Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik lees hier positieve ervaringen over Versio
Is idd gehost door mijn webbeheerder en we zijn al eens op de black list van microsoft gesukkeld.Zelf een mailserver hosten is complex (dkim, dmarc, spf, ...) zeker omdat er heel veel anti spam regels bestaan. Ik ga er van uit dat je het niet zelf host maar uitbesteed maar zelf voor een IT professional is dat geen kinderspel.
Als je die al dan niet bewust overtreedt of vb. iemand die op dezelfde hosting provider zit gaat liggen spammen kan het zijn dat de hele range in de blacklist van vb. gmail geraakt en geraak daar nog maar eens uit. Vaak zit je voor Office toepassingen wel al in het ecosysteem van Google of Microsoft, bij hen zit je wel safe maar is waarschijnlijk wel wat duurder.
'k Zou je Nomeo aanraden. Ze zijn wat leuker om mee samen te werken dan een grote als Combell, en hebben worst case scenario, een kantoor in Gentbrugge.Is idd gehost door mijn webbeheerder en we zijn al eens op de black list van microsoft gesukkeld.
Ik was aan het denken om bij combell mail server te nemen..
'k Zou je Nomeo aanraden. Ze zijn wat leuker om mee samen te werken dan een grote als Combell, en hebben worst case scenario, een kantoor in Gentbrugge.
Ga voor een Exchange Online, of als je Outlook/Office nodig hebt, een Microsoft 365 Business Standard (of Premium met anti-virus erbij).
![]()
Microsoft 365 kopen? Gratis configuratie en support - nomeo
Online samenwerken met Microsoft Office 365. Met mailbox van 50 GB, alle bekende Office programma's en opslagruimte in OneDrive. Incl. gratis configuratie en support.www.nomeo.be
Dewelke? Particuliere 'personal' of 'family' versie? Of business?Eens bekijken ik gebruik sowieso al microsoft 365
Blijf daar maar weg, evenals bij alle andere providers die in handen zijn van Total Webhosting Solutions. Die kopen kleine partijen op en verhogen dan meteen de prijs, met een slechte service erbij.
Voor mijn domeinnamen zit ik bij vimexx, de sites zelf worden op een vps bij hetnzer gehost. Geen klachten over, snelle servers en bij een technisch probleem dat duidelijk aan hun kant zit, wordt er snel naar gehandeld.
Ik ken het gevoel. Enige optie is nabellen, maar daar steek je dan ook weer veel tijd in.Ik kom er onnozel van als ik van klanten hoor dat mijn offertes of mails in hun spam terecht komen.
Ik vraag me dan af hoeveel werk ik al mislopen heb van mensen die hun spam niet checken.
Als je domeinnaam DNS DMARC records zoals ze nu zijn, fout zijn, zal je overal blijven problemen hebben met mail deliverability.Als ik er dan van uit mag gzaan dat ik al zeker nooit geen problemen ga hebben om te mailen naar alle hotmails en gmails dan is dat het geld wel waard.
Ik veronderstel dat je maar 1 mailbox gebruikt en dat eventuele huidige of toekomstige personeelsleden geen pro mailbox nodig gaan hebben...Dus zo'n microsoft 365 mailbox is eigenlijk wel ideaal dan?
Ik heb nu de 365 personal, kost maar 70 euro per jaar.
Maar voor de mailbox zou ik nog wel durven veranderen dan naar bsns.
Leuk verhaal omtrent die solopreneur maar how the fuck moet je als zelfstandige die niet in de it zit dat allemaal weten? Net zoals @Chickenlal wel zal weten wat wel en not done is bij wrapping. Imo is het voor zaken als it als zelfstandige niet zo simpel om een deftig bedrijf te vinden om een website, email en consoorten te regelen zonder dat je de een maandopbrengst uitgeeft. Terwijl die zaken eigenlijk niet echt zorgen voor meeropbrengst.Als je domeinnaam DNS DMARC records zoals ze nu zijn, fout zijn, zal je overal blijven problemen hebben met mail deliverability.
![]()
wrapz.be Domain Health
mxtoolbox.com
Als je dat al kan corrigeren, zullen mails 'misschien' minder in de ongewenste/spam van je bestemmelingen aankomen.
Alles hangt ook af van de reputatie van je webhoster z'n IP adressen die hij bij Hetzner lijkt af te nemen. Er moet maar 1 andere van z'n klanten beginnen spammen (al dan niet gehackte mailbox) of een andere klant van Hetzner in dezelfde IP range, en jij hebt het ook zitten.
