Welke betaalbare reisverzekering is het beste?

Ik zelf gebruik Europe Assistance ook als reisverzekering.
Ik doe het idd. met de annulatieverzekering op mijn Mastercard. Nog nooit nodig gehad, dus geen idee hoe vlot dat allemaal gaat. Voor reisbijstand en pechverhelping is't Belfius assistance, de evaringen die ik daarmee hoor zijn positief. Vroeger VAB maar die zijn belachelijk duur geworden dus overgestapt. Binnen Europa ben je trouwens al grotendeels gedekt als je zelf iets tegenkomt mits uw mutualiteit op Mutas zit. Voor de USA is bvb. een tijdelijke verzekering via VAB dan weer wel interessant omdat de maximumbedragen daar een pak hoger liggen dan bij bvb. Belfius assistance.
Voor Thailand is dit enkel van toepassing voor Bond Moyson (/De Voorzorg?) dacht ik i.v.m. Thailand (CM ed, dekken daar geen kosten).
Voor CM: https://www.cm.be/media/Geografische-dekking-CM-reisbijstand_tcm47-24482.pdf
 
Ik heb enkel met Touring reis bijstand en de annulatie verzekering ervaring en die is zeer positief, koffers beschadigd door vliegreis, waren 5 jaar oud, factuur voorgelegd , 100% terugbetaald. Echtgenote ziek de dag van vertrek, 3 dagen later vertrokken, niet genoten dagen en meerkost voor verplaatst vliegticket terugbetaal. Echtgenote ziek in het buitenland, op voorhand gebeld om dossier te openen, na verlof bewijzen gemaild, stond 14 dagen later op de rekening, kan alleen maar positief spreken over Touring. Kost me jaarlijks 367€ voor een hele hoop peace of mind ;)
 
maar lukt dat dan, hetgeen @kay-gell voorstelt ?

je vliegticket/vakantie bijvoorbeeld vandaag vastleggen (voor december).

opeens in december zie je dat het land van bestemming teveel corona regeltjes heeft,
dan vlug op 1 december verzekering afsluiten bij bv Europassistance,
en 2 weken later, op 15 december dan ziektebriefje halen, dat je ziek bent en niet kan vliegen in de kerstvakantie.

En hop je vliegtickets van jezelf en je vrouw worden terugbetaald?
 
maar lukt dat dan, hetgeen @kay-gell voorstelt ?

je vliegticket/vakantie bijvoorbeeld vandaag vastleggen (voor december).

opeens in december zie je dat het land van bestemming teveel corona regeltjes heeft,
dan vlug op 1 december verzekering afsluiten bij bv Europassistance,
en 2 weken later, op 15 december dan ziektebriefje halen, dat je ziek bent en niet kan vliegen in de kerstvakantie.

En hop je vliegtickets van jezelf en je vrouw worden terugbetaald?

Ik vermoed van wel. Als ge ziek zijt, zijt ge ziek?
 
Ik vermoed van wel. Als ge ziek zijt, zijt ge ziek?
Maar als ik uw redenering volg, zou niemand op voorhand een reisverzekering afsluiten, als er niets aan de hand is hé.

Pas van zodra er "problemen opduiken" snel een reisverzekering afsluiten, dat is toch niet haalbaar voor die verzekeraars?
Dan moeten ze in quasi 100 % van de gevallen iedereen uitbetalen.
 
Terug
Bovenaan