Wat nu niet meer denkbaar is...

wij waren zo eens met een loodjesgeweer aan het schieten. In het baantje naast ons passeerde een fietser. Toen die 436.92 meter van ons verwijderd was (heb het net gemeten op google maps) zei er iemand voor de jol... schiet er eens naar. Waarop mijn maat zo gewoon zijn loodjesgeweer heel nonchalant schuin in de lucht hield ongeveer richting fietser en schoot.
een kwartier later stond de vader daar met de politie... Wie heeft er op mijn dochter geschoten... Was er effectief op dus... (kleine schram aan been)
Ongelofelijk als je er aan terugdenkt.

Resultaat was toen loodjesgeweer afgenomen verder niets. Ik denk nu dat er wel zwaardere straffen aan hangen.
Ik herinner mij da :lol: die was echt al zot ver.

Eind jaren 80 op een jongensschool...

Ik moest geregeld voor een leerkracht in het lager om Stimorol 'sjieken'. Dat gebeurde dan tijdens de speeltijd. Die gaf me wat geld en dan mocht ik totaal onbegeleid naar de kruidenier 100 meter verder. Zou je nu eens moeten proberen...
Op diezelfde school was ook een 'nogal' racistisch ingestelde turnleerkracht. Bv. tijdens een opendeurdag, terwijl een Turks jongetje parcours demonstreerde: 'En nu dames en heren, komt er iemand uit de 'broesen'...' Had een ander Turks manneke ook ooit eens in een plint gestoken, dan 'mochten' wij met een voetbal op de plint shotten. Ge kunt het niet voor mogelijk houden...Heeft veel later wel serieus onder zijn vijzen gekregen voor dat gedrag...
Op diezelfde school bij een slechte toets: iedereen naar voor met de blik naar het bord. Dat ging leerkracht X ons één voor één af om een shot onder ons gat te geven.
Voor de rest was dat wel den besten tijd van mijn leven daar :lol:

Voor de rest: hetgene wat hier al ettelijke keren is neergepend ivm kinderen hebben. Nu zitten we met een vergrootglas naar ons gasten te kijken wat ze uitsteken en roepen we bij het minste: 'pas op'. Dat terwijl we vroeger zelf de gekste zaken deden, dikwijls zonder ouders in de buurt.

We mochten op sneeuwklassen in het 6e leerjaar in een winkelke een zwitsers zakmes kopen.
Ik had een rambomes van 30 a 40 cm met op het uiteinde een kompas dat je kon afschroeven en daarin zaten dan stekskes en een vishaak met draad en een slijpsteen. Vlijmscherp was dat ding :rofl:
Dat kon dus effectief vroeger :lol:

Mijn broer had rond zijn 12 jaar al een collectie 'rambomessen' om trots op te zijn. Vlijmscherp, maar no prob: lag gewoon in zijn nachtkastje.

Uhm mannekes... Met bb-guns naar fietsers schieten en met naalden door de vliegenramen van uw buren schieten kon vroeger ook al niet door de beugel hoor.
Ja, maar vroeger kreeg je dan van uw ouders een lap rond uw oren. Nu halen ze er de politie bij wegens vandalisme.

Persoonlijk toch wel een hoop goede herinneringen aan leerkrachten, vooral achteraf apprecieer je wat de "norse", autoritaire leerkrachten voor je hebben gedaan.

Persoonlijk toch wel een hoop goede herinneringen aan leerkrachten, vooral achteraf apprecieer je wat de "norse", autoritaire leerkrachten voor je hebben gedaan.
We hadden er zo ene voor frans.
De heette ook ne Leroi.
Iedereen altijd muisstil in de klas.
Maar les dat die kon geven. Beste leerkracht die ik gehad heb

Laatst bewerkt:
Bij ons, leerkracht wiskunde in middelbaar, groot, baardje en bril, in een labojas telkens, maar diene kon u letterlijk in 2 zinnen helemaal de grond in boren waar ge geen enkel zinnig antwoord op kon geven...

