Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

• Garmin

Stemmen: 195 59,5%
  • Polar

Stemmen: 27 8,2%
  • Apple Watch

Stemmen: 47 14,3%
  • Fitbit

Stemmen: 10 3,0%
  • Samsung

Stemmen: 19 5,8%
  • TomTom

Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

Stemmen: 26 7,9%

• Totaal aantal stemmers
    328
Jammer genoeg mijn forerunner 255 aan vervanging toe.
Ik dacht eventueel aan de 166 want de 570 vond ik iets te prijzig. 90% voor hardlopen aangevuld met watzwemmen en wielrennen.

Hier mensen in de bouw die me eentje kunnen aanraden ? Zoek dus een stevig horloge.
Ik denk dat je dan ook aan de Garnin Fenix reeks moet denken. Al dan niet met een extra protector erop. OF je dat wil met een horloge van 1000 euro laat ik even in't midden...

Jammer genoeg mijn forerunner 255 aan vervanging toe.
Ik dacht eventueel aan de 166 want de 570 vond ik iets te prijzig. 90% voor hardlopen aangevuld met watzwemmen en wielrennen.
De 165 bedoel je?

Ik heb een Venu3 en sinds kort een FR970. De 265 wordt ook nog verkocht denk ik, en de Venu3 is van hetzelfde "tier" als de 265. De meeste features zijn hetzelfde. De FR heeft de 3 knoppen links, wel handig, en iets meer running specifieke features zoals running tolerance die de venu 3 niet heeft. De Venu 3 ziet er beter uit met die metalen bezel, en die heeft die smartphone knop waarmee je Siri e.d. kan bedienen en de morning report. Beiden zijn sinds de 570 en Venu4 uit zijn soms met korting te koop.

Bij decathlon staat de forerunner 255 aan 200 euro. Aangezien de batterij van mijn vivoactive 3 op zijn laatste benen loopt, lijkt dat een interessante optie, niet?

Fietsritten en wandelingen tracken, hartslag, berichten, alarmen, dat zijn zowat de functies die ik echt gebruik.

Bij decathlon staat de forerunner 255 aan 200 euro. Aangezien de batterij van mijn vivoactive 3 op zijn laatste benen loopt, lijkt dat een interessante optie, niet?

Fietsritten en wandelingen tracken, hartslag, berichten, alarmen, dat zijn zowat de functies die ik echt gebruik.

Ik heb de Forerunner 255 al 2 of 3 jaar en zeer tevreden dan. Ik haal er zeker niet alles uit, maar voor tracking van activiteiten is dat wel echt een stap vooruit tov de vivoactive qua accuracy (en de hoogtemeters zijn veel correcter). Hartslagmeting lijkt me ook nauwkeuriger.
Als GPS zou ik het wel enkel voor lopen/wandelen aanraden (maar ik vermoed dat je met tracken ook echt enkel tracken bedoelt, maar ik geef het maar mee voor de zekerheid)

De batterij is hier nog steeds zeer deftig en gaat ook veel langer mee dan de Vivoactive (die ik voor de Forerunner had).

En eigenlijk het grootste voordeel tov de Vivoactive voor mij persoonlijk: geen touchscreen en enkel knoppenbediening. Een zaligheid, zeker als je je horloge wilt bedienen tijdens het sporten. Ik wil nooit meer een touchscreen op mijn horloge.

Voor 200 euro zou ik hem sowieso opnieuw kopen.
Tegelijkertijd besef ik dat ik met het meest basic forerunnermodel ook aan mijn trekken zou komen (en jij waarschijnlijk ook met de functies die je opsomt)

2 nadelen wel aan de 255: het model is al wat ouder (ondersteuning?) en ook iets groter dan wat ik nu heb (en ik heb beschamend smalle polsen).
Ik zie voor +/- dezelfde prijs ook de 165 passeren, die is iets kleiner, recenter, Amoled en touchscreen (vind ik persoonlijk niet echt een nadeel, integendeel). Batterij is dan weer iets minder dan de 255 (door het scherm), maar sowieso een grote vooruitgang op mijn 7 jaar oude vivoactive. Die moet nu zo goed als dagelijks aan de lader (en activiteiten van +2 uur haalt ie niet meer).

