Welke betalende abonnementen heb jij ?

shellshock

Well-known member
Crowdfunder FE
De laatste jaren kunnen we er niet meer om heen. Er zijn meer en meer diensten (beschikbaar) waarvoor maandelijks betaald wordt. Het is slechts een paar euro altijd, maar vele kleintjes maken één groot. Van Hello Fresh tot Gamepass. Van Google Foto's tot Onlyfans... Elke dag komen er wel diensten bij. Nutsvoorzieningen en telecom reken ik niet mee, want die zijn (levens)noodzakelijk

  • Netflix Standaard => €12,99/maand
  • Streamz: => ± €4/maand (gebruik gemaakt van een kerstpromo en we delen met een ander gezin. Was iets van een €45 op jaarbasis)
  • Disney + ± €4/maand (€90 per jaar, gedeeld met een ander gezin)
  • Spotify: €2 of €3 per maand. Delen gezinsabonnement.
  • Gazet Van Antwerpen: €22,5/maand (digitaal en enkel papieren weekendkrant). In dit abonnement zit ook gratis toegang tot Het Nieuwsblad, Standaard en Belang Van Limburg in.
  • HLN +: €0/maand (inbegrepen in pack bij Proximus)

Ooit een tijdje Gamepass gehad op de pc toen het promo was. €1 voor 3 maand. Was toen interessant, maar nu zou ik dat er totaal niet meer uithalen. Youtube Premium vertik ik om te kopen. Zeker nu dat zo hard en agressief gepusht wordt.
 
Eigenlijk valt dat wel mee hier:

Fitnessabo > € 32,49 per maand
Adobe Photography Pack > € 12,09 per maand
Spotify Duo: € 14,99 per maand.

Dat zal het zowat zijn van abo's dat ik zelf heb. 🤷‍♂️ Valt dus al bij al wel mee.
 
Spotify ongeveer 3 euro per maand.
Disney + 4 euro per maand
Soms eens Gamepass voor een specifieke game.

Valt wel heel goed mee hier.
 
Eleven/Dazn voor JPL (en ook enkel de JPL formule) 178,99 euro/jaar
F1TV 64,99 euro/jaar
nieuwsgroepen + vpn 20 euro/jaar

Netflix stopgezet na één van de eerste prijsverhogingen.
 
Geen TV hier, wel abonnement op
Netflix: 8€ pm ofzo?
Disney+: gedeeld abonnement, kost iets van 20€ per jaar?
Daarnaast cloud backup voor nas: 3.5€ per maand.
 
Spotify family: €18/maand
YouTube premium: €14/maand
Amazon Prime: €4//maand (enkel in herfst en winterperiode)
Disney+ (enkel in herfst en winterperiode) €9 ofzo
Netflix (enkel in herfst en winterperiode) €18/maand

Dus:

7 maanden per jaar: €63 per maand
5 maanden per jaar: €32 per maand

Toch €600 per jaar, schrik ik eigenlijk wel van. Tijd om wat zooi te cancellen.
 
  • Via vennootschap:
    • Telenet Klik
    • BusinessAM
    • Youtube Premium
    • Amazon Prime (business)
    • ChatGPT
    • Azure (pay-as-you-go)
    • Web hosting
  • Privé
    • Amex Platinum: € 60/m
    • Spotify Duo: € 14,99/m
    • Netflix: € 13,49/m
    • Basic-Fit: € 24,99/m

Privé TOTAAL: € 113,47/m of € 1.361,64/j

Dat is het zo een beetje denk ik. Prvé natuurlijk vrij hoog omwille van de Amex.
Ik gebruik het wel allemaal iedere maand meerdere keren dus echt in trimmen ga ik niet doen.
 
Via vennootschap: Telenet (internet), Proximus (GSM) en de Tijd.
Privé: geen. Geen tv abonnement, geen streaming (tv of muziek), geen clouddienst,... Ik zit hier echt met open mond te kijken naar al die soorten abonnementen dat iedereen heeft.
 
Laatst bewerkt:
Spotify family gedeeld

Netflix en Gamepass af en toe een maand
Recent de Mubi jaarpas voor 60eur meegepikt.

Yt premium zou mijn geld wel kunnen krijgen als het betaalbaar bleef. Beetje rot dat Yt echt niks van concurrentie heeft.
 
Het moet echt al goedkoop zijn om mij vrijwillig een abonnement te laten afsluiten.

Netflix: 0 euro (gedeeld)
Streamz: Af en toe een gratis proefperiode
Amazon Prime: 25 euro per jaar
Coyote: 0 euro (zit in m'n Orange abo)

Edit: was nog ons HP print abonnement vergeten. 9 maanden gratis gekregen bij onze printer, daarna 1 euro per maand.
 
Laatst bewerkt:
Streamz: 11,99€
Prime: 2,99€
Voor de rest niks. Wij hebben alleen internet thuis dus gene decoder of tv stuff.

Als ik spotify moet gebruiken, dan zet ik dit op via de app op de pc en dan kun je ook alles beluisteren zonder reclame. Zet je dit op via app gsm heb je amper iets + reclame om de 30 mins. Netflix afgezegd, sorry hier was echt niks deftig op te vinden meer. Disney wacht ik altijd om de 4 maanden dat er iets opkomt en dan abbo ik voor een maand en dan terug af.
 
Enkel Netflix (gedeeld), geen idee hoeveel dat per maand is, ik denk iets van €7 per persoon?

Youtube premium doe ik voorlopig niet puur uit principe :thinking: En ook nog niet begonnen met Spotify.
 
Verschiet ervan dat iedereen hier al die abonnementen staat te delen? Op zich spreken we hier toch niet over wereldbedragen? Gingen ze dit nu ook ni counteren?
 
  • Netflix shared
  • Disney+ shared
  • F1TV shared
  • Youtube Premium shared
  • Adobe Photography
  • Strava
  • Trenara 4-5 maand per jaar
 
- Netflix: €11/maand
- Disney: €8/maand
- Amazon Prime: €4/maand
- Streamz: €12/maand ofzo? (ondertussen wel stopgezet, maar zal vervangen worden door HBO Max)
- Spotifiy: €11/maand
- Fitness: €80/maand
- Padel club: € 12/maand

Vanaf volgend jaar ga ik waarschijnlijk nog lid worden bij een tweede padel club, dus da's dan nog eens €12/maand :)
 
Terug
Bovenaan