Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Ik sluit me er bij aan, nieuw huis, auto, beleggen.
Dan mijn ouders en zus ne financiële cadeau geven, spaarrekening voor haar kinderen waar ze pas vanaf 23 aan kunnen.
Voor mijn dochter een beleggingsfonds oprichten, investeren in een vakantieverblijf in binnen- en buitenland en als de dochter tiener is, intercontinentale reizen maken met haar.

Waarschijnlijk wel nog blijven werken omdat ik mijn job heel graag doe. En op het werk vanalles kopen om ons gemak te vergroten 🤣

Eigenlijk liever een win for life van 2000 euro per maand. Veel minder opvallend en toch een serieus budget extra om je levenskwaliteit te vergroten.
 
Zoals hier al gezegd, het stil houden en een deel relatief veilig beleggen zodat ik tot het einde der dagen een ok inkomen heb. Als we over iets zoals euromillions spreken blijft er dan nog genoeg over. Een paar appartementsgebouwen bijvoorbeeld om te verhuren en een hoop aandelen.

Verder, goh, ik woon hier graag dus meteen verhuizen ofzo zie ik niet. Het wordt dan wel mogelijk om ons oud huis af te breken en er een hypermoderne nieuwbouw te zetten die er langs buiten nog klassiek uitziet.

Het redelijk grote weideland hiernaast opkopen en er mijn zin mee doen.

Vakantiewoning in het buitenland, ik heb al een idee waar: Xalapa in Veracruz/Mexico. 20 °C en niet te ver van de stad van mijn vrouw. Misschien ook in Spanje ofzo.

Stoppen met werken lijkt mij tot een doelloos bestaan te leiden. Misschien wel de boodschap geven dat ze hun hopen zijtaken "omdat iedereen dat doet en het goed is voor de CV" rectaal kunnen inbrengen :)
 
Waarom? Je bent toch niet verplicht om van de ene dag op de andere met miljoenen te gaan smijten?
Je krijgt dat geld ook pas na 6 maanden dacht ik, om je voor te bereiden.

Dan zeg je beter dat je wat op crypto of gme gegokt hebt, de lotto winnen brengt echt enorm veel jaloezie naar boven in mensen.
En krijg je dat ook niet in verschillende schijven of zoiets?

Echt verstoppen dat je de lotto gewonnen hebt, is misschien niet simpel voor je dichtste familie en vrienden, maar liegen over het bedrag lijkt me alvast niet zo moeilijk ;)

Denk dat ik zelf niet zo'n zotte dingen zou doen (allé vooraf is dat makkelijk gezegd).

- Zoals de meesten: een mooi huis kopen. Ruim genoeg, rustig genoeg, comfortabel genoeg. Een kasteel moet dat zeker niet zijn. Daar moeten geen 3 zwembaden en 5 tennisvelden aan zijn.
- Dure/snelle auto's zeggen mij niets. Maar als mijn auto dan stukgaat, wordt de volgende waarschijnlijk een zeer deftige en comfortabele auto genre 50.000 à 70.000 euro :p
- Zorgen dat mijn ouders een zeer comfortabele oude dag hebben.
- Genoeg opzij zetten voor mijn kinderen
- Grootste deel sowieso opzij zetten/investeren
- Genoeg wegschenken aan goede doelen, maar niet al te 'blind'. Denk dat ik er mij wel serieus mee zou bezighouden en ook richting lokale initiatieven zou kijken.
- Ben niet zo'n dromer, maar zou dan wel eens goed gaan nadenken hoe ik mijn dagen wil gaan slijten.

Tout court gewoon minder op geld letten denk ik. Als je op restaurant gaat, als je kleren gaat kopen, als je een reis vastlegt, ...

Nu ja, ik speel eigenlijk nooit mee op de lotto :p
 
- Een mooie villa kopen/zetten waar ik comfortabel kan leven.
- Investeren in vastgoed, een blok nieuwbouwappartement ofzo kopen en die verhuren om toch een passief inkomen te vergaren.
- Mijn ontslag geven en iets doen waar ik zelf meer voldoening van krijg, een wijnhandel ofzo uit de grond stampen waar ik niet perse van moet kunnen leven maar mij wel mee kan bezig houden en me in verdiepen.
- Me financieel laten begeleiden door mensen die er meer verstand van hebben dan ikzelf.
- Mijn ouders van hun oude dag laten genieten.
 
