Webhosting voor ondernemers

Al even geleden sinds de laatste post hier.

Vorige week was de IP range van de mailserver weer geblocked door microsoft, waardoor ik geen één mail kon sturen naar hotmail adressen.

Hangt mijn kloten uit :)

Is er hier ondertussen een dienst voor waarbij je zo'n issues nooit voorhebt?
Is dat beter bij de grotere spelers zoals combell of dergelijke of heb je daar nog meer kans op omdat daar mogelijks échte spam gebeurd via de mailservers?

Vorige week was de IP range van de mailserver weer geblocked door microsoft, waardoor ik geen één mail kon sturen naar hotmail adressen.

Is dat beter bij de grotere spelers zoals combell of dergelijke of heb je daar nog meer kans op omdat daar mogelijks échte spam gebeurd via de mailservers?
Tegen dat ik moet hernieuwen in augustus ga ik eens naar de combo enkel domeinnaam + Google (workspace) bekijken.

ik heb een eigen o365 tenant en configureer daar mail. Voor 10 euro per maand heb je er de office apps en 1tb onedrive bij.
Geen idee waarom er nog iemand zou kloten met de mail aanbieding van een webhoster.
Bij google workspaces kan je iets gelijkaardig krijgen maar geen ervaring mee.

Ik heb geen idee, de man die dat beheert zegt "microsoft heeft een hele range geblockt, de klootzakken"
Kan toch niet dat je zo moet sukkelen... Dat is echt iets van de jaren 2000 éh. En dan nog...

Stuur je in feite ook nieuwsbrieven e.a. bulk mail uit met dezelfde domeinnaam, of enkel normaal mailverkeer zoals info/facturen e.d.?

Anders kan ik eens passeren om kort te overleggen éh, moet toch eens in de buurt zijn voor een andere klant.
Kan je dan adviseren welke bedrijven (behalve Combell), goed zijn, en deftige service geven.
De initiële setup kan ik ook voor je doen, alles hangt af van wat je echt nodig hebt.

Kan toch niet dat je zo moet sukkelen... Dat is echt iets van de jaren 2000 éh. En dan nog...

Stuur je in feite ook nieuwsbrieven e.a. bulk mail uit met dezelfde domeinnaam, of enkel normaal mailverkeer zoals info/facturen e.d.?

Anders kan ik eens passeren om kort te overleggen éh, moet toch eens in de buurt zijn voor een andere klant.
Kan je dan adviseren welke bedrijven (behalve Combell), goed zijn, en deftige service geven.
De initiële setup kan ik ook voor je doen, alles hangt af van wat je echt nodig hebt.
Ik stuur geen nieuwsbrieven en dergelijke uit nee.

Enkel info / offertes klopt :-)

Awel ja ik sta er zeker voor open, ben het echt beu met die mails die niet toekomen of in spam terecht komen, kost mogelijks klanten en geld.

Maarja das de miserie van te werken met een kennis, dan geraak je daar al moeilijker van weg he en blijf je wa langer sukkelen.

Wat is een goede partij voor hosting? Ben aan het kijken naar een eigen Wordpress siteke.

Ik heb geen idee, de man die dat beheert zegt "microsoft heeft een hele range geblockt, de klootzakken"
Vraag eens naar meer details en naar de oorzaak.
MS kan soms wel eens raar uit de hoek komen.

Heb je nog veel klanten die met hotmail werken?
Ik ken echt niemand die dat nog gebruikt, wel nog veel gmail.

Wat is een goede partij voor hosting? Ben aan het kijken naar een eigen Wordpress siteke.
Ik zit zelf bij Easyhost (dochterbedrijf van Combell & goedkoper) en bij Nomeo (onafhankelijke firma uit Gent). Beiden zijn prima voor een basis WordPress website.

Alleszins wegblijven van alles uit de stal van Total Webhosting Solutions (Versio, Neostrada, etc.). Eerste jaar is nog cva qua prijs, maar nadien zijn die echt absurd duur voor een basic website. Hun enige strategie is kleine bedrijven overnemen, prijzen verdubbelen & hopen dat klanten blijven zitten.

Wat betaal je tegenwoordig eigenlijk jaarlijks voor een eenvoudige website van paar pagina’s die eigenlijk een visitekaartje is met uw diensten op? Zonder verder iets interactiefs aan gekoppeld

Ik betaal zo’n 800 euro per jaar maar lijkt me nogal veel?
Is kameraad van mij die de website bouwde en weet niet goed hoe het aan te pakken…

Wat betaal je tegenwoordig eigenlijk jaarlijks voor een eenvoudige website van paar pagina’s die eigenlijk een visitekaartje is met uw diensten op? Zonder verder iets interactiefs aan gekoppeld

Is kameraad van mij die de website bouwde en weet niet goed hoe het aan te pakken…

Ik betaal 120 of zo per jaar voor one.com.

