Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Als ge graag uw werk doet en/of toffe collega's hebt zou ik iemand inhuren om mijn werk te doen. De saaie dingen, nutteloze vergaderingen en het gezaag is dan voor die persoon, ik kom enkel voor de koffieklets. :unsure:
 
Ik zou een huis in Brasschaat kopen, een herenhuis in Antwerpen, een kasteeltje in de Ardennen maar het meerendeel van de tijd wel in het buitenland zitten.

Stoppen met werken, terug gaan studeren.

Hobbies nemen die ik niet kon betalen (vliegbrevet bijvoorbeeld),skydiven, leren surfen, kooklessen volgen etc etc. Genoeg tijd en geld om ze te veroorloven.

En gewoon eten wat je wilt, de kleren dragen die je wilt, reizen naartoe waar je wil.
 
Mensen overschatten gewoon wat 1 of 2 miljoen euro is. Je kan daar een mooi huis mee kopen, en als je wat slim bent kan je het ook wel onderhouden. Maar dan is het wel op, en moet je dus ook gewoon blijven werken.
Je moet toch al spreken over een 10 miljoen€ voor je (imo) echt zorgeloos gaat kunnen leven.
Ja is ook zo, maar er is wel een groot verschil tussen 1 miljoen en 2 miljoen. Stoppen met werken zal er zeker niet inzitten inderdaad, maar het neemt veel stress weg.
 
Kunt ge eigenlijk zomaar een miljoen aan uw broer ofzo geven zonder kosten? Indien kosten, kan ik geen rekening openen, miljoen storten en die bankkaart aan mijn broer geven?
Als hij er niet zot mee doet mss wel. Maar als hij een dikke villa koopt en een Porsche terwijl hij in de collruyt werkt gaan ze wel eens komen kijken vrees ik.
 
Ik zou een huis in Brasschaat kopen, een herenhuis in Antwerpen, een kasteeltje in de Ardennen maar het meerendeel van de tijd wel in het buitenland zitten.

Stoppen met werken, terug gaan studeren.

Hobbies nemen die ik niet kon betalen (vliegbrevet bijvoorbeeld),skydiven, leren surfen, kooklessen volgen etc etc. Genoeg tijd en geld om ze te veroorloven.

En gewoon eten wat je wilt, de kleren dragen die je wilt, reizen naartoe waar je wil.
Met 2 huizen rond het Antwerpse zou ik idd ook liever in het buitenland zitten 😉
 
Een vriendin vinden

Eigenlijk niets anders als nu.
Je moet dan wel meespelen natuurlijk, wat eigenlijk al een verandering zou zijn tov wat ik nu doe.
 
Ik heb altijd al wel een idee gehad wat ik zou doen, al valt het maar af te wachten of het zo nog zou blijven indien er echt plots +100 miljoen op mijn rekening staan:

- Een nieuwbouwhuis zetten, moet geen grote villa zijn. Gewoon een deftig nieuwbouwhuis voorzien van alle technologische luxe, zwembad buiten. Maar hoeft absoluut niet op een enorm stuk grond te staan.
- Nieuwe wagen kopen, niets super exotisch ofzo. Gewoon iets genre Audi A4 Avant ofzo
- Een paar miljoen op een rekening zetten voor mijn zus en schoonbroer. En dan nog een aparte voor het petekind waar ze pas aan mag komen vanaf ze bv is afgestudeerd of gaat werken
- Uiteraard alle kosten van de ouders/grootouders overnemen voor zover die er nog zijn
- Bovenstaande personen ook voorzien van enkele extra's zoals zorgen dat alle leningen in orde zijn, eens een nieuwe wagen, etc
- Eigen fitnesszaak openen om toch iets om handen te hebben
- Een paar miljoen in vastgoed investeren. Denk aan wat appartementen hier in de buurt, 1-2 appartementen aan de kust en eventueel ergens in Spanje en Frankrijk.
- Alle andere miljoenen zou ik gewoon op een rekening laten staan om interest te cashen
- Vip-abonnement pakken bij Club Brugge

Ik denk (of hoop) dat ik op dat vlak een beetje als Gert Verhulst zou zijn, miljonair maar jaren met dezelfde versleten telefoon rondlopen.
 
Een vriendin vinden

No worries de golddiggers stormen op u af.

Wat ik zou doen: aan mijn plaatselijke bank vragen of ze iemand hebben die mijn financieel adviseur zou willen zijn. Die zijn taak is om ervoor te zorgen dat ik mezelf niet arm ga maken (niet dat ik daar schrik voor heb, maar je kunt nooit zeker zijn). Dan een villa bouwen in mijn gemeente, vakantiehuis (chalet) in Oostenrijk, en een dozijn sportwagens kopen. That's it.

En over zwijgen zal weinig moeite kosten want sociaal contact heb ik nauwelijks, de hele coronaperiode en de lockdowns hadden zo goed als geen effect op mij, grootste verandering tot nu toe zijn die mondmaskers. Die zijn vervelend voor mij, omdat ik zwaar slechthorend ben. Deze handicap brengt mij in deze situatie een voordeel op: kan niet verstaan wat andere mensen tegen mij zouden zeggen als ik uit mijn Lamborghini stap. Kan een belediging of compliment zijn, ik zou er niet achter komen.
 
