Wat zijn mijn opties als huurder?

Sonaryr

Member
Hey iedereen

Ik huur sinds begin van de zomer een nieuwbouwwoning.
In mei is ons beloofd geweest dan de tuin en oprit in orde ging zijn tegen dat we er in gingen trekken. Bij de overdracht van de sleutels lag alles nog braak, met de belofte dat ze begin augustus het gingen komen aanleggen.
Nu hebben ze de oprit en zo aangelegd, maar kan ik niet meer op met mijn wagen wegens te steil. Ik kan mijn auto hier dus niet meer parkeren. Er is ook geen openbare parking in de buurt en op straat parkeren kan/mag hier niet.

Wat kan ik hier als huurder aan doen? Heb ik recht op een compensatie of dergelijke?

Buiten dit zijn er nog kleine zaken niet in orde, maar niet onoverkomelijk.
 
Heb je een foto van je oprit? Ik kan me moeilijk inbeelden dat een oprit te steil is na aanleg.
 
Heb je een foto van je oprit? Ik kan me moeilijk inbeelden dat een oprit te steil is na aanleg.
Met te steil bedoel ik niet dat mijn auto de helling de niet aan zou kunnen, maar dat de hoek tussen het straat en de oprit zo groot is dan mijn bumpers de straat of de oprit rakan alvorens mijn banden op de oprit staan om zo verder te kunnen rijden.
Ik zou mijn bumpers moeten kapot rijden om er op te raken.
 
Je kan een rubberen mat in de goot leggen om te proberen (dat zie je af en toe eens)
Achteruit met de wagen ook een probleem? Meestal heb je zo wat meer hoogte.

En heb je een speciale wagen dat die zo laag komt?
 
Als je met een standaardwagen over de grond sleept, is dat toch verkeerd aangelegd denk ik. Als je natuurlijk met een verlaagde wagen of iets dergelijks rijdt, denk ik dat je het zelf zal moeten oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Rubberen mat kan ik eventueel proberen, maar ik sluit aan direct op het fietspad, dus die zou ik telkens moeten weghalen.
Achteruit lukt deels, tot ik vooraan dan weer tegen het straat/fietspad hang.

Een speciale auto niet echt nee, een ford focus break. ik heb een vrije hoogte van +-18 centimeter vooraan
 
Rubberen mat kan ik eventueel proberen, maar ik sluit aan direct op het fietspad, dus die zou ik telkens moeten weghalen.
Achteruit lukt deels, tot ik vooraan dan weer tegen het straat/fietspad hang.

Een speciale auto niet echt nee, een ford focus break. ik heb een vrije hoogte van +-18 centimeter vooraan
heb je de ophanging aangepast of is dit de standaard "bouw" van de auto?
 
Ik heb net mijn beste wiskunde nog eens boven gehaald, de helingsgraad is 14 graden (volgens mijn iphone), ik heb een overhang van 96cm ten opzichte van mijn wielen. dus ik zou een vrije hoogte van +-24cm moeten hebben
 
Bij mijn ouders was dat vroeger ook zo, omdat er heraanleg van het fietspad een goot was geplaatst net voor hun oprit die bergop is. Mijn pa heeft daar gewoon een metalen plaat over vastgemaakt en probleem opgelost.
Er moet toch sowieso al een serieuze hellingshoek zijn om met een standaard focus nog te blijven hangen?
 
Ik heb net mijn beste wiskunde nog eens boven gehaald, de helingsgraad is 14 graden (volgens mijn iphone), ik heb een overhang van 96cm ten opzichte van mijn wielen. dus ik zou een vrije hoogte van +-24cm moeten hebben
14 graden is nu wel erg weinig, zeker dat dat de reden is?
En niet een goot of iets anders?
 
Heb je al eens iemand langs de zijkant laten kijken wanneer je op je oprit rijdt? Er hangt niets los zoals de bodemplaat ofzo?
 
Kijk eens in de voorschriften van de gemeente. Want dat wilt zeggen dat de stoep ook in zo'n hellingsgraad ligt ? Dat is normaal beperkt die hoek die het mag maken

Hier in het dorp is er ook zo'n leuke geweest, heeft de boel kunnen afbreken en heraanleggen
 
14 graden is nu wel erg weinig, zeker dat dat de reden is?
En niet een goot of iets anders?
14 graden is best wel veel. Maar is die hellingsgraad van plots veranderd door het aanleggen? Of had de OP er niet bij nagedacht dat dit mss een probleem voor zijn wagen kon geven?

Een overhang van 96 cm is écht wel veel, wat niet onlogisch is voor een break, maar wat wel eigen is aan de OP zijn persoonlijke situatie.
 
Een overhang van 96 cm is écht wel veel, wat niet onlogisch is voor een break, maar wat wel eigen is aan de OP zijn persoonlijke situatie.
Maar het is vooraan. Nuja, kan best dat een Focus een serieuze overhang heeft vooraan, het is natuurlijk doordat het een break is dat hij het niet kan oplossen door achterwaarts te rijden.
 
Maar het is vooraan. Nuja, kan best dat een Focus een serieuze overhang heeft vooraan, het is natuurlijk doordat het een break is dat hij het niet kan oplossen door achterwaarts te rijden.
Als je achterwaarts oprijdt (zoals elke deftige chauffeur uiteraard standaard doet), ga je toch ook er aan hangen eens je voorwielen de helling opkomen, of zie ik dat nu zo fout? De hoek tussen oprit en straat blijft hetzelfde, dus ik zie niet waarop de neus dan plots niet zou raken.
 
14 graden is best wel veel. Maar is die hellingsgraad van plots veranderd door het aanleggen? Of had de OP er niet bij nagedacht dat dit mss een probleem voor zijn wagen kon geven?

Een overhang van 96 cm is écht wel veel, wat niet onlogisch is voor een break, maar wat wel eigen is aan de OP zijn persoonlijke situatie.
14 graden vind ik nu echt wel superweinig. Ik kom veel opritten tegen die een pak meer hebben. En daar raken al die auto's ook probleemloos op.
Ik vermoed dat er iets in die hoek zit, een goot ofzo, wat de hoekgraad een pak vergroot.
 
Als je achterwaarts oprijdt (zoals elke deftige chauffeur uiteraard standaard doet), ga je toch ook er aan hangen eens je voorwielen de helling opkomen, of zie ik dat nu zo fout? De hoek tussen oprit en straat blijft hetzelfde, dus ik zie niet waarop de neus dan plots niet zou raken.
Euh ja, dat zou best kunnen. Ik denk dat de redeneringsfout ligt bij de motor die vooraan ligt en daar alles zwaarder maakt, maar ik zie nu ook niet meer in waarom dat achterwaarts niet zou tellen.
 
14 graden vind ik nu echt wel superweinig. Ik kom veel opritten tegen die een pak meer hebben. En daar raken al die auto's ook probleemloos op.
Ik vermoed dat er iets in die hoek zit, een goot ofzo, wat de hoekgraad een pak vergroot.
mss graden met % verward? 14% hellingsgraad, is 25% stijging, hé.
 
Terug
Bovenaan