Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Mario vs Donkey Kong op de Switch.

Leuke game, kan er niks op aanmerken. Voor mijne zoon (4,5 jaar) is het wel nog wat te moeilijk.

Cyberpunk 2077 (PS5): Nu een tijdje bezig. In het begin was ik nogal zwak, maar ik zit intussen op een punt waarop ik heel wat kan en het is toch wel echt genieten. Ik ben voor een combo intelligent + technisch gegaan met enige coolfactor en mijn corpo chick with a dick laat intussen weinig heel van de tegenstand. Heerlijk hoe verschillend je missies kan aanpakken al naargelang je build, en nu ik ook mijn cyberware wat heb liggen boosten, zal er binnenkort geen rem meer op me staan.

Tussenmissie waarin je een moeilijke toren moet binnendringen om een antenne op te blazen? Ach, ik hack even de beveiligingscamera's, laat met de hoogste camera iets in de buurt van die antenna overhitten en ontploffen en ik ben klaar voor ik ook maar een voet heb binnengezet.
Word ik met zwaarbewapende wagens achtervolgd door de bewakers van de antenne? Ach, ik hack even hun auto en trek aan de handrem zodat ze tot stilstand komen. See you later, boys.
Komt er later een andere auto op me af, volgeladen met nog wat meer bewakers die pal voor me willen stoppen? Ach, ik hack hun auto en druk nu net op het gaspedaal zodat ze honderd meter verder rijden en ik alweer lang weg ben.

De stad is toch ook wel echt graaf. Enorm groot en sfeervol.

Het lastigste is misschien de autorem. Je begint heel snel te slippen en het duurt lang eer je wat trager rijdt om handig een bocht in te gaan.

De consumables gebruik ik ook niet vaak. Kost wat veel tijd om ze te bekijken en zonder lukt het voorlopig (op hard mode) ook wel. Bij The Witcher had ik een keer een speelstijl waar ik al die potions dronk, maar hier voelt het wat minder belangrijk.

Een echt lastig punt was die zotte ninjabaas met blades. Ik begon beetje bij beetje wat bij te leren over hoe ik hem moest aanpakken, tot hij op zeker moment ergens met een glitch op een container is bevroren en ik hem heel rustig vanop afstand heb neergehackt. Schieten had misschien ook gelukt, maar ik wilde het risico niet lopen dat ik hem ontvroos. I'll take it.

Hell is us

Denk dat deze in mijn top 3 van het jaar komt. Enorm van genoten om de mysteries op te lossen.
Verfrissend om geen maps, waypoints enzo te hebben. Gewoon opletten wat er gaande is en wat de npcs zeggen ipv een map volgen. :love:

Nog aan het twijfelen voor odyssey / black flag. Maar precies 2de hands moeilijk te vinden.
Playstation? Kom ik geregeld tegen ze. 2ehands.be toch
Fire Emblem Engage
Zoals het hoort, perma death "classic" mode enabled. Hard mode. En geen savescumme of do overs. Da's voor pussies.

Be "The Divine One."
Recruteer 8 jarige snotaap als medic na het redden van zijn dorp.
Verzeker ouders van veiligheid en vele avondturen.

Chapter 6. Letterlijk eerste chapter na recruteren van onze 8 jarige snotneus.
Zet Jean in om mijn Tank aka "Boucheron"(what'sinnaname) te voeden om de eerste niet belichte map te verkennen.

Jean bevind zich plots in de vuurlinie van 2 meatcleavers die "Boucheron" natuurlijk stronthard negeren voor de 8 jarige levenslijn.

Rip Jean.

Zijn laatste woorden.
"Thanks for taking me along, o Divine One. I'm sure I'll make myself usefull".
You sure did Jean. You sure did. Boucheron leeft.

Terminator 2 duimpje voor Jean iedereen.👍

Mijn Fire Emblem verhaal gaat ondertussen rustig voort. Chapter 16 en al een man of 9 dood. Boucheron ;__;

Maar voor zeker te zijn op normal gezet wat soms toch nog voor verrassingen zorgt. Het verhaal.. en de presentatie is toch wel, ondermaats om beleefd te blijven. Die euh.. "new age anime wave" smaakt hier toch maar zelden hoor. Dus ik skip/ffward grotendeels de homebase secties om zo snel mogelijk gewoon te kunnen spelen.

Laatst bewerkt:
Need for speed: the run.

