Wat is voor jou niet vanzelfsprekend, maar voor anderen wel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Panda
  • Startdatum Startdatum
Oh ja zo'n ambetante blaas heb ik ook wel. Niet per sé omdat er mensen in de buurt zijn, maar eerder als er mensen aan't wachten zijn op mij. Bv. op café als ik dan zeg 'yuw ik gaan efkes piesen' en de rest zegt dan, 'ah ja das goe, nadien gaan we naart volgend café vertrekken hé!'. Dan lukt het gewoon niet meer :D

Als er al iemand aan't plassen is, geen enkel probleem. Maar als er iemand samen met mij naar't toilet gaat, of er komt ene vlak na mij binnen terwijl ik bv. mijn knopen nog aan't opendoen ben, dan marcheert het niet :D Heel raar allemaal. Ge kunt mij echt kloten door achterna te roepen "Nie te lang hé" als ik naar de wc moet 😥 In een wc kotje heb ik er dan precies minder problemen mee, of zo op die festival toiletten waar ge zo met 4 rond kunt ook niet, vreemd genoeg.

Oh ja zo'n ambetante blaas heb ik ook wel. Niet per sé omdat er mensen in de buurt zijn, maar eerder als er mensen aan't wachten zijn op mij. Bv. op café als ik dan zeg 'yuw ik gaan efkes piesen' en de rest zegt dan, 'ah ja das goe, nadien gaan we naart volgend café vertrekken hé!'. Dan lukt het gewoon niet meer :D

Als er al iemand aan't plassen is, geen enkel probleem. Maar als er iemand samen met mij naar't toilet gaat, of er komt ene vlak na mij binnen terwijl ik bv. mijn knopen nog aan't opendoen ben, dan marcheert het niet :D Heel raar allemaal. Ge kunt mij echt kloten door achterna te roepen "Nie te lang hé" als ik naar de wc moet 😥 In een wc kotje heb ik er dan precies minder problemen mee, of zo op die festival toiletten waar ge zo met 4 rond kunt ook niet, vreemd genoeg.

Haha zo herkenbaar.

Ik kan ook moeilijk pissen als er iemand naast mij staat te pissen of komt als ik idd nog met de rits/knopen zit te sukkelen.

Tenzij ik echt wasted ben dan pis ik met gemak op den toog als iedereen mij aant aanmoedigen is.

Op festival toiletten idd ook geen probleem.

Bellen en videocallen heb ik ook echt een hekel aan. Vroeger op het werk moest ik 100 telefoons per dag doen maar dat vond ik dan anders omdat mensen mij nodig hadden en effectief een vraag hadden.

Maar zo bellen om smalltalk te doen, waar ik face-to-face ook al een hekel aan heb, no thanks. Vrienden willen vaak eens FaceTimen maar ik heb gewoon geen hol te zeggen en zo babbelen over wat zij gedaan hebben interesseert mij ook niet echt :unsure: Toch niet om het via gsm/tablet/pc te doen. Zo op een terrasje of thuis, sure.

Bellen voor een afspraak te maken ergens heb ik ook een hekel aan. Speciaal dokter en tandarts gezocht waar ik gewoon online kan reserveren :p Maar ik moet nu een afspraak maken in het UZ en dat stel ik altijd maar uit omdat ik geen goesting heb om te bellen. Bij IM kan je rustig even nadenken voor je antwoord geeft maar aan de telefoon niet. Lang leve textchat.

Sport kijken.
Opgaan in passief sport beleven

Ik zie mensen daarin meeleven, gepassioneerd door zijn...
Maar mij interesseert dat allemaal geen hol. Het doet mij absoluut niets.

Actief sporten? Graag!
Passief kijken? Big nope

En dit gebrek aan vanzelfsprekendheid maakt u ook direct een pariah bij 50% van de bevolking

Smalltalk: dat lukt zelfs amper met m'n moeder (die ik doodgraag zie). Ik zie/hoor haar 1x in de week en we krijgen amper een half uur vol gebabbeld. Ik moet dan op voorhand al eens nadenken wat ik allemaal kan vertellen :p
En dan hoor je van ander dat ze bijna elke dag met hun ma bellen. Ik weet echt niet hoe ze het doen.

Ha, zo noemt dat dus. Ik heb hetzelfde, net als mijn zussen. Er moet bij ons achtergrondlawaai zijn tijdens het eten of ik word knettergek. Mijn vrouw snapt dat niet, maar probeert er wel op te letten. Mijn -niet wetenschappelijk onderbouwde theorie- is dat we vroeger thuis zodanig lang zijn blootgesteld aan smek-, smak- en slokgeluiden aan tafel dat we er hypergevoelig aan geworden zijn. Mijn vader kan niet tegen drukte en dus mocht de radio nooit op aan tafel, waardoor we stilzwijgend zaten te luisteren naar eetgeluiden.

Ik kan ook niet tegen het geluid van iemand die zijn neus optrekt, zijn keel schraapt, luid ademt, etc... Da's echt vervelend als je op een ander bent.

Klinkt inderdaad zo, inderdaad. Ja, ik vind dat ook enorm vervelend, en het wordt precies erger naarmate ik ouder word. Kan me niet herinneren dat ik dit 20 jaar geleden al had, maar tegenwoordig best veel last van.

Een thread: 'wat is voor jou vanzelfsprekend maar voor anderen niet' zou ook wel tof zijn.
cae.jpg

Sport kijken.
Opgaan in passief sport beleven

Ik zie mensen daarin meeleven, gepassioneerd door zijn...
Maar mij interesseert dat allemaal geen hol. Het doet mij absoluut niets.

