Wat nu niet meer denkbaar is...

Als 14-15 jarige vrijdag na school met nen hoop de Colruyt binnen om een paar bakken bier te halen en die dan in het aanpalende park gaan liggen leegslurpen AKA festival zonder muziek.

Als straf voor te laat te komen in de godsdienstles, een vijftal bijbels en/of woordenboeken moeten vasthouden met gestrekte armen, als je ze liet vallen door de druk opnieuw beginnen.

Ik kwam wel maar 1x te laat in dieen mens zijn les :laugh:

Vroeger nog naar zo'n verborgen camera programma gekeken waarbij men een groot plexiglas voor een lift plaatste in een winkelcentrum. De mensen die dan in of uit de lift wouden stappen liepen los tegen een plaat aan. Ene zijne bril vloog aan brokken. In België.

Freaky Frank met Frank Molnar was ook zoiets. Schaamhaar afschreven en op een toastje met choco smeren en dan random mensen laten proeven en interviewen aan een winkelcentrum.

En leuk dat het was.

Als ik nu naar sommige herhalingen kijk van de beginjaren van FC de Kampioenen worden er toch regelmatig mopjes gemaakt die nu niet meer denkbaar zijn. Of hoe ze daar soms met vrouwen omgaan. 🙈

Vroeger nog naar zo'n verborgen camera programma gekeken waarbij men een groot plexiglas voor een lift plaatste in een winkelcentrum. De mensen die dan in of uit de lift wouden stappen liepen los tegen een plaat aan. Ene zijne bril vloog aan brokken. In België.

Freaky Frank met Frank Molnar was ook zoiets. Schaamhaar afschreven en op een toastje met choco smeren en dan random mensen laten proeven en interviewen aan een winkelcentrum.

En leuk dat het was.
Dat eerste herinner ik mij iets van. Het tweede gelukkig niet. :puke:WTF zeg...

Als ik nu naar sommige herhalingen kijk van de beginjaren van FC de Kampioenen worden er toch regelmatig mopjes gemaakt die nu niet meer denkbaar zijn. Of hoe ze daar soms met vrouwen omgaan. 🙈
Dat is wel een feit. Maar ik moet ook zeggen dat als je het niveau van humor de eerste afleveringen met DDT en nu (of het einde van de reeks en dat is dan ook al 10 jaar geleden) vergelijkt dat het niveau van humor toch ook ernstig gezakt is. Alles moet zo duidelijk en flauw zijn (dingen a la tegen de sterren op bv) of het wordt niet gesmaakt. Dat misverstand (voor de liefhebbers s4e12) van 'welcome on november 10' of 'we'll come on november 10' dat kunnen ze nu niet meer maken want 75% heeft dat zelfs niet door terwijl het uiteindelijk zo simpel als wat is.

Begin jaren '90, een kleine katholieke basisschool ergens te Vlaanderen waar de nonnekes met de liniaal in de ene hand en de paternoster in de andere nog de plak zwaaiden in de klas.

Onze schoolbus had de geest gegeven net voor de tweewekelijkse trip naar het zwembad. Mijnheer de directeur, een pragmatisch man van circa 120 kg, kwam gelukkig met een oplossing: twee auto's (waaronder de zijne) zouden instaan voor het transport. Alleen, hoe krijg je +/- 20 achtjarigen deftig verdeeld over amper twee wagens? Geen probleem.

Moet zeggen, gelukkig dat zowel ik als mijn kameraadje geen last hadden van acute flatulentie, daar weggestopt in die autokoffer.
Was trouwens nog altijd comfortabeler dan de positie waarin mijn zeven opeengestapelde klasgenootjes zich op de achterbank bevonden. Gelukkig zorgde het hoge vetpercentage van de directeur voor genoeg tegengewicht wanneer de "lading" bij elke bocht gillend aan het schuiven ging.

Toch properkes tot aan het zwembad geraakt (en terug).

Met 4 kinderen op de achterbank van een gewone sedan 1400 km naar Spanje, zonder gordels.
Alternerend eentje met rug tegen de zetel en eentje “recht” omdat alle 4 tegelijk tegen de zetel niet paste. En dan elk uur omwisselen.

Met 4 kinderen op de achterbank van een gewone sedan 1400 km naar Spanje, zonder gordels.
Alternerend eentje met rug tegen de zetel en eentje “recht” omdat alle 4 tegelijk tegen de zetel niet paste. En dan elk uur omwisselen.
Maar ook zonder meer mensen dan toegelaten mee te nemen: het verschil aan ruimte. Een Golf 1 of 2 dat was zo groot als nu een Polo ongeveer, en daar gingen mensen ook op reis mee. Natuurlijk was dat belange zo veilig niet als een moderne wagen (kreukelzones, wat?), maar ik vind het toch een beetje gek hoe normaal een -voor die tijd- gigantische wagen is geworden. Ik denk dat bv. zo'n huidige Golf in mijn kindertijd al ver een gezinswagen was.

Een vriend van mij vond dat hij een grotere wagen nodig had dan hun kleine SUV en rijdt nu rond in een vrij gigantische nieuwe KIA Sportage...ze hebben 1 kind.

Maar ook zonder meer mensen dan toegelaten mee te nemen: het verschil aan ruimte. Een Golf 1 of 2 dat was zo groot als nu een Polo ongeveer, en daar gingen mensen ook op reis mee. Natuurlijk was dat belange zo veilig niet als een moderne wagen (kreukelzones, wat?), maar ik vind het toch een beetje gek hoe normaal een -voor die tijd- gigantische wagen is geworden. Ik denk dat bv. zo'n huidige Golf in mijn kindertijd al ver een gezinswagen was.

Een vriend van mij vond dat hij een grotere wagen nodig had dan hun kleine SUV en rijdt nu rond in een vrij gigantische nieuwe KIA Sportage...ze hebben 1 kind.
Ik heb een kleine stadswagen en ik had ook meer last van de commentaar van anderen dat mijn auto te klein was in combinatie met een baby, dan van de grootte van mijn auto. 🤔
En nee, daar krijg je idd geen buggy in met draagmand. Maar wél een draagzak. 😝

Ik heb een kleine stadswagen en ik had ook meer last van de commentaar van anderen dat mijn auto te klein was in combinatie met een baby, dan van de grootte van mijn auto. 🤔
En nee, daar krijg je idd geen buggy in met draagmand. Maar wél een draagzak. 😝
Ik vond uw auto ook groot genoeg. 😏 Maar ik ben natuurlijk geen 1m90 🤓

Hoe kan ik iets ont-zien?

the-cringe-is-18c9c25ee5.jpg

Terug
Bovenaan