Ondersteuning is relatief denk ik voor een device dat een nogal statische set functies heeft. Garmin voegt zelden of nooit nieuwe features toe aan devices die niet in de allerlaatste range zitten zoals de 970/570/Fenix8 (pro). Dus of je nu een 55 of 65 model koopt... Ik vermoed dat die even lang gaan meegaan en dat je je best enkel op de features baseert.

Ik vind die knoppen van een FR heel handig (onmisbaar eigenlijk) tijdens het lopen en zwemmen, zeker in de winter met handschoenen. Maar ik vind dat touchscreen wel makkelijk voor de bediening terwijl je niet aan het sporten bent...

Ik gebruik touchscreen letterlijk nooit, mijn Fenix 5X was sowieso met de knoppen te doen en ik denk dat ik uit gewoonte ook mijn Fenix 7X zo blijf bedienen.
Eigenlijk zou ik die functie gewoon compleet moeten uitzetten want het irriteert eigenlijk alleen maar. Ik heb toch vaak dat ik ineens mijn pols voel trillen en dan kijk ik en dan zit die plots 2lvl's diep in een menu... :unsure:

Ik heb toch vaak dat ik ineens mijn pols voel trillen en dan kijk ik en dan zit die plots 2lvl's diep in een menu... :unsure:
Haha, élke ochtend bij het douchen.

Dan is heel mijn volgorde van widgets veranderd, zijn er een paar verwijderd en zit ik opeens op een kompas te kijken.

Haha, élke ochtend bij het douchen.

Dan is heel mijn volgorde van widgets veranderd, zijn er een paar verwijderd en zit ik opeens op een kompas te kijken.
Je kan dat vergrendelen é. Maar ik vergeet dat ook telkens. Dan heb ik blijkbaar ineens een timer gezet die dan onverwacht afgaat...

Soit, FR165 is besteld.

Amoled allemaal goed en wel tot je drie keer moet je pols draaien om het uur of je hartslag te zien. Ben toch terug gegaan naar MIP. :unsure:

Je kan dat vergrendelen é. Maar ik vergeet dat ook telkens. Dan heb ik blijkbaar ineens een timer gezet die dan onverwacht afgaat...

Soit, FR165 is besteld.
Ik vraag me oprecht af hoe jullie dat voor elkaar krijgen. Ik zit aan mijn 2e amoled nu, beiden met touch gewoon aan en ik heb zelden of nooit dat ik ergens in een menu zit... Ik douche wel niet met de horloge. (Afwassen onder de kraan na 't lopen, daarna zonder horloge de douche in).

Amoled allemaal goed en wel tot je drie keer moet je pols draaien om het uur of je hartslag te zien. Ben toch terug gegaan naar MIP. :unsure:
Euh, tijdens een activity blijft die amoled toch constant aan? Enkel tijdens de dag als je die niet op always on zet is dat een issue... En meer als 1x extra mijn pols draaien moet ik toch zelden doen...

Ik vrees dat MIP er aan het uit gaan is. Enkel de nieuwe Tactical en Enduro en zo hebben dat nog geloof ik?

Euh, tijdens een activity blijft die amoled toch constant aan? Enkel tijdens de dag als je die niet op always on zet is dat een issue... En meer als 1x extra mijn pols draaien moet ik toch zelden doen...

Ik vrees dat MIP er aan het uit gaan is. Enkel de nieuwe Tactical en Enduro en zo hebben dat nog geloof ik?
Als ik 9 uur aan een stuk aan het hiken/klimmen ben zet ik die always on af omdat de batterij het anders begaf. Heb nu een Fenix 7X pro dus ben goed voor de komende jaren. :unsure:

Welke merken raden jullie aan qua customer support?

In het verleden heb ik een Coros Pace 2 gehad die plots niet meer werkte (functioneerde enkel nog wanneer hij aangesloten was op de lader). Het toestel was toen een jaar uit garantie, ik heb 50EUR korting gekregen op de aankoop van een nieuw toestel (Pace 3) via de officiële website.
Nu heb ik terug problemen met de Pace 3, opnieuw zonder enige aanleiding of schade, een maand uit garantie... Ik wacht nog af wat Coros support me zal bieden, maar ik heb het wat gehad met de lage betrouwbaarheid van deze toestellen...

