Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Like I said, als je zoals mij geen huis hebt is het meeste van uw 900K al weg na die aankoop en nadien wijzigt dat uw leven niet in die mate?
Je moet nog steeds gaan werken elke dag en je kan niet zomaar kopen wat je wil.

Als je geen lening meer af te betalen hebt is het natuurlijk iets anders.

Koopt een huis 450k dan hebde toch een mooi huis?
Dan hebde nog 450k voor te doen wa je wilt?

Je kan niet somaar kopen wat be wil? Als ge een eiland of helicopter wilt ni nee...

wie wilt er nu gods ganse dagen niets doen?
Geld zat om af en toe op reis te gaan....

Lijkt mij net het ideale bedrag om gemoedsrust te hebben, en met de voetjes op de grond te blijven.

900k is voor iedereen mooi behalve voor mensen die nooit tevreden zijn

Het hangt ervan af wat voor bedrag je wint natuurlijk, maar hier zou dat zijn:
  • Een stuk opzijzetten voor de kinderen en voor mijzelf
  • Het huis hier deftig verbouwen of uitkijken voor iets anders dat al in orde is
  • PPL halen
  • Halftijds gaan werken
  • Een camionette zelf uitbouwen tot campervan, dat wordt dan mijn midlife-crisis project
  • Met die campervan gaan toeren door Scandinavië
Een mens mag dromen hé 😉

Like I said, als je zoals mij geen huis hebt is het meeste van uw 900K al weg na die aankoop en nadien wijzigt dat uw leven niet in die mate?
Je moet nog steeds gaan werken elke dag en je kan niet zomaar kopen wat je wil.

Als je geen lening meer af te betalen hebt is het natuurlijk iets anders.
Toch wel dus, want ge koopt uw ineens een huis zonder afbetaling wat uw daarna veel meer vrijheid geeft.
Als ge dan gewoon blijft werken hebt ge veel meer budget over elke maand.

Maar zoals hierboven reeds aangehaald zou ik zoiezo lenen voor een huis. Of ge nu geld genoeg hebt of niet.
Geld maakt geld, dus ge zou stom zijn om het grootste deel onmiddelijk uit te geven.

Ja absoluut hoor. In hun geval zou ik ook mijn "droomhuis" kopen, maar dan met een lening. Maar zonder financieel advies durf ik wel te garanderen dat een groot deel van die mensen dat toch cash zal gaan betalen. Ik ben ook niet zo zeker dat de nationale loterij ook zo "winst-begeleiding" levert in het geval van zo'n groepspot.
Die ene winnaar op het VTM nieuws gisteren "Ik ga het huis van mijn zoon afbetalen"

Schoon geste hé, maar slim is iets anders

Die ene winnaar op het VTM nieuws gisteren "Ik ga het huis van mijn zoon afbetalen"

Schoon geste hé, maar slim is iets anders
Dan kan hij beter zeggen: "Ik stort maandelijks het bedrag van de hypothecaire lening op zijn bankrekening zodat hij er fiscaal beter van af is". Komt op hetzelfde neer hé: de zware maandelijkse financiële last valt weg.

Koopt een huis 450k dan hebde toch een mooi huis?
Dan hebde nog 450k voor te doen wa je wilt?

Je kan niet somaar kopen wat be wil? Als ge een eiland of helicopter wilt ni nee...

wie wilt er nu gods ganse dagen niets doen?
Geld zat om af en toe op reis te gaan....

Lijkt mij net het ideale bedrag om gemoedsrust te hebben, en met de voetjes op de grond te blijven.

900k is voor iedereen mooi behalve voor mensen die nooit tevreden zijn
Ik weet niet wat uw idee van een "mooi huis" is, maar 450k in Olmen geeft u dit:
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/olmen/2491/10144712

Dat is geen slecht huis, maar toch ook verre van een droomwoning.

Jaren terug won een vrouw in onze straat 20 miljoen Belgische frank, dat was toen echt een bom geld - heeft lening afbetaald, ook de lening van haar dochter en haar zoon, nieuwe wagen gekocht en wat overbleef nog eens in 3 verdeeld. Al deze mensen waren simpele arbeiders zonder opleiding, die lotto winst heeft het leven van 3 gezinnen instant naar 2 niveau's hoger getild inzake levenskwaliteit en gemoedsrust.

Zo kan het dus ook

Jaren terug won een vrouw in onze straat 20 miljoen Belgische frank, dat was toen echt een bom geld - heeft lening afbetaald, ook de lening van haar dochter en haar zoon, nieuwe wagen gekocht en wat overbleef nog eens in 3 verdeeld. Al deze mensen waren simpele arbeiders zonder opleiding, die lotto winst heeft het leven van 3 gezinnen instant naar 2 niveau's hoger getild inzake levenskwaliteit en gemoedsrust.

