Wat nu niet meer denkbaar is...

vooral de gabbers uit scherpenheuvel, blijft epic tv!
Stond enkele dagen geleden nog een artikel in de krant van die 2 gasten. De quote was: " ik ben nog altijd gabber maar niet meer bevriend met..."
Als je dan dat filmpje er nog eens bijneemt: "gabber betekent vriend en wij zijn vrienden voor het leven"

Tijdens mijn tienerjaren was het nog helemaal normaal dat er zenders waren die gewoon voornamelijk muziekvideo's draaiden. Drie zelfs: MTV, TMF, en JimTV. Toen liep dat misschien al op zijn laatste benen, ik herinner me alleszins dat bv. mijn broer of oudere kinderen van vrienden daar nog veel meer mee bezig waren.

Sowieso werd er ook gretig ingespeeld op de puberhormonen: videoclips van bv. Britney Spears waar een ballad kennelijk gelinkt kon worden aan in bikini ronddartelen ("don't let me be the last to know" staat in mijn geheugen gegrift) of muziekvideo's die aan elkaar werden gepraat door An Lemmens en ik denk ook nog Anke Buckinx met spannende topjes en diepe decolletés.

Het was een eenvoudigere tijd.
:love:
niet alleen in dat programma

:unsure:
Met 4 kinderen op de achterbank van een gewone sedan 1400 km naar Spanje, zonder gordels.
Alternerend eentje met rug tegen de zetel en eentje “recht” omdat alle 4 tegelijk tegen de zetel niet paste. En dan elk uur omwisselen.

Maar ook zonder meer mensen dan toegelaten mee te nemen: het verschil aan ruimte. Een Golf 1 of 2 dat was zo groot als nu een Polo ongeveer, en daar gingen mensen ook op reis mee. Natuurlijk was dat belange zo veilig niet als een moderne wagen (kreukelzones, wat?), maar ik vind het toch een beetje gek hoe normaal een -voor die tijd- gigantische wagen is geworden. Ik denk dat bv. zo'n huidige Golf in mijn kindertijd al ver een gezinswagen was.

Een vriend van mij vond dat hij een grotere wagen nodig had dan hun kleine SUV en rijdt nu rond in een vrij gigantische nieuwe KIA Sportage...ze hebben 1 kind.
Ons moeder maakte van de achterbank (met sportzakken achter de zetels) altijd een bed en wij sliepen gewoon tijdens de rit naar Spanje.
vooral de gabbers uit scherpenheuvel, blijft epic tv!
Maar het zijn geen vrienden meer > https://www.hln.be/scherpenheuvel-z...n-ik-zijn-helaas-geen-vrienden-meer~aefe2fc0/

EDIT: de Polle en den Bidon waren mij dus voor.

Ik was net te jong om veel gabbers te zien, ik denk dat dat "type" volk toen ik in het middelbaar zat eerder "jumping is not a crime" scandeerde. En daarna was het Tecktonic, toen begon het mij duidelijk te worden dat ik niet meer mee was.

Sowieso dat in mijn "dorpschooltje" iedereen maanden of jaren achterliep op die trends. Ik weet eigenlijk niet of scholen nu nog zo'n microcosmos zijn, of het internet dat nu finaal heeft gemondialiseerd.

Als ontluikende pubers spraken we af om te voetballen. Er was er eentje in de bende die een oudere zus had en die lag samen met vriendinnen ook vaak topless te zonnen. Onnodig te vermelden dat die kerel zijn tuin de meest populaire was om te gaan sjotten Vandaag ondenkbaar.

Mijn vriendin en haar zus hebben dochters van rond de 20 en die zijn allemaal preutser als hun moeders.
Wat ik me bedenk, komt dit ook niet deels door smartphones en het gemak van informatie delen? Je zal nu maar als 20-jarige ergens met je borsten bloot liggen, waarna een geile kuttiener een foto neemt en deze over heel de wereld wordt verspreid langs allerhande social media. Vroeger kon je bij wijze van spreken naakt door de straat lopen, en was men dit enkele weken later vergeten wegens geen "bewijs".

Akkoord, het verklaart zeker niet alles aangezien vrouwen van mijn leeftijd de 20 gepasseerd waren wanneer dat wijdverspreid werd, en die lagen ook niet topless te zonnen.

Laatst bewerkt:
Ik was net te jong om veel gabbers te zien, ik denk dat dat "type" volk toen ik in het middelbaar zat eerder "jumping is not a crime" scandeerde. En daarna was het Tecktonic, toen begon het mij duidelijk te worden dat ik niet meer mee was.

Sowieso dat in mijn "dorpschooltje" iedereen maanden of jaren achterliep op die trends. Ik weet eigenlijk niet of scholen nu nog zo'n microcosmos zijn, of het internet dat nu finaal heeft gemondialiseerd.
Ik heb wel staan hakken nog op fuiven. Als 24-jarige stond ik bij een groep tienerjongens die op een avond aan het jumpen waren. Ik efkes mee komen hakken met hen..

"Owjee, mevrouwtje doet aan "oldskool hakken"! Zo deden ze dat vroeger!"
Eerste keer dat ik me oud voelde! 😭

the-cringe-is-18c9c25ee5.jpg
"wilt ge eens rieken?"
"nee bedankt"

face-cringe.gif

Met al die verhalen van met x-aantal op de achterbank naar Spanje etc schiet het mij net te binnen: reizen door Europa met grenscontroles. Ik herinner mij nog dat wij als kleine gast altijd aangemaand werden door ons ouders om schoon te gaan zitten want de douane gaat er anders de auto uitpakken om te controleren he. Stonden daar aan de grens altijd wat mannen in uniform, met zo'n rijkswachterssnor te koekeloeren. Nooit moeten stoppen, dus ik zal braaf gezeten hebben 🤣😇.
Heb kleine 2 jaar terug het oude douane kantoor niet zo ver van mijn vrouw haar thuis aan de grens met Nederland weten afbreken. Als ik nu met mijn gasten de grens overrijdt merken die er niets meer van dat er een grens is. Nog een geluk dat je bij de terug keer in België die diepe put hebt dat je weet dat je terug in België bent.

Dat een sms vanuit buitenland naar uw ouders u 90 cent kostte.
Dat mijn ouders vaak altijd zowel de BEF, de gulden als de Duitse mark in hun portefeuille hadden.
Dat toen mijn opa stierf het traditie was om na de begrafenis nog 6 weken te rouwen (elk weekend geacht met de volledige familie in de mis te zitten en 6 weken lang zwart/donkere kledij te dragen).

Postkaartjes sturen naar heel de familie als je ergens op vakantie was. En je had dan de normale versie voor de normale mensen en die met blote tieten voor die scheve nonkel :laugh:

Postkaartjes sturen naar heel de familie als je ergens op vakantie was. En je had dan de normale versie voor de normale mensen en die met blote tieten voor die scheve nonkel :laugh:
Ge had ook postkaartjes met piemels met een zonnebril en een sigaret tussen piemel en balzak :unsure:

Maar misschien herinneren enkel @MiniJeffrey en ik dit :unsure:

En vooral dan "per ongeluk" het kaartje voor Tante nonnetje verwisselen met de voor de scheve nonkel.

Terug
Bovenaan