Welke betaalbare reisverzekering is het beste?

D

Deleted member 451

Guest
Gegroet!

nu het ergste van covid wat achter ons "lijkt" te liggen, zijn wij voorzichtig aan het uitkijken om nog eens een verre reis te maken.
Aangezien wij nu met 2 personen zijn, en een verre reis toch wat kost, willen wij ons toch indekken. Nu is het wel zo dat wij enkel een vlucht gaan boeken (voor 2 personen). Hotels last minute ter plaatse. Dus ik heb eigenlijk enkel bescherming nodig voor mijn vlucht, alsook veranderende maatregelen.

Voorlopig heb ik deze kredietkaart, met bescherming:

Echter, in hoeverre is deze een waarborg?


Geval 1: stel dat de reis toch doorgaat, maar je moet de helft van je vakantietijd in quarantaine op je bestemming? door veranderende maatregelen. Ik neem aan dat geen enkele verzekering je zal toe laten je reis te annuleren, en je geld terug te krijgen? In het beste geval komen ze tussen voor je hotel kosten, denk ik?


Geval 2: je vlucht wordt geannulleerd? ja dan richt je je toch zowiezo rechtstreeks tot je vlieg maatschappij. Dan heb ik met mijn Axa kaart genoeg denk ik, want ik ga toch zowiezo geen pakket reis boeken. Enkel vluchten, en hotels zie ik wel ter plaatse...

Geval 3: je krijgt covid. je moet daar ter plaatse worden opgenomen. De kosten buiten europa zijn niet gedekt bij de meeste mutas ziekenbonden. (de mijne blijkbaar wel via bond moyson, maar niet zeker of covid daar in zit).

Dus concreet: mijn lijk het enkel van belang dat ik me in dek tegen geval 1, veranderende maatregelen. Maar is er uberhaupt een verzekering die dat dekt? en geval 3 natuurlijk. al staat er bij die axa kaart
  • Medische bijstand en reisbijstand
  • Reisannulering en reisonderbreking
Maar in hoeverre is dit probleemloos?

Vandaar lijkt het me gewoon veiligst, een ALGEMENE verzekering af te sluiten, die die veranderende maatregelen dekt (als dit al zou kunnen), alsook specifiek covid. (want voor Thailand bv heb je toch verplicht een reisverzekering nodig die dit dekt, om het land binnen te kunnen).

Welke lijken jullie dan het best?
 
niemand met een goede, all round verzekering, die aan te raden is en betaalbaar ook?
 
Ik heb al jaren een Europ Assistance verzekering, bijstand en annulatie. Maar Covid is wel een uitsluiting voor annulatiereden.
Ja dacht ik dus al...

Dus eigenlijk is er geen enkele verzekering die u helpt of dekt, in geval een land plots beslist om mensen 7 dagen in quarantaine bv te plaatsen.

Dus het komt er eigenlijk hier op neer: Als je boekt om naar een ver land op reis te gaan, verzekering of niet, moet je gewoon hopen dat dat land niet beslist om je in quarantaine te plaatsen, of anders heb je het vlaggen.
 
Ja dacht ik dus al...

Dus eigenlijk is er geen enkele verzekering die u helpt of dekt, in geval een land plots beslist om mensen 7 dagen in quarantaine bv te plaatsen.

Dus het komt er eigenlijk hier op neer: Als je boekt om naar een ver land op reis te gaan, verzekering of niet, moet je gewoon hopen dat dat land niet beslist om je in quarantaine te plaatsen, of anders heb je het vlaggen.

Hier kan je beetje de mogelijke scenario's vinden
Heb wel vernomen dat je een extra kan bijnemen die annulatie dekt bij negatief reisadvies.
 
Met te betalen kan je je voor alles laten verzekeren, best eens naar een verzekeringsmakelaar gaan en die zal wel iets kunnen aanbieden op maat.
 
Hoe doen mensen dat eigenlijk die een reis willen boeken voor het najaar?
Gewoon het risico pakken en in de zomer boeken of wachten tot het laatste?

Vermits het kan zijn dat je bij aankomst stuit op covid maatregelen zoals sluiting van horeca ed die niet gedekt zijn?
 
Hoe doen mensen dat eigenlijk die een reis willen boeken voor het najaar?
Gewoon het risico pakken en in de zomer boeken of wachten tot het laatste?

Vermits het kan zijn dat je bij aankomst stuit op covid maatregelen zoals sluiting van horeca ed die niet gedekt zijn?
Ik vraag het mij eigenlijk ook af...

Je kan wel een ver vliegtuig ticket boeken, in combinatie met je reisverzekering ....
Maar wat als je ZELF wil annuleren , door nieuwe covid maatregelen?

Stel: Je reis naar thailand gaat door, de vliegtuigen vliegen naar ginder; MAAR ze verwachten door een nieuwe covid opstoot dat je 14 dagen in quarantaine moet, zoals ook vorig jaar het geval was?

Hiermee ga je niet akkoord, want je gaat slechts maar 14 dagen op reis.
Dus bijgevolg: je wil dat vliegtuig niet nemen.


Ik geloof er niets van dat je ook maar 1 cent zal kunnen verhalen op je reisverzekering, want je vlucht gaat gewoon door....



In mijn geval: mijn vlucht is geannulleerd van 735 euro (in december).
Nieuwe tickets kosten nu 1200 voor kerstvakantie (dus voor ons 2 is dit 2400 euro).

Wij gaan bijgevolg dan ook niet gaan. Het risico is gewoon te groot.
(we hebben overigens onze 2 X 735 euro nog niet terug. volgende week is het 15 dagen na de cancellation, en kan ik een claim opstarten bij mijn kreditkaart / chargeback).
 