Zo kan het dus ook
Maar, die 20 miljoen beleggen en uw lening afbetalen met het rendement van die lening, had hun nog beter uitgekomen.
Maar inderdaad, zeker voor die kinderen maakt dat zo'n bedrag aan de "start" van uw financiele onafhankelijkheid een heel groot verschil. En er zullen er dan zeker zijn die hun geld verbrassen, maar een groot deel kan wel gewoon met geld om gaan.

Efkes 900k op uw rekening krijgen is niet zoveel🤨🤪
En hierboven nog van dat soort reacties.
Yep BG stelt wederom niet teleur.
Alles binnen zijn context bekijken hé. Bijna al die comments gingen er over dat €900k niet genoeg is voor velen om te stoppen met werken en daarvan te leven/rentenieren.

Laat het ons even rationeel bekijken:
Dat is voor 1 persoon 30j voltijds werken aan het belgische mediaanloon.
Zelfs als je de €900k "slim" belegt (tussen aanhalingstekens want dit is altijd een risico) zal je waarschijnlijk jaarlijks niet genoeg rendement hebben om de huidige levensstijl te bewaren indien je nog geen afbetaalde eigendom hebt.

Dus nee, €900k is niet zoveel/niet genoeg om van te leven voor velen zonder te werken.

Zo kan het dus ook
Dat is 500.000€, gaat ge tegenwoordig ook niemeer ver meelopen

Dat is trouwens wat? 10-12j sparen ocharmkes :unsure:

Ik heb het maar met een half oog gelezen, maar hebben ze dan als krantenwinkel opties die je als particulier niet zelf kan bewerkstelligen? Uiteindelijk blijft het hier toch maar indiening van x aantal combinaties?? Of zie ik dit verkeerd? Ben nu ook niet zo wiskundig aangelegd, maar via deze formule verzekeren ze alvast dat de sterren gedekt zijn, als ik het goed heb begrepen?

Stel dat je wat geld over de balk wilt smijten, kan je dan toch zelf ook combinaties indienen ter waarde van 2475 of die 3150??

Als je artikel leest dan zie je dat er beperkt aantal mogelijkheden zijn die afwijken van de standaardregel "5 cijfers + 2 sterren" , kostprijs van 2.5 euro per lijntje. (winstkanst rang 1 : 1 / 139.838.160

Met het multi-verhaal kun je gaan tot
- maximaal 9 cijfers, waarbij je dan maximaal 2 sterren kan aanduiden : kostprijs 315 euro per lijntje
- maximaal 12 sterren, waarbij je dan maximaal 5 cijfers kan aanduiden: kostprijs 165 euro per lijntje.

dat kan je als particulier doen (al vermoed ik dat die duurste zaken zelf voorbehouden zijn aan het spelpunt) maar het is logisch dat je dat enkel in groep doet. Om 315 euro individueel in te zetten moet je wel helemaal van het padje zijn eerlijk gezegd. De kansen stijgen maar blijven tegelijkertijd belachelijk klein.

"Geen slecht huis" komaan seg voor velen kan dit al tellen als "droom"woning hoor!
Sommige comments hier zijn toch wel wat bizar te noemen.
900k bijeensparen zal ook niet voor iedereen zo vlot gaan als hier eerder geschreven werd.
Voor velen kan een appartement ook tellen als "droom"woning. Het gaat hier echter over lotterij-winnaars, en die gaan dat huis écht niet zien als de droomwoning.

Alles binnen zijn context bekijken hé. Bijna al die comments gingen er over dat €900k niet genoeg is voor velen om te stoppen met werken en daarvan te leven/rentenieren.
Maar ik denk dat iedereen het ermee eens is dat het niet genoeg is daarvoor, toch? Maar het is wel een mooie som om zomaar even op je rekening te zien verschijnen uit het niets.
Laat het ons even rationeel bekijken:
Dat is voor 1 persoon 30j voltijds werken aan het belgische mediaanloon.
Zelfs als je de €900k "slim" belegt (tussen aanhalingstekens want dit is altijd een risico) zal je waarschijnlijk jaarlijks niet genoeg rendement hebben om de huidige levensstijl te bewaren indien je nog geen afbetaalde eigendom hebt.

Dus nee, €900k is niet zoveel/niet genoeg om van te leven voor velen zonder te werken.
Wat je hier dan toch gewoon herhaalt?

Ik denk dat sommigen, waaronder ikzelf, vooral eens fronsen bij reacties over hoe je met 900 000 EUR niet ver springt om "deftig" vastgoed te kopen of hoe dat uiteindelijk maar 1000 eur/maand sparen is voor 35 jaar aan ocharme 4% rendement of je op 21.5 jaar al klaar bent aan 10.5% rendement.

Volgens mij gaan weinig mensen ooit zo'n bedrag gewoon beschikbaar hebben in liquide middelen op een bepaald moment hoor.

Terug
Bovenaan