Zalige game in de reeks, maar oh god, om die aan de praat te krijgen.

anno windows 11 nog steeds, die direct x dingen moeten installeren van 2006 en dergelijke, die moeten gedownload worden, en dan pas werkt het spel. nogtans legaal. maar ooit stoppen ze misschien die service, en kan ik die game niet meer runnen :(

wat een gedoe. maar heerlijk van west naar oost in USA racen :devil:

AC origin, had twijfels int begin. Maar echt tof spel!

Nog aan het twijfelen voor odyssey / black flag. Maar precies 2de hands moeilijk te vinden.
Ik ben een week of twee terug begonnen aan een NG+ bij AC Origins, had in de eerste run hem uitgespeeld op 31u, maar blijkbaar enorm veel gemist. Zit nu 12u in mijn nieuwe save game en nog maar 3 main missions gedaan. :unsure: Ik had toen Origins en Odyssey samen gekocht in promo en wilde precies te snel aan die tweede beginnen.

Odyssey is mijn persoonlijke favoriet, ik heb daar 112u aan gespendeerd volgens Steam. Black Flag ook uitgespeeld en ik wilde onlangs nog eens beginnen er aan, maar geen NG+ aanwezig en ik zag het niet zitten om weer echt van nul af te spelen, 't zal mss voor later zijn.

Wuchang uitgespeeld, in elk ander jaar zou dit mijn goty geweest zijn, maar met Exp 33 & DS2 kan dat niet.

Prachtig spel, perfecte mix tussen Wukong & Dark Souls.

God of War: Ragnarok 'uitgespeeld'.

Enkel het verhaal en ongeveer de helft van de side quests.

Verhaal was wel oké gepresenteerd, maar het voelde niet echt God of War-achtig aan. Vrij tam en een te happy-ending voor mijn smaak.

Qua gameplay vond ik net genoeg afwisseling om de main story te doorlopen maar ik voel me nu niet geneigd om voor de 100% te gaan.

Is Valhalla-DLC echt de moeite? Die heb ik niet aangeraakt

God of War: Ragnarok 'uitgespeeld'.

Enkel het verhaal en ongeveer de helft van de side quests.

Verhaal was wel oké gepresenteerd, maar het voelde niet echt God of War-achtig aan. Vrij tam en een te happy-ending voor mijn smaak.

Qua gameplay vond ik net genoeg afwisseling om de main story te doorlopen maar ik voel me nu niet geneigd om voor de 100% te gaan.

Is Valhalla-DLC echt de moeite? Die heb ik niet aangeraakt
Exact dezelfde mening hier, had er wel veel meer van verwacht, review scores waren echt te hoog imo. De eerste reboot was veel interessanter. De oudere games blijven wel toppers, die mythologie is geweldig en heel die power fantasy was toch een groot verschil met dit.

Begonnen aan Elden Ring en is tegelijk het eerste type 'souls'-game dat ik speel. Dik uurtje gespeeld gisteren en tig keer doodgegaan :unsure:.
Doorbijten tot we op wat niveau zitten zeker...

Rise of the Tomb Raider
Net als zijn voorganger een heel goed spel. Had het alleen op een hogere moeilijkheidsgraad moeten spelen, denk ik, want nooit in de problemen gekomen met resources en in combat zo goed als nooit dood gegaan.
Challenge Tombs waren wel niet echt challenges, maar wel vaak mooie setpieces.
Het verhaal dat extra werd verteld met alle lore documents vond ik wel fantastisch, zeker met goeie voice acting.
Shadow of the Tomb Raider zal ook nog wel gespeeld worden 😊.

Nu een tweetal uurtjes bezig met Prince of Persia: The Lost Crown: man, wat een tight controls en combat :drool: :drool: :drool:. Hier dan wel weer een pak moeilijker op de “normal” difficulty. Maar wel heel satisying!

Viewfinder (een van de PS+ games deze maand).
Puzzelspel met zeer originele mechanic. Jammergenoeg doen ze er weinig mee en zijn de puzzels voor het merendeel poepsimpel. In 6u uitgespeeld en hierbij dan nog eens alle audio-logs beluisterd en notities gelezen qua verhaal. Al bij al misschien 4u gepuzzeld.

Bezig met Baldur's gate 3 al menig uurtjes +34 en nog niet door Act 1 ik neem m'n tijd om alle hoekjes te verkennen k"zal hopelijk voor nieuwjaar klaar zijn 😋 Top spel tot nu ...

Terug
Bovenaan