Mailbox en domain en hosting (basic php + db).

Met black friday 140€ betaald voor 4 jaar hosting + domein bij hostinger.
Ik denk dat uw “kameraad” u goed aant afzetten is.

Ik reken voor statische website van zelfstandige/KMO, €30/maand (hosting, onderhoud & ondersteuning), excl. support via telefoon (enkel mail). Maar voor mij is dat niet mijn hoofdactiviteit.

Maar bv. deze https://kreatix.be/hosting/ rekenen €100/m. Allemaal afhankelijk van wat inbegrepen is, welke diensten je verwacht etc.

Als er echt nooit iets moet wijzigen gedurende het jaar, is €800-1200 natuurlijk aan de hoge kant. Misschien kun je afspreken om enkel hosting + onderhoud te doen, en eventuele changes in regie. Mogelijks is dat nu al inbegrepen, maar gebruik je het niet.

Omdat je in webdesign kunt gaan van kleine zelfstandige tot volwaardige marketing bureaus is het spectrum in de gehanteerde prijzen natuurlijk breed. Allemaal afhankelijk hoe professioneel het aangepakt wordt, wat is er inbegrepen: externe backups, API calls, andere contactpersoon tijdens ziekte/verlof, staat domeinnaam op jouw naam (ipv naam van webdesigner), security etc. Allemaal niet bijster complex, maar het moet wel gebeuren. En aan beiden kanten van het spectrum gebeuren verkeerde zaken, maar bij volwaardige marketingbureaus zal je waarschijnlijk meer betalen, ook al heb je er enkel een website en neem je geen andere diensten af.

Laatst bewerkt:
Ik reken voor statische website van zelfstandige/KMO, €30/maand (hosting, onderhoud & ondersteuning), excl. support via telefoon (enkel mail). Maar voor mij is dat niet mijn hoofdactiviteit.

Maar bv. deze https://kreatix.be/hosting/ rekenen €100/m. Allemaal afhankelijk van wat inbegrepen is, welke diensten je verwacht etc.

Als er echt nooit iets moet wijzigen gedurende het jaar, is €800-1200 natuurlijk aan de hoge kant. Misschien kun je afspreken om enkel hosting + onderhoud te doen, en eventuele changes in regie. Mogelijks is dat nu al inbegrepen, maar gebruik je het niet.

Omdat je in webdesign kunt gaan van kleine zelfstandige tot volwaardige marketing bureaus is het spectrum in de gehanteerde prijzen natuurlijk breed. Allemaal afhankelijk hoe professioneel het aangepakt wordt, wat is er inbegrepen: externe backups, API calls, andere contactpersoon tijdens ziekte/verlof, staat domeinnaam op jouw naam (ipv naam van webdesigner), security etc. Allemaal niet bijster complex, maar het moet wel gebeuren. En aan beiden kanten van het spectrum gebeuren verkeerde zaken, maar bij volwaardige marketingbureaus zal je waarschijnlijk meer betalen, ook al heb je er enkel een website en neem je geen andere diensten af.
Bedankt voor uitgebreide reply!

Ik heb nog even in detail nagekeken en vorig jaar betaalde ik in totaal 1300 euro voor eigenlijk 3 verschillende websites.
Lijkt dan nog redelijk mee te vallen…

Als er aan inhoud iets moet gewijzigd worden doe ik het zelf via login en paswoord.

Kan je de volledige websites makkelijk “verhuizen” en elders onderbrengen?

Het gaat niet alleen om het hosten, Wordpress e.d. moet je ook actief onderhouden en updaten, om o.a. niet gehacked te worden. Ook backups moeten gebeuren.

Dit allemaal kost natuurlijk wat.

Eerlijk, als je ietwat technisch bent, wat de meeste gamers geboren voor Y2K wel zijn denk ik, dan kan je daar zelf mee aan de slag met een AI abonnement (of zelfs gratis varianten mss).
Je kan bv eens een maandje Claude Pro pakken, kost je 18 euro. En daarmee kan je zelf aan de slag om een site te bouwen en online te zetten.
Ik heb het eens getest met easyhost en dat deed Claude echt perfect. Zelfs tot aan simpele instructies over hoe je het online moet zetten toe.

Als daar toch niets van interactie op zit, kan je er mee weg geraken zonder enige letter code te moeten snappen. En dan heb je alles ook echt volledig in eigen beheer.

Bij eender welk webbureau betaal je €1000 per jaar voor hosting domeinnaam security en updates. Dat is exclusief support.

Terug
Bovenaan