Avondland
Well-known member
900K bij aanvang van een carrière = in de fleur van je leven (toch al zeker fysiek) een heus kunnen kopen of zetten zonder daarvoor te hoeven lenen bij de bank. Dat is toch wel een zéér fraaie stap vooruit in het leven, want vaak heb je pas op latere leeftijd de nodige financiële ademruimte door carrièresprongen en andere nevenfactoren (zoals hypotheek die niet wordt geïndexeerd, dus de facto wordt die met de jaren goedkoper).Hangt inderdaad vooral van de fase van je leven af en wat je voor de rest reeds hebt. Met 900k geraak je niet ver als je inderdaad aan het begin van je carriere staat. Maar als je in de 50 bent met een huis afbetaald, kun je je misschien wel die vraag stellen. Al is het grootste probleem dan al snel, dat 900k niet genoeg is om "met twee" te stoppen met werken.
900K bij fin de carrière = een paar mooie dromen verwezenlijken zolang het nog kan, je eventuele (klein)kinderen een extra duwtje in de rug geven, misschien ergens een buitenverblijfje kopen, ...
Prioriteiten liggen gewoon anders. Een miljoen is niet genoeg om op te rentenieren, maar als je een bescheiden loontje gewoon bent is het wel een serieuze verandering in je leven.
"Stoppen met werken" is ook weer anders als je 50+ bent of nog maar enkele jaren bezig bent.Als ge plots moet thuiskomen met de boodschap "vrouwlief, ik stop met werken, ik heb euromillions gewonnen, maar gij moogt uw kloten blijven afdraaien." Ik weet niet of dat in goede aarde valt.
Maar 4/5 werken bijvoorbeeld zou mij ook wel aanspreken.
gewoon om uw geld weg te gooien?

.