presentatie terug van een zeer hoog niveau is. Voice-acting, het ontwerp van de hub en alle personages zijn gewoon prachtig. De soundtrack is nog altijd heel goed, maar voorlopig vind ik misschien een beetje weinig nieuwe tracks / stijlen tegenover de eerste game?

Zeer benieuwd naar de eerste keer dat ik Chronos kan zien.

Hades 2, ondertussen iets van een 5 uur kunnen spelen op Switch 2. Een paar keer voorbij de eerste boss geraakt, maar ik moet duidelijk nog wennen aan de nieuwe speelstijl met Melinoë. Blij met de veranderingen die ze gemaakt hebben ook al verschoot ik even met te zien hoe "fragiel" Mel tegenover Zag is.

Aan de andere kant lijkt Mel veel... veelzijdiger te zijn met alle mogelijkheden die je krijgt. Het mag zeker gezegd worden dat de presentatie terug van een zeer hoog niveau is. Voice-acting, het ontwerp van de hub en alle personages zijn gewoon prachtig. De soundtrack is nog altijd heel goed, maar voorlopig vind ik misschien een beetje weinig nieuwe tracks / stijlen tegenover de eerste game?

Zeer benieuwd naar de eerste keer dat ik Chronos kan zien.
Deze was een instant buy voor mij vorige week. Zat vol spanning te wachten op de release en was blij verrast te zijn dat het game uitkwam op Switch 2. Zoals Michster zegt: een heel leuk vervolg op de eerste. Ondertussen ook reeds wat uurtjes gespeeld en moet zeggen dat ik het toch moeilijker vind dan vorige. Of is het gewoon wennen aan de nieuwe karakters, nieuwe bosses?

Ik zal er in ieder geval nog heel wat uurtjes aan spenderen en dat voor maar 30 euro!

The invincible

Sci-fi thriller gebasseerd op het boek.
Zulke walking simulators kan ik echt wel smaken.
Deze titel verliest wel wat stoom naar het einde toe vond ik maar het is allemaal niet echt super lang.

Terug
Bovenaan