Edit: je SPF record is ook verkeerd, zelfde IP staat er 3x in ipv 1x.
"v=spf1 a mx ip4:65.109.83.206 ~all" --> "v=spf1 mx -all" zou beter zijn of simpelweg "v=spf1 ip4:65.109.83.206 -all"
'k Ben dan maar eens verder gaan graven en je solopreneur webhoster 'leek' op 't eerste zicht goed bezig, zoals 2 aparte DNS servers, aparte webservers voor de websites maar van best practises en vooral security best practises heeft hij precies niet veel gehoord. Een simpele scan via shodan.io op de 2 IP's van z'n DNS servers geeft een lijstje met vulnerabilities die tot 2007 terug gaan. Idem op z'n (enige?) webserver.
Z'n servers upgraden/updaten/patchen en beveiligen is precies niet z'n prioriteit en in m'n ogen een zware buis ondanks hij 'gediplomeerd' is.
Zo lek als een zeef. Z'n eigen website staat dan nog eens op dezelfde server als uw website. Red flag.
Met Hetzner heeft hij zelfs alle tools zoals gratis applicatiefirewalls e.d. om z'n servers beter te beveiligen. Een raadsel waarom 'm dat niet gebruikt.
Een huis-tuin-keuken break and fix webhoster dus.
Niet iemand met wie ik ooit in zee zou gaan, want het is echt wachten tot het plots fout loopt.
Ja je kan goed (grof) geld verdienen met webhosten, maar doe het dan ten minste goed & veilig. Deze solopreneur is het perfecte voorbeeld van hoe het absoluut niet kan!
Vandaar kies je voor webhosting in de meeste gevallen beter voor een deftig & groot bedrijf met een track record en personeel die instaat voor het onderhouden van de hosting infra en ook veiligheid. Alleen is dit haast onmogelijk.
Ik veronderstel dat je maar 1 mailbox gebruikt en dat eventuele huidige of toekomstige personeelsleden geen pro mailbox nodig gaan hebben...
Wat je kan doen is je Personal behouden en als pro mailbox gewoon voor een Microsoft Exchange Plan 1 gaan.
Zo heb je de benefits van een goedkopere Office suite met een pro mailbox die op betrouwbare infra staat dan een simpele IMAP/POP3 mailbox bij je solopreneur webhoster die uw website + mail op één en dezelfde server host.
Of privé & pro scheiden en meteen gaan voor een Business Standard of Premium...
Als je domeinnaam DNS DMARC records zoals ze nu zijn, fout zijn, zal je overal blijven problemen hebben met mail deliverability.
![]()
wrapz.be Domain Health
mxtoolbox.com
Als je dat al kan corrigeren, zullen mails 'misschien' minder in de ongewenste/spam van je bestemmelingen aankomen.
Alles hangt ook af van de reputatie van je webhoster z'n IP adressen die hij bij Hetzner lijkt af te nemen. Er moet maar 1 andere van z'n klanten beginnen spammen (al dan niet gehackte mailbox) of een andere klant van Hetzner in dezelfde IP range, en jij hebt het ook zitten.
Edit: je SPF record is ook verkeerd, zelfde IP staat er 3x in ipv 1x.
"v=spf1 a mx ip4:65.109.83.206 ~all" --> "v=spf1 mx -all" zou beter zijn of simpelweg "v=spf1 ip4:65.109.83.206 -all"
'k Ben dan maar eens verder gaan graven en je solopreneur webhoster 'leek' op 't eerste zicht goed bezig, zoals 2 aparte DNS servers, aparte webservers voor de websites maar van best practises en vooral security best practises heeft hij precies niet veel gehoord. Een simpele scan via shodan.io op de 2 IP's van z'n DNS servers geeft een lijstje met vulnerabilities die tot 2007 terug gaan. Idem op z'n (enige?) webserver.
Z'n servers upgraden/updaten/patchen en beveiligen is precies niet z'n prioriteit en in m'n ogen een zware buis ondanks hij 'gediplomeerd' is.
Zo lek als een zeef. Z'n eigen website staat dan nog eens op dezelfde server als uw website. Red flag.
Met Hetzner heeft hij zelfs alle tools zoals gratis applicatiefirewalls e.d. om z'n servers beter te beveiligen. Een raadsel waarom 'm dat niet gebruikt.
Een huis-tuin-keuken break and fix webhoster dus.
Niet iemand met wie ik ooit in zee zou gaan, want het is echt wachten tot het plots fout loopt.