Idd, good times

Zelf ook ooit een strenge, maar wel heel rechtvaardige leerkracht gehad in het middelbaar. Daar waren de ettertjes van de klas wél stil bij. (Waren het maar allemaal zulke.) Kon dan inderdaad ook goed lesgeven.
Het verschil was dat iemand als zij wél het verschil kon maken tussen wie er zich inzette en wie er zijn voeten aan veegde en niet iedereen over dezelfde kam scheerde en klakkeloos hetzelfde behandelde, gelijk het grootste deel van de leraren die hier al werden genoemd.

(Misschien een apart topic openen over school en leraren uit "onze" tijd?)

Ja goede en slechte leerkrachten kunnen echt wel in zekere mate bepalen wat uw latere interesses zijn in het leven...

Mijn leerkrachten geschiedens en Frans waren over het algemeen verschrikkelijk slecht. Voor wiskunde daarentegen enkele topleerkrachten. Vooral voor geschiedenis heeft dat er echt wel voor gezorgd dat het mij lang niet interesseerde (wat jammer is, want de voorbije jaren wou ik soms dat ik meer wist over bepaalde gebeurtenissen).

On-topic: als klein manneke op de schoot van mijn grootvader de auto besturen (op de openbare weg, op een dorpsweg weliswaar) :unsure:

Deze week nog een nieuwe meegemaakt ...

Vroeger kregen wij bij Sinterklaas en Pasen een geschenk op ons werk, sinds dit jaar niet meer omdat andere zich gediscrimineerd voelen 🤔

Tijdens mijn tienerjaren was het nog helemaal normaal dat er zenders waren die gewoon voornamelijk muziekvideo's draaiden. Drie zelfs: MTV, TMF, en JimTV. Toen liep dat misschien al op zijn laatste benen, ik herinner me alleszins dat bv. mijn broer of oudere kinderen van vrienden daar nog veel meer mee bezig waren.

Sowieso werd er ook gretig ingespeeld op de puberhormonen: videoclips van bv. Britney Spears waar een ballad kennelijk gelinkt kon worden aan in bikini ronddartelen ("don't let me be the last to know" staat in mijn geheugen gegrift) of muziekvideo's die aan elkaar werden gepraat door An Lemmens en ik denk ook nog Anke Buckinx met spannende topjes en diepe decolletés.

Het was een eenvoudigere tijd.

Tijdens mijn tienerjaren was het nog helemaal normaal dat er zenders waren die gewoon voornamelijk muziekvideo's draaiden. Drie zelfs: MTV, TMF, en JimTV. Toen liep dat misschien al op zijn laatste benen, ik herinner me alleszins dat bv. mijn broer of oudere kinderen van vrienden daar nog veel meer mee bezig waren.

Sowieso werd er ook gretig ingespeeld op de puberhormonen: videoclips van bv. Britney Spears waar een ballad kennelijk gelinkt kon worden aan in bikini ronddartelen ("don't let me be the last to know" staat in mijn geheugen gegrift) of muziekvideo's die aan elkaar werden gepraat door An Lemmens en ik denk ook nog Anke Buckinx met spannende topjes en diepe decolletés.

Het was een eenvoudigere tijd.
I'm a slave 4 you van Britney dan ook nog gezien? 😁

En ja die muziekzenders, zalig vond ik dat.
TMF of MTV had ook zo een programma waar zo popups tijdens de clips kwamen met weetjes over de artiest en/of het nummer.
En dan nog de TMF awards met Roos en Katja Retsin en zo.

Laatst bewerkt:
I'm a slave 4 you van Britney dan ook nog gezien? 😁
Ik vermoed van wel. Volgens mij was "hit me baby one more time" een, nuja, hit toen ik in het 1ste of 2de middelbaar zat. Ineens was een van mijn stoere "johnny" vrienden een fan, wat ik pas maanden later begreep toen ik zelf naar MTV begon te kijken.

Ik vermoed van wel. Volgens mij was "hit me baby one more time" een, nuja, hit toen ik in het 1ste of 2de middelbaar zat. Ineens was een van mijn stoere "johnny" vrienden een fan, wat ik pas maanden later begreep toen ik zelf naar MTV begon te kijken.
Dat zou ge nog wel geweten hebben, een schuurliedje met weinig kleren waarin ze danst met een python

Terug
Bovenaan