Actief sporten? Graag!
Passief kijken? Big nope

En dit gebrek aan vanzelfsprekendheid maakt u ook direct een pariah bij 50% van de bevolking
Herkenbaar, dat is bij velen ook meteen 80% van de small talk opties die wegvallen. Als je de voetbal of de koers niet volgt, ja wat voor iemand ben je dan eigenlijk? Moeten ze dan over het weer keuvelen ofzo?

Oeh ik heb er veel.
-Voor een grote groep vreemde mensen praten. Ik zak door de grond en weet niet hoe het gekomen is. Ik denk achter mijn burnout dat ik toch wat meer in mijn schulp gekropen ben. Vroeger geen probleem nu enorme last van plankenkoorts.
-Hoofdstukje plassen: Plassen als er iemand bij staat (buiten als ik dronken ben) Plassen in de douche, plassen in een zwembad. I mean.. who the fuck does this. Chloor is quasi geurloos buiten wanneer het in contact komt met urine en andere vervuilingen.
-Wielerkoers... ik snap dat niet. Geef me elke sport en ik kijk er met plezier naar buiten dan die wielersport.

In een rij staan aanschuiven als het niet écht moet. bvb frietjes gaan halen en aan het frietkot toekomen met de vaststelling dat er 8 man voor u staat aan te schuiven dan draai ik mij om en moeten we dus nen takeaway of zo doen want ik erger mij kapot aan dat wachten tussen vreemd volk. Om de lijn dan nog door te trekken meng ik mij gewoon liefst zo weinig mogelijk met onbekenden, ik moet ze niet.
Ik ga ook altijd naar de winkel (kleren, supermarkt, u name it) bij openingsuur of vlak voor sluiting, dan is er het minste volk.

Geen idee of dat voor anderen wel vanzelfsprekend is maar:

Slechte eigenschappen (karaktertrekken dus vooral) kunnen opnoemen over mezelf. :unsure: Ik vind dat vrienden/familieleden/evt. collega's die je echt goed kennen dat beter kunnen benoemen dan jij zelf, aangezien die eigenschappen voor u eerder de norm zijn en dat dus 'normaler' is dan voor iemand anders denk ik. In het begin stond ik dus vaak tijdens sollicitaties of dates met mijn mond vol tanden als daarnaar gevraagd werd. Nu zeg ik al sneller: "Ja, ik vind dat moeilijk om dat over mezelf te zeggen aangezien ik vind dat anderen dat beter kunnen beoordelen, maar ik hoor al wel eens X of Y ..."

In een rij staan aanschuiven als het niet écht moet. bvb frietjes gaan halen en aan het frietkot toekomen met de vaststelling dat er 8 man voor u staat aan te schuiven dan draai ik mij om en moeten we dus nen takeaway of zo doen want ik erger mij kapot aan dat wachten tussen vreemd volk. Om de lijn dan nog door te trekken meng ik mij gewoon liefst zo weinig mogelijk met onbekenden, ik moet ze niet.
Ik ga ook altijd naar de winkel (kleren, supermarkt, u name it) bij openingsuur of vlak voor sluiting, dan is er het minste volk.
100x liever wachten tussen onbekenden dan net achter die ene buur staan die je net genoeg kent om te weten hoe hij heet... er zijn 1001 dingen die ik liever doe dan geforceerde pogingen om iets te voeren wat op een gesprek moet lijken met iemand waar je eigenlijk niks van weet: ne hamer op mijn vingers slaan, tandenstokers in mijn ogen steken... dat soort dingen.

En ik maar denken dat ik één van de uitzonderingen was die niet kan pissen wanneer er iemand naast mij staat. Blijkbaar zijn er hier velen. 't is te hopen dat ik nooit naast één van jullie sta anders gaan we er beiden lang staan. :unsure:

Toen ik in het middelbaar zat was de sanitaire blok eens in afbraak en moest we tijdelijk naar zo'n container WC gaan. Maar voor al het volk waren er veel te weinig urinoirs. Met als gevolg dat ik tijdens de 15min durende speeltijd daar de hele tijd heb gestaan en uiteindelijk nog niet hebben kunnen pissen. :sop:

100x liever wachten tussen onbekenden dan net achter die ene buur staan die je net genoeg kent om te weten hoe hij heet... er zijn 1001 dingen die ik liever doe dan geforceerde pogingen om iets te voeren wat op een gesprek moet lijken met iemand waar je eigenlijk niks van weet: ne hamer op mijn vingers slaan, tandenstokers in mijn ogen steken... dat soort dingen.
Je hebt gelijk, ik ben naast onbekenden nog vergeten te melden: een verre en/of ongewilde kennis

Je hebt gelijk, ik ben naast onbekenden nog vergeten te melden: een verre en/of ongewilde kennis
Ik heb dat vaak als ik ga wandelen met de hond. Ik ga dagelijks wandelen, dus ik kom vaak dezelfde mensen tegen en in de meeste gevallen vinden die het nodig om toch maar weer een gesprek te beginnen. In het begin ging ik daar vaak in mee uit beleefdheid en aangezien het toen nog onbekenden waren, maar tegenwoordig probeer ik dat echt wel te vermijden als ik daar geen goesting in heb.

Het is zelfs zover gekomen dat ik vaak doe alsof ik aan het bellen zijn zodat ze me zeker niet zouden storen als ik daar moet passeren. En dan krijg je soms van uw pa (die ook soms met de hond gaat wandelen) te horen: "het schijnt dat gij vaak aan het bellen zijt?" :rofl::rofl:

Een thread: 'wat is voor jou vanzelfsprekend maar voor anderen niet' zou ook wel tof zijn.
Een thread: 'wat vind jij niet erg, maar kunnen anderen wss geërgerd door worden' zou ook leuk zijn blijkbaar:

Mijne: Ik babbel graag met onbekenden.

Terug
Bovenaan