Wat is jouw slechtste gaming gewoonte?

Tegenwoordig zet ik een spel vaker op "easy" en gebruik ik vaker cheats om vooruit te geraken, simpelweg omdat ik veel minder tijd heb. Vroeger had ik het simpel: ik kon gemakkelijk uren aan een stuk gamen omdat ik geen huishouden en gezin had. Nu ben ik al blij dat ik twee keer per week een uur of twee kan gamen.
zo herkenbaar.

Ik weet dat ik anders het spel niet zal kunnen uitspelen wegens minder tijd. Liever een spel uitgespeeld op easy dan half ergens stranden op medium/hard.

Verder: herladen na elke kill (en dan vloeken dat ge hebt herladen omdat er nog enemies zijn), terwijl nog ruim genoeg ammo in clip. (denk dat ik dat hier precies nog eens had gelezen)

Games niet uitspelen. Heb ongeveer 400 games op Steam en ik denk dat ik op mijn 2 handen kan tellen hoeveel ik er al uitgespeeld heb :headshake:
Mijn concentratiespan is doorheen de jaren echt zo laag geworden. Verschrikkelijk

- Vloeken
- Veel vloeken
- Heel veel vloeken
+1.
Vooral als ik van mezelf weet dat ik beter had kunnen, wat zowat 80% van de tijd is. In het verleden sloeg ik ook vaak met mijn muis op tafel, sinds ik in garantie een nieuwe heb gekregen van Coolblue ben ik daar wel mee gestopt. (BF1)

Mijn huidige slechte gewoonte is tot vervelens toe ellenlange matchen zombies in bocw spelen tot ik de battle pass op lvl 100 heb.Dat gecombineerd met melee wapens unlocken en een gun maxen. Ik ga voor maximum efficiëntie en dat gaat jammergenoeg voor op speelplezier.

Pas aan lvl 100 ga ik weer eens zonder zorgen een mp/wz matchke kunnen spelen :headshake:

Iedere 2 maanden ist weer van dat.

edit: aja nee, na lvl 100 moet ik skins unlocken. Ik was dat vergeten.

-games op Easy spelen
Hier games op hard spelen. Ondertussen al wel geleerd dat de gemiddelde Westerse ontwikkelaar niet echt fijnzinnig genoeg is voor hogere moeilijkheidsgraden. Maar ik mispak me nog steeds hard van tijd tot tijd :p

In mijne controller bijten uit pure frustratie na zoveelste keer naar een boss te moeten lopen in 1 of ander soulsborne - game.
Extra schaamrood op de wangen als mijn vrouw daarna wilt gamen en roept: 'seg, wie heeft er hier op den controller gebeten? Gij of den hond?'

Ik kan een spel niet hervatten als ik het in 3 dagen niet gespeeld heb. Stel; een verlengd weekendje naar de ardennen, daarna kan ik mijn RPG, shooter, Football manager save, ... niet meer hervatten want de 'feeling' ermee is weg.

Voor de mensen die vloeken, smijten en bijten heb ik maar 2 vragen: gamen jullie wel voor het plezier en doe je het nog graag ?

Ik kan een spel niet hervatten als ik het in 3 dagen niet gespeeld heb. Stel; een verlengd weekendje naar de ardennen, daarna kan ik mijn RPG, shooter, Football manager save, ... niet meer hervatten want de 'feeling' ermee is weg.

Voor de mensen die vloeken, smijten en bijten heb ik maar 2 vragen: gamen jullie wel voor het plezier en doe je het nog graag ?
Ik heb dat met games a la God of War en Assassin's Creed. Als ik de controls kwijt ben is mijn goesting over OF ik begin volledig opnieuw

Ik deed dat vroeger wel eens, met als gevolg dat de controller kapot ging en ik een nieuwe moest kopen mijn schamel zakgeld. Nu is dat véél minder.

Grinden in games zoals borderlands 2 om de best mogelijk legandary weapons te krijgen.
Heb nog een veel te grote backlog om me daar mee bezig te houden

- Season’s in elke game willen kopen en lvl 100 halen. It takes too much time.
- Niet kunnen stoppen ‘s avonds.
- Te veel naar streamers kijken, bedankt @Booka Shade
- altijd vettige/suikerhuidende dingen eten of drinken tijdens het gamen (handdoek ligt klaar voor de handjes :) )

Smijten doe ik nooit, bijten kan wel es ne keer gebeuren maar tis zelden.
En vloeken, tegen mijn eigen ja, maar ik zou nooit in multiplayer mijne micro opengooien en de eerste de beste beginnen uit te schijten.
Misschien dat ook veel mensen bij vloeken/smijten/bijten/kloppen denken aan een youtuber / twitcher. Maar ik denk dat maar weinig echte gamers op deze manier gamen. Tubers / twitchers doen het vooral voor de views, likes, bellekes etc...

Altijd terug grijpen naar Fifa omdat ik geen tijd heb om een ander spel intensief te spelen.. Zeker singleplayer games mag ik nooit meer als een paar dagen tussen laten of ik ben er helemaal uit en dan heb ik geen zin meer om het verder te spelen. Zo heb ik God of War een jaar geleden ofzo gekocht en paar weken geleden pas uitgespeeld.. En zag het hier ook al ergens voorbij komen, deze spellen zet ik dan ook op easy om sneller vooruit te geraken.

Of zoals in games als Football manager / Fifa , beginnen met een ploeg. Een half seizoen spelen en eigenlijk zin hebben om een andere ploeg te nemen. Begin je dan met een andere ploeg , heb je na een tijd weer hetzelfde gevoel. Heel vervelend.

Tegenwoordig twijfel ik een half uur over welk spel ik ga spelen, en na 5 minuten sluit ik het terug af en start ik iets anders dat ik dan ook na 5 minuten weer afsluit...

Ik heb een backlog van 300+ games, en af en toe bekruipt er mij een ongelofelijk akelig gevoel dat ik in een doodkist ga liggen voordat ik die ooit gespeeld ga hebben. En dan voel ik mij daar zo kut over dat ik gewoon wat doelloos blijf verder grinden in een of andere rpg :unsure:
Het verste dat mijn backlog games teruggaan is Gamecube. Spellen die ik 20 jaar geleden gekocht heb en nooit gespeeld.

Als het naar het einde toe moeilijker wordt opgeven en niet meer uitspelen. :(
Heb er gewoon het geduld niet meer voor.
'k Wou dat ik terug 20j jonger was....

Veel wat hier al gezegd is:

- lang twijfelen over welke game ik ga spelen en uiteindelijk toch niet uitspelen
- als ik te lang niet gespeeld heb opnieuw willen beginnen omdat ik de controls of het verhaal niet meer ken
- als het een rpg is, altijd veel te lang opzoeken over welke skills de beste zijn omdat ik anders schrik heb dat het niet “optimaal” gaat zijn
- veel te veel sidequests doen waardoor ik niet vooruit geraak en het spel beu word
- wow indertijd: twijfelen over welke class ik ga nemen om uiteindelijk op lvl 50 toch weer een andere class te beginnen levelen
- spelletjes niet uitspelen
- spelletjes kopen die ik nooit speel, maar omdat ik ze wel ooit wil spelen
- als het te moeilijk wordt, snel opgeven
- ...

Ik vraag mij soms af of gamen wel iets voor mij is :unsure:

Terug
Bovenaan