Ja je kan goed (grof) geld verdienen met webhosten, maar doe het dan ten minste goed & veilig. Deze solopreneur is het perfecte voorbeeld van hoe het absoluut niet kan!
Vandaar kies je voor webhosting in de meeste gevallen beter voor een deftig & groot bedrijf met een track record en personeel die instaat voor het onderhouden van de hosting infra en ook veiligheid. Alleen is dit haast onmogelijk.
Ik veronderstel dat je maar 1 mailbox gebruikt en dat eventuele huidige of toekomstige personeelsleden geen pro mailbox nodig gaan hebben...
Wat je kan doen is je Personal behouden en als pro mailbox gewoon voor een Microsoft Exchange Plan 1 gaan.
Zo heb je de benefits van een goedkopere Office suite met een pro mailbox die op betrouwbare infra staat dan een simpele IMAP/POP3 mailbox bij je solopreneur webhoster die uw website + mail op één en dezelfde server host.
Of privé & pro scheiden en meteen gaan voor een Business Standard of Premium...
't Is niet omdat hij gebuisd is dat het niet deftig zal blijven verder werken of dat zijn werk slecht is éh.Misschien moet ik hem vragen dat ik alles verhuis, maar dat hij wel nog de website onderhoud.
Veel minder kans omdat ze hun reputatie hoog willen houden voor veel meer klanten, en meer kans dat het sneller opgelost wordt gezien ze groter zijn en wellicht blacklists e.d. monitoren. Een kleine hoster zal het maar opmerken als het te laat is en daar niet proactief mee zijn...Maar heb je bij een grote zoals combell bv dan ook niet hetzelfde probleem met IP adres als er een spammer op zit?
Met wie je in zee wilt gaan moet jij uitmaken. Je kan je onafhankelijk laten adviseren, of als kapitein zelf de richting waarin je wilt varen aantonen aan je solo webhoster-ITer-webmaster.Wat raad je dan aan? Alles hosten op nomeo?
Een Microsoft 365 gebruiker is in feite maar 1 mailbox, je kan er wel aliassen op koppelen, maar ook shared mailboxen toevoegen (die delen de capaciteit van je hoofdmailbox).Qua mailbox, ik gebruik wel 3 mail adressen, maar op hetzelfde domein. Is dat dan 1 of 3 mailboxen?
Als hij nog regelmatig werk doet voor je website en dat mag blijven doen kan hij je eventueel vaste beheerkost aanrekenen, kwestie van zijn winst die hij voordien had op het hostingpakket te compenseren...
Dat is het éh, je zegt zelf dat je geen controle (inzicht) hebt. Maak het jezelf mogelijk om eventueel te kunnen controleren, en dus een adminaccount voor je website, zodat je zelf kan controleren of hem kan wijzen op bepaalde zaken.Zoiets zou ik hem dan wel willen voorstellen, ook al heb ik niet de indruk dat er veel gebeurd, maar dat is moeilijk te controleren natuurlijk.
Ik betaal maandelijks een fix bedrag waar in principe een uur of 2 werk in zit dus ik ga er van uit dat hij dan wel de updates doet en de plugins en dergelijke nakijkt als alles nog in orde is.

Een andere optie is dat de data van 't contact formulier in de database bewaard blijft en dat je de mailberichten daar ook kan lezen in geval ze niet toekomen, die kan je dan periodiek zelf bekijken op een url.Maar soms loopt dat ook wel eens stroef, dan krijg ik opeens een bericht van een klant dat hij via het contact formulier al een paar keer heeft proberen te sturen, maar dat het niet werkt.
Van zo'n dingen kom ik dus onnozel, want dan denk ik hoe lang werkt het al niet, hoeveel heb ik al mislopen.
Zelfde met de e-mails.
Daar draait het op neer en het hoeft daarom niet duurder te zijn.Om uit te zoeken naar waar ik potentieel zou kunnen verhuizen met heel mijn boel tja, heb jij geen gouden tip?
Ik ben niet op zoek naar het goedkoopste, ook niet naar het duurste natuurlijk. Ik wil gerust wat meer betalen als ik zeker ben dat alles vlot gaat werken, dat is het belangrijkste. De beste prijs kwaliteit verhouding.
Het zijn allemaal geen zotte dingen hé.
Ik wil gewoon dat mijn mails zo veel als mogelijk toekomen bij de klanten en dat als ze een bericht sturen via de website dat dat ook toekomt bij mij
Ben met mijn designer bezig aan een volledig nieuwe layout om de website volledig op te frissen, dus het is wel de moment misschien om gewoon terug met een propere lei te beginnen.