Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Nier : Automata in sale gekocht en opgestart.
Fucking hell die eerste level is brutaal 😅
Deze week nog wel paar keren proberen om erdoor te geraken, hierna zou het schijnt wel met saves zijn dus hopelijk geraak ik daar snel.

Doom The Dark Ages uitgespeeld via gamepass (was echt maar middelmatig ze... blij da'k daar geen 70-80 euros aan heb gegeven) en nu bezig met Avowed, ook via gamepass. Best wel een leuke RPG van de manne van Obsidian.

Rainbow six siege X gratis versie: Na steeds COD te gamen is dit wel een aangename verfrissing. Het is wel echter de gratis versie dus volgens mij kan ik enkel S en D spelen. De voorbereiding bij elke game door met een wagentje rond te rijden wordt wel snel irritant.

The Last of Us 2. Geweldige gameplay, maar het verhaal beviel me toch een stuk minder dan het origineel (en ik had eigenlijk gehoopt dat het een ander soort verhaal ging zijn). Had het lang uitgesteld omdat TLOU1 mijn favo game ooit is en ik het gevoel had dat de sequel er niet tegen zou opwegen. Dat bleek ook wel zo. Had het uiteindelijk gekocht omdat ik toch eerst de game wilde spelen voor s2 van de serie te kijken, maar als ik het zo heb gelezen is dat ook weer een pak minder dan s1.

In TLOU1 heb je altijd die hoop van the cure. Bij TLOU2 is dat eerder weg en wordt het dus allemaal wel heel donker. Iets teveel Hollywoodachtige twists die toch wat geforceerd aanvoelden. En ik mis toch de geweldige personages die je onderweg tegenkomt. Een type Bill of een epic David heb ik nergens gezien. Veruit het leukste en meest realistische personage vond ik Dina.

Toch ook een paar epische momenten gehad in het spel en me geamuseerd met bepaalde areas te clearen.

Doom The Dark Ages uitgespeeld via gamepass (was echt maar middelmatig ze... blij da'k daar geen 70-80 euros aan heb gegeven) en nu bezig met Avowed, ook via gamepass. Best wel een leuke RPG van de manne van Obsidian.
Wat vond je slecht aan The Dark Ages?

Link's Awakening remake op Switch OLED. Begonnen aan de Turtle Rock Dungeon, dus game wel bijna uitgespeeld.

Zelda is hier een (bijna) dagelijks vader-zoon ding geworden laatste weken. 😁 Nog geen idee wat de volgende zal worden, misschien A Link to the Past eens proberen, maar vrees dat die niet in de smaak zal vallen nu mijn zoon "conditioned" is met de leuke, cartoony graphics van Echoes of Wisdom en Link's Awakening remake... Vind de pixelart van ALTTP nog wel oké naar de normen van vandaag.

Laatst bewerkt:
Wat vond je slecht aan The Dark Ages?
Het was gewoon te middelmatig voor een shooter game die zo duur is. Deze game hadden ze beter aan 40-50 euro gezet. Als ik 80 euro moet betalen voor een game verwacht ik meer dan gewoon wat van punt A naar B te gaan en dan in een arena alles aan gort schieten (daartussen in is er niet veel te beleven buiten wat secrets te zoeken). Alsook die levels met de grote mech lagen me niet... Grafisch vond ik het ook niet zo speciaal voor een current gen game. Maar kijk dat is allemaal mijn persoonlijke mening. Mss is dit spel wel eerder iets voor je. Soit, pak gewoon een maand gamepass voor 18 euro dan kan je zelf zien of het je ligt.

Tijdens mijn abbo heb ik ook Avowed (een RPG van Obsidian) geprobeerd. Dat spel heeft massas kritiek gekregen maar ik vind deze dan wel beter mijn ding. Grote wereld, veel story. Uiteindelijk gisteren gekocht in korting (53 euro) om er voort op te spelen.

Ender Magnolia (PS5)

Uitgespeeld met true ending. Ligt in de lijn van Ender Lilies al vond ik deze bij momenten wel een pak moeilijker.