Qua prijs/kwaliteit/functies was ik heel tevreden van de Coros Pace serie, meer functies (lopen, triatlon, navigatie, slaap) verlang ik eigenlijk niet van een horloge, maar een gelijkwaardig alternatief vind ik niet direct. De Garmin 165 heeft geen triatlon mode, de garming 265 is direct 50% duurder, ...

Welke merken raden jullie aan qua customer support?

In het verleden heb ik een Coros Pace 2 gehad die plots niet meer werkte (functioneerde enkel nog wanneer hij aangesloten was op de lader). Het toestel was toen een jaar uit garantie, ik heb 50EUR korting gekregen op de aankoop van een nieuw toestel (Pace 3) via de officiële website.
Nu heb ik terug problemen met de Pace 3, opnieuw zonder enige aanleiding of schade, een maand uit garantie... Ik wacht nog af wat Coros support me zal bieden, maar ik heb het wat gehad met de lage betrouwbaarheid van deze toestellen...

Qua prijs/kwaliteit/functies was ik heel tevreden van de Coros Pace serie, meer functies (lopen, triatlon, navigatie, slaap) verlang ik eigenlijk niet van een horloge, maar een gelijkwaardig alternatief vind ik niet direct. De Garmin 165 heeft geen triatlon mode, de garming 265 is direct 50% duurder, ...
Niet echt je vraag, maar is die ook 50% duurder als die langer meegaat?

Niet echt je vraag, maar is die ook 50% duurder als die langer meegaat?
Die als kan ik niet inschatten. Het zou niet mogen zijn dat je meer moet betalen om een langere levensduur te verkrijgen toch? Mijn garmin 910 werkt waarschijnlijk nog steeds 😅

Die als kan ik niet inschatten. Het zou niet mogen zijn dat je meer moet betalen om een langere levensduur te verkrijgen toch? Mijn garmin 910 werkt waarschijnlijk nog steeds 😅
Hoewel ik zeker vind dat een horloge van zowat elke prijs wel een stuk langer zou mogen meegaan dan 2-2,5 jaar onder normaal gebruik vind ik het ook niet onlogisch dat iets dat langer meegaat en dus duurzamer is ook meer geld kost.

Uiteraard in de veronderstelling dat het duurdere langer meegaat omdat het doelbewust beter gemaakt is om langer mee te gaan, niet in de veronderstelling dat het goedkopere product doelbewust gemaakt wordt om defect te gaan kort nadat de garantie vervalt.

Soms zie je die duurdere prijs ook terugkeren in een langere garantie, maar veelal niet, waardoor je dus geen zekerheid hebt. In het voorbeeld van het horloge, ik heb een sterk vermoeden dat die 265 op lange termijn goedkoper gaat uitkomen dan je 2 laatste horloges, maar dat is geen garantie, net zoals het kan zijn dat je volgende Coros 7 jaar meegaat zonder issues.

Veel tekst om te zeggen: ik weet het niet, maar ik zou persoonlijk niet meer geneigd zijn om geld te geven aan een firma waarbij ik 2 x kort na de garantie het toestel moest vervangen. Er van uitgaande dat de Coros support je niet gewoon een nieuw toestel opstuurt.

Ik heb wat moeten pushen bij Coros, initieel boden ze me 20% korting aan op een nieuw toestel, maar na wat aandringen hebben ze aangeboden mijn toestel te vervangen, zonder garantie. De gadget minnaar in mezelf had natuurlijk ook wel zin in een nieuwer toestel, maar ben best blij dat ze mn toestel gaan vervangen zonder dat het me iets gaat kosten... Onder voorbehoud dat het nieuwe toestel minstens 2j meegaat.

Niet als antwoord op bovenstaande vraag, maar wat is die accu van de Fenix8 toch fenomenaal: vorige week gebruikt om snowboarddagen te tracken. Eerste dag gestart aan 100%, en na een hele dag tracken terug binnengekomen met nog 81% accu. Na 3 volle dagen stond de accu aan 36%. Top toch?
En de tracking is nauwkeurig genoeg om de slalom bewegingen op de pistes mee te registreren (als je nadien inzoomt op de kaart).

Terug
Bovenaan