Hoe doen mensen dat eigenlijk die een reis willen boeken voor het najaar?
Gewoon het risico pakken en in de zomer boeken of wachten tot het laatste?

Vermits het kan zijn dat je bij aankomst stuit op covid maatregelen zoals sluiting van horeca ed die niet gedekt zijn?
Ik boek voorlopig geen pakketreizen, hotels die tot 48 of 72u voor vertrek kosteloos te annuleren zijn en al m'n vliegtuigtickets die ik zelf boek zijn meestal kosteloos 'flex' - om te boeken naar andere data.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik boek voorlopig geen pakketreizen, hotels die tot 48 of 72u voor vertrek kosteloos te annuleren zijn en al m'n vliegtuigtickets die ik zelf boek zijn meestal kosteloos 'flex' - om te boeken naar andere data.

Hoe en waar boek je dan die flex tickets? Ik heb da precies nog niet gezien :unsure:
 
Hoe en waar boek je dan die flex tickets? Ik heb da precies nog niet gezien :unsure:
Allégij, op elke officiele website van de vliegmaatschappij heb je die hoor.

Natuurlijk, als je een search doet, ga je standaard bij de "basic" fare een resultaat krijgen, dan heb je premium service en full flex en dergelijke....

Pas op, kan een paar 100 euro duurder zijn hé.
 
Hoe en waar boek je dan die flex tickets? Ik heb da precies nog niet gezien :unsure:
Alle tickets die je bij KLM boekt op dit moment (en dat is uitgebreider dan KLM, ook hun partnerairlines - Skyteam - kunnen via hen geboekt worden) zijn alle tickets wijzigbaar, met bijbetalen tariefverschil indien van toepassing. Je kan jezelf ook gewoon een voucher laten 'uitkeren' en later iets boeken.

Deze zomer vlieg ik met Delta naar New York, maar geboekt via KLM.
September vlieg ik naar Vegas met Delta heen, KLM terug, geboekt via KLM.
Ik zou dit niet durven vastleggen (tickets naar NCY liggen al een halfjaar vast bijvoorbeeld, toen Omikron nog wild om zich heenschopte) zonder deze 'zekerheid' ingebouwd.

Ik denk dat er wel nog maatschappijen dit aanbieden. Zelf focus ik op KLM/AirFrance/Delta omdat die naar 98% van de bestemmingen die ik aandoe vliegen, + door telkens bij 1 airline te boeken (KLM) bouw je een status op (gratis ruimbagage, korting op upgrades, priority check-in/boarding, gratis stoelkeuze, ...).
 
Allégij, op elke officiele website van de vliegmaatschappij heb je die hoor.

Natuurlijk, als je een search doet, ga je standaard bij de "basic" fare een resultaat krijgen, dan heb je premium service en full flex en dergelijke....

Pas op, kan een paar 100 euro duurder zijn hé.
Vaak kosteloos bij enkele airlines tegenwoordig, net door Covid. Zie post hierboven bijvoorbeeld ;)
 
Hoe doen mensen dat eigenlijk die een reis willen boeken voor het najaar?
Gewoon het risico pakken en in de zomer boeken of wachten tot het laatste?

Vermits het kan zijn dat je bij aankomst stuit op covid maatregelen zoals sluiting van horeca ed die niet gedekt zijn?
Standaard annulatieverzekering. Dan kan je nog een ziektebriefje halen bij de dokter als je bestemming gesloten zou zijn door Covid.
 
Standaard annulatieverzekering. Dan kan je nog een ziektebriefje halen bij de dokter als je bestemming gesloten zou zijn door Covid.

Veel verzekeringen betalen u ook terug als je vakantie wordt ingetrokken.
Dus als je dokter niks wil schrijven kan je altijd via je baas gaan en zeggen dat je moest werken.
 
Ik ga waarschijnlijk ne europ assistance wereld nemen voor ons 2.
Is iets van 150 euro, dan kan mijn zus nog een briefke uitschrijven voor ons mocht in Thailand alles dicht zijn bijvoorbeeld.
 
Dus ffkes es gezocht.
Als ik mij wil beschermen om mijn vlucht terug te laten betalen kan ik best voor een annulatie verzekering gaan.
Ik kan dan een briefke vragen dat ik ziek ben (te ziek om te reizen), gesteld dat ge 2 weken od in quarantaine moest gaan bij aankomst, alles dicht is door corona of whatever reden.

Bij europ assistance werkt dat met bedragen en kunt ge u geen jaar laten verzekeren.
Bij oa Ethias blijbaar wel, voor maar 139 euro.

Best die maar nemen of zijn er andere aanraders? Zijn er waar uw hotels en binnenlandse reizen ook mee terugbetaald worden dan?
 
En belangrijke vraag. Wat als je je vliegticket hebt geboekt voordat je je reisverzekering hebt afgesloten? Of maakt dat niet uit?

En nog iets. Als je als koppel hebt geboekt, volstaat dan 1 ziektebriefje, om beide vluchten te laten terugbetalen?
 
Ik doe het idd. met de annulatieverzekering op mijn Mastercard. Nog nooit nodig gehad, dus geen idee hoe vlot dat allemaal gaat. Voor reisbijstand en pechverhelping is't Belfius assistance, de evaringen die ik daarmee hoor zijn positief. Vroeger VAB maar die zijn belachelijk duur geworden dus overgestapt. Binnen Europa ben je trouwens al grotendeels gedekt als je zelf iets tegenkomt mits uw mutualiteit op Mutas zit. Voor de USA is bvb. een tijdelijke verzekering via VAB dan weer wel interessant omdat de maximumbedragen daar een pak hoger liggen dan bij bvb. Belfius assistance.
 
Terug
Bovenaan