Het was gewoon te middelmatig voor een shooter game die zo duur is. Deze game hadden ze beter aan 40-50 euro gezet. Als ik 80 euro moet betalen voor een game verwacht ik meer dan gewoon wat van punt A naar B te gaan en dan in een arena alles aan gort schieten (daartussen in is er niet veel te beleven buiten wat secrets te zoeken). Alsook die levels met de grote mech lagen me niet... Grafisch vond ik het ook niet zo speciaal voor een current gen game. Maar kijk dat is allemaal mijn persoonlijke mening. Mss is dit spel wel eerder iets voor je. Soit, pak gewoon een maand gamepass voor 18 euro dan kan je zelf zien of het je ligt.
Ja, ik merk weinig animo hier op BG voor The Dark Ages in het algemeen, dus was wel benieuwd naar uw mening nu de game hier eens ter sprake komt. :)

Ik kon hem, als long-term fan van de franchise, wel smaken, maar kan me zeker ook wel vinden in de mindere punten die je aanhaalt... Mech battles waren saai: het voelde een beetje aan als een "verplichte toevoeging", omdat die mechs in Eternal regelmatig deel uitmaakten van het decor. Het vliegen vond ik nog wel cool, omdat je in die levels ook vaak afwisselt met gewone first-person shooter gameplay. Vond de actie over het algemeen wel goed, maar mocht voor mij toch ietsje sneller zijn ook: ergens 1/3de in de game heb ik de game speed verhoogd naar 110% wat naar mijn gevoel beter was.

Ik heb The Dark Ages "gratis" gekregen door een actie van ASUS die in mei-juni liep. Maar zonder die actie had ik gewoon een Steam sale afgewacht en de game waarschijnlijk met 1-2 jaar uitstel gespeeld... De prijs bij release had ik ook nooit betaald.

Daarnet nog gespeeld... Donkey Kong Tropical Freeze. Echt een prachtig spel... maar aartsmoeilijk vind ik dat. :) Zit in de vijfde wereld ondertussen.

De oude Donkey Kong Country games waren ook wel challenging natuurlijk.

Darksiders Genesis
Heel goed mee geamuseerd. Is zeker niet zonder zijn “flaws”, maar is wel een kleine 20u aan plezier. Fan van de eerste 2 games, en ondanks het andere type game, hoort deze ook wel in het rijtje.

GRIS
Wat kan ik hierover zeggen: wauw! Dit staat al zeer lang op de wishlist en heb nu wel spijt dat ik dit niet eerder gekocht heb. Duurt maar 3u, maar dat zijn 3u van topkwaliteit en eindigen met een traan. Jawadde! De art, de visuals, de muziek, sound design, gameplay, … allemaal van de bovenste plank.

Eriksholm: The stolen dream

Best toffe stealth game.
De cutscenes zijn van heel hoge kwaliteit voor hun eerste game. Verder hebben ze een intrigerende wereld gebouwd.
Het is meer een puzzel game want je moet wel specifiek doen wat de devs verwachten dus dat is wel wat minder maar als je dat aanvaard vond ik het meer dan geslaagd.
Heb alleszins zin om nog meer stealth games te spelen nu.

Zaaalig spel, alleen de laatste kon ik echt gewoon niet op normal, die heeft mij gebroken.
Maar qua verhaal, combat, sfeer, top-notch.

Ik zit bij Eigong. Heb de indruk dat die moeilijker is dan Isshin van Sekiro, wat is me dat.
Op dit moment geraak ik niet door phase 1 en doe ik nauwelijks schade. 🥲

De bazen in dit spel zijn stuk voor stuk hard maar no bullshit. Dus ik vermoed dat ik deze ook wel ga kunnen leren.

Ik zit bij Eigong. Heb de indruk dat die moeilijker is dan Isshin van Sekiro, wat is me dat.
Op dit moment geraak ik niet door phase 1 en doe ik nauwelijks schade. 🥲
Daar ben ik overgestapt op easy, die vond ik er echt los over.
Als je die kunt, dikke chapeau 😅💪

Terug
Bovenaan