Een dilemma waar waarschijnlijk niemand hier mee geconfronteerd zal worden 🤣

Met 1 of 2 miljoen kan je al dingen doen zoals een huis zetten en een deftige wagen kopen zonder dat het al te veel zou opvallen dat je in het bezit bent gekomen van een grote som geld.

Echter, 130 miljoen is toch moeilijk om onopvallend te laten. Moest er hier ineens een Porsche GT3 op de oprit staan dan zouden mensen toch iets gaan vermoeden. En mensen veranderen door geld...
 
Kunt ge eigenlijk zomaar een miljoen aan uw broer ofzo geven zonder kosten? Indien kosten, kan ik geen rekening openen, miljoen storten en die bankkaart aan mijn broer geven?
 
Mensen overschatten gewoon wat 1 of 2 miljoen euro is. Je kan daar een mooi huis mee kopen, en als je wat slim bent kan je het ook wel onderhouden. Maar dan is het wel op, en moet je dus ook gewoon blijven werken.
Je moet toch al spreken over een 10 miljoen€ voor je (imo) echt zorgeloos gaat kunnen leven.

Ge moet dat huis niet cash betalen he. Ge gaat een goeie lening aan bij de bank en ondertussen op een spaarrekening/laten beleggen en ge zult op zich niet veel meer moeten bijleggen aan uw afbetaling. Maar ik zou sowieso nog blijven verder werken. Anders wordt het leven wel heel saai.
 
Mensen overschatten gewoon wat 1 of 2 miljoen euro is. Je kan daar een mooi huis mee kopen, en als je wat slim bent kan je het ook wel onderhouden. Maar dan is het wel op, en moet je dus ook gewoon blijven werken.
Je moet toch al spreken over een 10 miljoen€ voor je (imo) echt zorgeloos gaat kunnen leven.
Niet akkoord. Als je wat deftig belegt kan je 4% per jaar afhalen en uw vermogen toch steevast zien aangroeien. 4% op 2 miljoen is 80K/jaar oftewel 6.666 euro per maand. Ik ga dan niet meer gaan werken hoor, of toch geen job die ik niet met de volle goesting doe.
 
Zoals hier al gezegd, het stil houden en een deel relatief veilig beleggen zodat ik tot het einde der dagen een ok inkomen heb. Als we over iets zoals euromillions spreken blijft er dan nog genoeg over. Een paar appartementsgebouwen bijvoorbeeld om te verhuren en een hoop aandelen.

Verder, goh, ik woon hier graag dus meteen verhuizen ofzo zie ik niet. Het wordt dan wel mogelijk om ons oud huis af te breken en er een hypermoderne nieuwbouw te zetten die er langs buiten nog klassiek uitziet.

Het redelijk grote weideland hiernaast opkopen en er mijn zin mee doen.

Vakantiewoning in het buitenland, ik heb al een idee waar: Xalapa in Veracruz/Mexico. 20 °C en niet te ver van de stad van mijn vrouw. Misschien ook in Spanje ofzo.

Stoppen met werken lijkt mij tot een doelloos bestaan te leiden. Misschien wel de boodschap geven dat ze hun hopen zijtaken "omdat iedereen dat doet en het goed is voor de CV" rectaal kunnen inbrengen :)

"Stoppen met werken" Er zouden er toch veel op zijn minst van job veranderen als ze het geld niet meer nodig hebben.

In plaats van de klassieke bureaujob, je eigen winkel hebben in jouw geliefkoosde hobby, mensen die gids worden, mensen die hun tijd gaan steken in sociale verenigingen, "kunst", gastronomie, fotograaf,...

Ik zou anders niet weten hoe al die kleine handelszaken rondkomen. :p. Dat moeten toch veel mensen zijn die binnen zijn. :p
 
En als ik het toch liever alles voor mij en niets voor een ander wil , liever levens lang ieder maand een extra van 2000 per maand , valt minder op .
 
"Stil houden" != "Mijn ouders, vrienden, familieleden leningen afbetalen/huis schenken/etc"

Alsof die geen goeie vrienden hebben die gaan vragen van waar het extra geld komt om op vakantie te gaan, dure dingen te kopen, etc.

