Welk nummer brengt je meteen terug naar je jeugd/kindertijd?

Tijdloos

Active member
Welk nummer brengt je meteen terug naar je jeugd/kindertijd? Dat ene punk-nummer waardoor je meteen denkt aan de tijden op het skatepark? Die afschuwelijke EDM remix van je eerste festival? Of een goede K3 schijf?

To kick it off:

Like a G6, midden in de dubstep-everything tijd. Dit nummer typeert voor mij een tijd waar ik nog naar Gunk-TV keek en een discussie had op de online chat over wat een G6 nu eigenlijk is en hoe "afschuwelijk" dit nummer in het algemeen was. En toch heeft het ergens een speciaal plekje in mijn hart en kan ik niet anders dan er licht nostalgisch naar lachen.
 
Ik moet oppassen da'k niks van The Fugees - The Score en The Miseducation of Lauryn Hill luister in het bijzijn van ander volk. Die golf van nostalgie/jeugdsentiment komt soms echt belachelijk hard aan. Nooit verwacht dat die 2 albums zo tekenend zouden zijn.

Herinner me wel mijn eerste tongzoen met mijn vriendinnetje van toen, terwijl "Into Zion" op de achtergrond speelde in haar kamer, omsingeld door fuckin Backstreet Boys en DiCaprio posters.

Ter hare verdediging, de Backstreet Boys zijn nog best wel cool. En Di - no older then 25 - Caprio al zeker.
 
Wat een onmogelijke vraag, er is gewoon geen 1 nummer en ik zou niet kunnen replyen zonder 50 nummers te posten :crazy:
 
Bij uitstek toch dit nummer. De ultieme katalysator voor weemoed en nostalgie en geeft je een onweerstaanbare drang om de tijd te stoppen (maar dat gaat niet).

 
zo een fout nummer, en fout clipke


nu broek moet niet altijd gespannen staan
super populair tijdens laatste jaar middelbaar :
toffe synth wel eigenlijk

en, deze:


also

 
Hahaha ik kan die eerste CD van SOAD niet horen, zonder flashbacks van Carmageddon 2 te krijgen :laugh:.
Die 2 waren rond dezelfde tijd gereleased en die CD stond non stop op terwijl ik dat spel aan het spelen was.

 
Bij deze twee ga ik meteen terug naar mijn kindertijd in de jaren '70. Waarschijnlijk omdat je die nummers toen heel vaak op de radio hoorde maar daarna (althans in mijn herinnering) bijna nooit meer:



Dit nummer geeft me dan weer flashbacks naar mijn eerste jaar op de middelbare school; best wel een 'cultuurshock': die grote gebouwen, mensen uit alle windstreken...zo'n verschil met het dorpsschooltje...


En telkens als ik naar deze luister (eerste LP die ik ooit kocht) moet ik meteen weer terugdenken aan hoe ik als 14-15 jarige op woensdagnamiddag, als ik genoeg gespaard had, 13 km naar de platenwinkel fietste voor weer wat nieuws. Weet nog hoe ik trots als een pauw terugkwam met 'The Number of the Beast'...al had ik de hele terugweg regen gehad (de LP bleef gelukkig droog).

 
Al van toen ik nog een klein Fusetea'tje was kon ik muziek erg waarderen (weliwaar wat destijds toegankelijk was).

Het allereerste wat ik mij ooit herinner zijn deze 3 jongetjes met lang haar die uiteraard waren gericht op tieners, maar ik als 4-jarig snotneusje had ze ook al opgemerkt en ik was serieus grote fan (vooral van Taylor Hanson :love2:) :

Maar vooral van dit, beter nummer zelfs imo:

Nog altijd een leuk en speciaal gevoel als ik dit terug hoor!

Mijn broer heeft mij ook nostalgie gegeven met o.a. deze geweldige nummers van Sash!:
:love: :biglaugh:


Sporadish heb ik een Sash!-moment (en dit topic heeft dit nu al getriggerd). Hun hits kan ik echt waarderen!