Een huis kopen/bouwen van rond de 200m² met zwembad op een rustige locatie. Geen mega tuin.
Ook wat vastgoed kopen ( appartementen )
Wss wel een vakantiehuis int zuiden
Een deftige som aan moeder / schoonmoeder geven.
NIeuwe's auto madam en mezelf ( suv / break / cabrio )
De rest beleggen en financieel adviseur zoeken.

Blijven werken? Goh, doe mijn job wel graag ook veel contacten... Geen werk = veel minder sociaal contact.
Reizen gaat moeilijk met een schoolplichtige thuis, anders was ik wel een paar jaar weg.
 
Depends hoeveel het is denk ik. Als het echt overvloedig veel is, waarschijnlijk een relatief normaal huis kopen maar wel met 2 garages, 2 auto's (iets geriefelijks genre nieuwe Defender en een weekender genre 992 Turbo ofzo) en een motorfiets. De rest zou ik deels op de bank laten staan en deels in vastgoed. En reizen met de winst daarvan :p
Ik speel af en toe een lotje met de Vikinglotto maar so far nog geen geluk gehad.
 
Ik vind dat er hier absurd veel mensen zijn die
1) Het geld op een rekening zouden zetten. Met 130 miljoen, hoeveel extra geld denk je dat je dan nog nodig hebt?? En wat ga je met dat extra geld doen? Opnieuw niet uitgeven en op een rekening zetten?
2) Iedereen zijn rekeningen betalen, maar zelf het geld niet op doen.
3) Er alles aan doen om niet te laten zien dat je rijk bent. Dan snap ik niet waarom je zou meedoen aan een loterij.

Waarom zou je nu in godsnaam meedoen aan een loterij als je dan met de winst niks zou doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: SIO
Ik vind dat er hier absurd veel mensen zijn die
1) Het geld op een rekening zouden zetten. Met 130 miljoen, hoeveel extra geld denk je dat je dan nog nodig hebt?? En wat ga je met dat extra geld doen? Opnieuw niet uitgeven en op een rekening zetten?
2) Iedereen zijn rekeningen betalen, maar zelf het geld niet op doen.
3) Er alles aan doen om niet te laten zien dat je rijk bent. Dan snap ik niet waarom je zou meedoen aan een loterij.

Waarom zou je nu in godsnaam meedoen aan een loterij als je dan met de winst niks zou doen?
Het geeft zekerheid. Geen geldzorgen meer.
 
Het geeft zekerheid. Geen geldzorgen meer.
Maar dat heb je vanaf pakweg 1 miljoen euro ook (als je geen uitzonderlijke dingen doet). Dan doe je beter mee met Lotto (daar gaan dat soort bedragen, en de kans op winst is veel groter) dan met Euromillions he.
 
Maar dat heb je vanaf pakweg 1 miljoen euro ook (als je geen uitzonderlijke dingen doet). Dan doe je beter mee met Lotto (daar gaan dat soort bedragen, en de kans op winst is veel groter) dan met Euromillions he.
Dat is waar, maar met euromillions zorg je ervoor dat je een paar generaties kunt veilig stellen.
 
Ik vind dat er hier absurd veel mensen zijn die
1) Het geld op een rekening zouden zetten. Met 130 miljoen, hoeveel extra geld denk je dat je dan nog nodig hebt?? En wat ga je met dat extra geld doen? Opnieuw niet uitgeven en op een rekening zetten?
2) Iedereen zijn rekeningen betalen, maar zelf het geld niet op doen.
3) Er alles aan doen om niet te laten zien dat je rijk bent. Dan snap ik niet waarom je zou meedoen aan een loterij.

Waarom zou je nu in godsnaam meedoen aan een loterij als je dan met de winst niks zou doen?

De waarde van dat geld zit hem in het zorgeloze, niet in de brol die je er mee kan kopen.
Geld uitgeven om geld uit te geven is een one way ticket naar de existentiële leegte.
 
De waarde van dat geld zit hem in het zorgeloze, niet in de brol die je er mee kan kopen.
Geld uitgeven om geld uit te geven is een one way ticket naar de existentiële leegte.
Er is toch nog een verschil tussen "geld uitgeven om geld uit te geven" en gewoon alles te kopen dat je wil.
Ik ben een petrol head. Er zijn een hele hoop onbetaalbare auto's die ik doodgraag zou hebben (Ferrari 250, Mercedes 300SL, Shelby Cobra, ...). Als je dan 130 miljoen op de rekening hebt staan, waarom zou je dan in godsnaam zeggen "nee, ik ga ne A4 kopen, want anders weten mensen dat ik rijk ben". Dan heb je heel uw leven geleefd met dromen die je perfect kon waarmaken, maar niet gedaan hebt omdat je schrik hebt van wat andere mensen denken...
 
Terug
Bovenaan