Ikzelf:
- Mooi huis kopen met een grote tuin.
- Enkele auto's kopen.
- Investeren in hobbies (fietsen, gamen, boeken)
- Een huis kopen voor mijn ouders. Dat die het voortvertellen, kan me niet schelen want ik woon toch in een ander land :D
- Investeren in vast goed en algemene beleggingen.
- Mij inkopen bij Beerschot.
- Stoppen met werken in loondienst, eigen zaak opstarten waarbij ik paar uurtjes per dag bezig ben en niet elke dag 10-12 uur moet werken.
 
Niet akkoord. Als je wat deftig belegt kan je 4% per jaar afhalen en uw vermogen toch steevast zien aangroeien. 4% op 2 miljoen is 80K/jaar oftewel 6.666 euro per maand. Ik ga dan niet meer gaan werken hoor, of toch geen job die ik niet met de volle goesting doe.
Maar, een echte deftige villa is 1.5 miljoen€ die kan je dan gaan lenen maar dan moet je die afbetaling er al af trekken he. Daarnaast stijgen uw onkosten ook wel als je niet meer werkt.

Nu, het zal wel kunnen he, als je goed belegt etc, maar dan is het imo ook niet zorgeloos. Want dan nog moet je continu uw rendement in het oog houden.
 
Maar als ik pakweg 130 miljoen zou winnen:
1) Bouwen, maar dan zonder zorgen en zonder naar budget te kijken. Ook een grotere garage voorzien :D.
2) Een aantal droomauto's kopen. klassieker: Jaguar E-Type. Sportwagen: Waarschijnlijk Ferrari 488 ofzo. Luxe-slee: Nieuwe S-klasse ofzo en dan nog een Morgan 3-wheeler ofzo voor de fun.
3) Wereldreizen
4) Vakantiehuis in safari-park in Z-Afrika.
5) De rest investeren, ook iets opstarten waar ik zelf tijd in kan steken wanneer ik wil (dus geen verplichtingen), maar dat mij wel interesseert. Restaureren van oldtimers ofzo.

Ongeveer hetzelfde, maar met minder auto's en meer foliekes aan fotomateriaal en horloges :)
En ook het maximaal onbelaste bedrag wegschenken aan mijn nabije familie.
 
Maar, een echte deftige villa is 1.5 miljoen€ die kan je dan gaan lenen maar dan moet je die afbetaling er al af trekken he. Daarnaast stijgen uw onkosten ook wel als je niet meer werkt.

Nu, het zal wel kunnen he, als je goed belegt etc, maar dan is het imo ook niet zorgeloos. Want dan nog moet je continu uw rendement in het oog houden.
Ja het hangt natuurlijk af van wat je wil. Ik zou bv. ook tevreden zijn met een relatief simpele woning van 300-400K, anderen willen inderdaad wat ruimer wonen en spenderen liever die extra's aan een villa, waardoor ze wel nog moeten blijven werken. Het is maar wat je verkiest.
 
Waarschijnlijk bouwen. 180m2 is goed genoeg, maar ik kijk naar geen prijzen meer. Ik heb geen behoefte aan een groot huis, maar wel een zeer goed afgewerkte woning (screens overal, airco, volledig onderkelderd, massa's domotica, utra fancy aangelegde tuin met een tuinman in dienst. Maar in een ideaalscenario vind ik deze woning (min of meer) koopklaar. Natuurlijk zou ik ook gewoon naar een huiseigenaar kunnen stappen: voor de juiste prijs verkoopt iedereen. Anders met luxe sleutel-op-deur, bouwen zegt mij niets.

Ontslag nemen. Opleiding verpleegkundige starten. Halftijds. Later halftijds of deeltijd werken als verpleegkundige.

Meer reizen.

Ik zou het tegen niemand zeggen. Ik heb het er al lastig mee dat ik het tegen mijn man moet zeggen. Die mag dat weten, maar die zou gewoon beginnen uitdelen aan jan en alleman. En ik ken er al een paar die zonder blozen gewoon geld zouden komen vragen, terwijl die nu nooit komen helpen als we al eens een extra hand nodig hebben.
 
Dikke villa laten zetten naar eigen smaak.

De wereld rondreizen.

Doen waar ik op dat moment goesting in heb voor altijd.
 
1-way ticket naar nieuw zeeland via investor visa en een gemiddeld huisje kopen in Wanaka. Dan kijken voor een opleidingstraject helipiloot.
Done.
 
Terug
Bovenaan