EDIT: ik zou Fatboy Slim nog vergeten! Toen ik ouder werd wou ik dit nummer graag terughoren, maar wist zowel de titel als uitvoerder niet meer. Ik denk dat ik er pas achterkwam toen ik 20 was. :') Clip vond ik ook heel fascinerend.

Een paar jaar later zou ik op een dag ineens dit leuke liedje horen op de radio en meteen fan zijn:
:music:

(Nee, uiteraard had ik toen nog geen idee van de dubbele boodschap. :unsure: )
Het begin van het K3-tijdperk. Vanaf dan en de jaren daarop waren de dames dan ook dagelijks op Fusetea'tje haar kamer te horen.
De stokoude stereo van mijn broer zou later worden vervangen door een leuke draagbare stereo die ik bovendien kon meenemen op reis, waarop dan ook superveel K3 werd gedraaid. Heel veel leuke herinneringen aan!
Heyah Mama en het grootste deel van de originele K3-nummers brengen mij dan ook meteen terug!

Toen ik deze fase ontgroeid was begon ik meer op de hits muziek voor de grote mensen te letten:



en zo zijn er uiteraard nog een heleboel, maar die hier allemaal posten kan natuurlijk niet.
Wat ik mij wel gerealiseerd heb de afgelopen jaren, is dat ik veel '00s hits eigenlijk best goed vind. (De nostalgie zal uiteraard meespelen.)
 
Laatst bewerkt:
Al van toen ik nog een klein Fusetea'tje was kon ik muziek erg waarderen (weliwaar wat destijds toegankelijk was).

Het allereerste wat ik mij ooit herinner zijn deze 3 jongetjes met lang haar die uiteraard waren gericht op tieners, maar ik als 4-jarig snotneusje had ze ook al opgemerkt en ik was serieus grote fan (vooral van Taylor Hanson :love2:) :

Maar vooral van dit, beter nummer zelfs imo:

Nog altijd een leuk en speciaal gevoel als ik dit terug hoor!

Mijn broer heeft mij ook nostalgie gegeven met o.a. deze geweldige nummers van Sash!:
:love: :biglaugh:


Sporadish heb ik een Sash!-moment (en dit topic heeft dit nu al getriggerd). Hun hits kan ik echt waarderen!

EDIT: ik zou Fatboy Slim nog vergeten! Toen ik ouder werd wou ik dit nummer graag terughoren, maar wist zowel de titel als uitvoerder niet meer. Ik denk dat ik er pas achterkwam toen ik 20 was. :') Clip vond ik ook heel fascinerend.

Een paar jaar later zou ik op een dag ineens dit leuke liedje horen op de radio en meteen fan zijn:
:music:

(Nee, uiteraard had ik toen nog geen idee van de dubbele boodschap. :unsure: )
Het begin van het K3-tijdperk. Vanaf dan en de jaren daarop waren de dames dan ook dagelijks op Fusetea'tje haar kamer te horen.
De stokoude stereo van mijn broer zou later worden vervangen door een leuke draagbare stereo die ik bovendien kon meenemen op reis, waarop dan ook superveel K3 werd gedraaid. Heel veel leuke herinneringen aan!
Heyah Mama en het grootste deel van de originele K3-nummers brengen mij dan ook meteen terug!

Toen ik deze fase ontgroeid was begon ik meer op de hits muziek voor de grote mensen te letten:



en zo zijn er uiteraard nog een heleboel, maar die hier allemaal posten kan natuurlijk niet.
Wat ik mij wel gerealiseerd heb de afgelopen jaren, is dat ik veel '00s hits eigenlijk best goed vind. (De nostalgie zal uiteraard meespelen.)
Ik merk toch dat ik zelf ook veel blijf terugkomen op hiphop en rnb van de jaren '00. Destiny's, Miss-teeq, Ashanti, ...
 
Terug
Bovenaan