Welk boek heb je gekocht/gekregen?

Matthew Reilly
Seven Ancient Wonders (Jack West Jr #1)
The Five Greatest Warriors (Jack West Jr #3)
The Two Lost Mountains (Jack West Jr #6)
The One Impossible Labyrinth (Jack West Jr #7)

Alles via Waterstones Brussel besteld bij Waterstones UK.

Science Fiction:
Christopher Ruocchio - The Lesser Devil (The Sun Eater #1.5)
Christopher Ruocchio - Queen Amid Ashes (The Sun Eater #2.5)
Clifford D. Simak - City
Fritz Leiber - The Wanderer
Harry Harrison - Planet of the Damned
Neal Stephenson - Snow Crash
Poul Anderson - The Boat of a Million Years
Robert A. Heinlein - Stranger in a Strange Land

Fantasy:
Adrian Tchaikovsky - Blood of the Mantis (Shadows of the Apt #3)
Lois McMaster Bujold - The Curse of Chalion (Chalion #1)
Lois McMaster Bujold - Paladin of Souls (Chalion #2)
Lois McMaster Bujold - The Hallowed Hunt (Chalion #3)
Mark Lawrence - King of Thorns (The Broken Empire #2)

Western:
Patrick deWitt - The Sisters Brothers

Historical Fiction:
Steven A. McKay - The Vengeance of Merlin (Warrior Druid of Merlin #6)

Vrij rustige maand, Amazon blijft teleurstellen op Black Friday.

Ik heb geniepig een van mijn verplichte kantoordagen in een halve dag veranderd om het er van te nemen in de namiddag verlof te pakken en 't stad in te trekken.

En wat doet men dan? De Slegte bezoeken.

1000002414.jpg

I. (Stephen Dixon): al lang een white whale, mijn hart maakte een vreugdesprongetje toen ik hem zag staan.

Steps (Jerzy Kozinski): beredeneerde gok. Ooit aangeraden door David Foster Wallace in een column:

1000002415.jpg

Haha, dat eerste boek van William H. Gass ben ik toevallig nu aan het lezen. Ik wist al niet meer van waar ik het kende. En ik durfde onlangs in een recensie hier beweren dat ik me niet zomaar laat beïnvloeden door mijn schrijversidolen.

Mein Name Sei Gantenbein (Max Frisch): nog steeds een karige keuze aan Duitstalige fictie in Belgische boekenwinkels. De meeste grote werken heb ik intussen wel al gelezen, dus schakel ik over op minder bekende boeken van bekende auteurs. Als iemand hedendaagse Duitstalige auteurs kent die aansluiten bij mijn smaak (en ik hopelijk nog niet gelezen heb), laat het me weten!

Ik heb geniepig een van mijn verplichte kantoordagen in een halve dag veranderd om het er van te nemen in de namiddag verlof te pakken en 't stad in te trekken.

En wat doet men dan? De Slegte bezoeken.

I. (Stephen Dixon): al lang een white whale, mijn hart maakte een vreugdesprongetje toen ik hem zag staan.

Steps (Jerzy Kozinski): beredeneerde gok. Ooit aangeraden door David Foster Wallace in een column:

Haha, dat eerste boek van William H. Gass ben ik toevallig nu aan het lezen. Ik wist al niet meer van waar ik het kende. En ik durfde onlangs in een recensie hier beweren dat ik me niet zomaar laat beïnvloeden door haar schrijversidolen.

Mein Name Sei Gantenbein (Max Frisch): nog steeds een karige keuze aan Duitstalige fictie in Belgische boekenwinkels. De meeste grote werken heb ik intussen wel al gelezen, dus schakel ik over op minder bekende boeken van bekende auteurs. Als iemand hedendaagse Duitstalige auteurs kent die aansluiten bij mijn smaak (en ik hopelijk nog niet gelezen heb), laat het me weten!
Steps heb ik heel lang gelezen geleden, voor ik van de aanbeveling van DFW wist, het enige wat ik me er nog van herinner is dat het behoorlijk verontrustend was. Ik geloof dat Angels van Denis Johnson ook een andere aanbeveling was, die is zeer zeer zeer sterk aan te bevelen. Ik had Omensetter's Luck afgelopen weekend in mijn winkelmandje maar heb me kunnen beheersen, het gaat me lukken een jaar geen boeken te kopen. Waarschijnlijk gaat mijn eerstvolgende aankoop wel een boek van Gass zijn, Dalkey brengt ergens in het voorjaar eindelijk een nieuwe editie uit van The Tunnel, reeds zeer lang out of print.

Uw smaak komt zeer goed overeen met de mijne dus een poging tot suggestie. Ik heb twee relatief recente Duitstalige boeken op mijn radar staan, allebei zelf nog niet gelezen:
Michael Lentz - Schattenfroh (veel succes als je die zou lezen lol)
Christian Kracht - Eurotrash

Boeken van Daniel Kehlmann zijn me ook al eens aangeraden.

