Wat voor keukengerei wil je kopen?

Mijn ervaring is dat je wel echt bestek in je hand moet hebben gehad om te weten of het prettig ligt. Zo hou ik niet van dun bestek en hou ik van een ronde vorm. Ik vind het belangrijk dat bij het vasthouden een mes bijv niet de neiging heeft naar voren te kantelen. Toen ik mijn huidige bestek kocht, heb ik dat gedaan in een fabriekswinkel, dus misschien is het een idee om daar eens op te zoeken.

Dat is imo ook de beste optie, er is hier 1 winkel met een beperkt aanbod - maar ga toch eens kijken, andere piste is 10 keer na elkaar op restaurant gaan en kijken wat er bevalt - maar dat gaat een dure affaire worden, of gewoon een paar individuele vorken/messen/lepels kopen en terugsturen - maar toch wat omslachtig.

Ter info: rijstkoker/multi cooker besteld. het is die Cosori geworden. Levering is voor woensdag.

Een snijplank.
Moet makkelijk in afwasmachine kunnen, dus geen hout. Nu plastic maar uiteraard krassen op en met de micro plastics...

Zag dat er nu van houtvezel waren. Everdrop ? Culiex ? Iemand ervaring

Kortom : praktisch en veilig in een, prijs minder belangrijk als het lang meegaat

Een snijplank.
Moet makkelijk in afwasmachine kunnen, dus geen hout. Nu plastic maar uiteraard krassen op en met de micro plastics...

Kortom : praktisch en veilig in een, prijs minder belangrijk als het lang meegaat
Houtvezel is hout met lijm (plastic) dus als je daarmee inzit het zelfde als gewoon plastic. Er zijn wel versies met hars, maar de vraag is of dat zoveel beter is.
Een degelijke houten plank is eenvoudig in onderhoud en niet zo 'vuil' als je zou denken hoor. Hout heeft van nature antibacteriële eigenschappen.
Andere materialen zoals glas zijn nog inerter maar werken totaal niet praktisch.

Mijn ervaring is dat je wel echt bestek in je hand moet hebben gehad om te weten of het prettig ligt. Zo hou ik niet van dun bestek en hou ik van een ronde vorm. Ik vind het belangrijk dat bij het vasthouden een mes bijv niet de neiging heeft naar voren te kantelen. Toen ik mijn huidige bestek kocht, heb ik dat gedaan in een fabriekswinkel, dus misschien is het een idee om daar eens op te zoeken.

Ondertussen toch eens bezoekje gebracht aan een fysieke winkel - maar keuze relatief beperkt maar was wel in staat om te bepalen welke stijl/vorm wel en niet paste. Vervolgens wat gezocht bij online shops en uiteindelijk gekozen om iets klassiek online te bestellen: Guy Degrenne Verlaine - ondertussen geleverd, zeer goede ergonomie, mooi afgewerkt, voelt als bestek in een goed restaurant - zeer tevreden. Nu nog deftig leren koken - ook belangrijk.

Een snijplank.

Ik ben ook op zoek maar een voor vlees. Liever geen plastic. Even rvs overwogen maar daar worden je messen bot van (schijnt)..

Terug
Bovenaan