Laatst bewerkt:
Steps heb ik heel lang gelezen geleden, voor ik van de aanbeveling van DFW wist, het enige wat ik me er nog van herinner is dat het behoorlijk verontrustend was. Ik geloof dat Angels van Denis Johnson ook een andere aanbeveling was, die is zeer zeer zeer sterk aan te bevelen. Ik had Omensetter's Luck afgelopen weekend in mijn winkelmandje maar heb me kunnen beheersen, het gaat me lukken een jaar geen boeken te kopen. Waarschijnlijk gaat mijn eerstvolgende aankoop wel een boek van Gass zijn, Dalkey brengt ergens in het voorjaar eindelijk een nieuwe editie uit van The Tunnel, reeds zeer lang out of print.

Uw smaak komt zeer goed overeen met de mijne dus een poging tot suggestie. Ik heb twee relatief recente Duitstalige boeken op mijn radar staan, allebei zelf nog niet gelezen:
Michael Lentz - Schattenfroh (veel succes als je die zou lezen lol)
Christian Kracht - Eurotrash

Boeken van Daniel Kehlmann zijn me ook al eens aangeraden.
Schattenfroh staat op mijn to-read (ken ik van een goeie boekenpodcast "Life on Books", ook een aanrader trouwens). Die andere zet ik erbij!

Kind zonder winter van Jan Hertoghs gekocht, na aanraden door Frank Deboosere in De Standaard Letteren dit weekend. Omdat de winter een onderschat seizoen is dat ongelofelijk mooi kan zijn. Als het tenminste geen kwakkelwinter is.

Waterstones Brussel binnengegaan voor een boek, buiten gekomen met vier stuks. ;)

Want - Collected by Gillian Anderson
Artemis - Andy Weir
Grief is the Thing with Feathers - Max Porter
The Maltese Falcon - Dashiell Hammett

Fantasy:
Leo Carew - The Spider (The Northern Sky #2)
Leo Carew - The Cuckoo (The Northern Sky #3)
Sebastien de Castell - The Malevolent Eight
Markus Heitz - The Dwarves (The Dwarves #1)
Markus Heitz - The Return of the Dwarves part 1 (The Dwarves #6)
Anthony Ryan - The Legion of Flame (Draconis Memoria #2)
Adrian Tchaikovsky - The Tiger and the Wolf (Echoes of the Fall #1)
Adrian Tchaikovsky - The Bear and the Serpent (Echoes of the Fall #2)
Adrian Tchaikovsky - The Hyena and the Hawk (Echoes of the Fall #3)
Adrian Tchaikovsky - Empire in Black and Gold (Shadows of the Apt #1)
Adrian Tchaikovsky - Dragonfly Falling (Shadows of the Apt #2)
Adrian Tchaikovsky - Blood of the Mantis (Shadows of the Apt #3)
Adrian Tchaikovsky - Salute the Dark (Shadows of the Apt #4)
Adrian Tchaikovsky - The Scarab Path (Shadows of the Apt #5)
Adrian Tchaikovsky - The Sea Watch (Shadows of the Apt #6)
Adrian Tchaikovsky - Heirs of the Blade (Shadows of the Apt #7)
Adrian Tchaikovsky - The Air War (Shadows of the Apt #8)
Adrian Tchaikovsky - War Master's Gate (Shadows of the Apt #9)
Adrian Tchaikovsky - Seal of the Worn (Shadows of the Apt #10)
Adrian Tchaikovsky - Guns of the Dawn
Tad Williams - The Navigator's Children (The Last King of Osten Ard #4)

Science Fiction:
James Dashner - The Kill Order (Maze Runner #0.5)
James Dashner - The Death Cure (Maze Runner #3)
Christopher Ruocchio - Shadows upon Time (The Sun Eater #7)
John Scalzi - The Shattering Peace (Old Man's War #7)
Adrian Tchaikovsky - Dogs of War (Dogs of War #1)

Fiction:
Fredrik Backman - A Man Called Ove
John Grisham - The Racketeer
Stephen King - Salems Lot

Historical Fiction:
Bernard Cornwell - Sharpe's Christmas (Sharpe #13)
Bernard Cornwell - Sharpe's Storm (Sharpe #27)
Alex Rutherford - Traitors in the Shadows (Empire of the Moghul #6)

Robert Walser - De rover

Omdat ik over hem las in de ode aan de winter van Jan Hertoghs in Kind zonder winter. En omdat de uitgave van dit werk me esthetisch prikkelt. Dat helpt toch ook wel om boeken te kopen: een mooie cover. Net zoals een mooi etiket een fles wijn doet verkopen.

front-medium-3610286965.jpg

Arm Vlaanderen van Maarten Van Ginderachter. Stond op de kerstlijst. Fraaie cocktail van lokale geschiedenis met wereldgeschiedenis. Zeer benieuwd, want zeer geprezen.

The Medici - Mary Hollingsworth

Kerstcadeau die ik op mijn lijstje gezet had na aangeraden te zijn in 'The rest is history' podcast

In de categorie non-fictie deze erbij: ‘Atlas van de Wereldgeschiedenis’ door Christian Grataloup.

Wat een prachtig werk om te hebben staan en af en toe eens in te duiken.

Terug
Bovenaan