Wat is jouw slechtste gaming gewoonte?

- alle side quests willen doen van het level van mijn ventje, ook al schiet ik er niets mee op
- vloeken / roepen heel soms / zuchten / sarcastisch doen
- trashtalk in Rocket League
- slechte houding op stoel
- Opnieuw beginnen met een match als ik verlies (Fifa career vroeger / NBA vorige editie)
- Beginnen aan de collectibles in het begin maar snel opgeven
- Op easy spelen (voor het verhaal uiteraard)
- Replay bekijken van killcam en zeggen dat het BS is (COD, Siege, BF, ..)

Nog een slechte gewoonte van mij:
Als ik weet dat ik aan een bossfight moet beginnen, durf ik weleens strategieën of guides opzoeken nog voordat ik die baas 1 keer heb geprobeerd, in spellen waar je veel progress (hetzij souls in DS/BB, gear in bv Valheim,...) kunt verliezen als je sterft. Dat haat ik echt aan mezelf want ik wil normaal altijd totaal spoiler-free spelen :p

-games die me niet aanstaan verwijderen/onzichtbaar maken op mijn (psn)-profiel (miskoop zeg maar)

:unsure:

Telkens opnieuw BF1 opstarten en spelen, nadat ik elke keer opnieuw ragequit omdat er in elke game wel een hacker zit.

Veel wat hier al gezegd is:

- lang twijfelen over welke game ik ga spelen en uiteindelijk toch niet uitspelen
- als ik te lang niet gespeeld heb opnieuw willen beginnen omdat ik de controls of het verhaal niet meer ken
- als het een rpg is, altijd veel te lang opzoeken over welke skills de beste zijn omdat ik anders schrik heb dat het niet “optimaal” gaat zijn
- veel te veel sidequests doen waardoor ik niet vooruit geraak en het spel beu word
- wow indertijd: twijfelen over welke class ik ga nemen om uiteindelijk op lvl 50 toch weer een andere class te beginnen levelen
- spelletjes niet uitspelen
- spelletjes kopen die ik nooit speel, maar omdat ik ze wel ooit wil spelen
- als het te moeilijk wordt, snel opgeven
- ...

Ik vraag mij soms af of gamen wel iets voor mij is :unsure:

Are you me???
Exact dezelfde slechte gewoontes :unsure:

Vloeken online ten tijde van Destiny vanilla was het erg, clanmates waren dit al gewoon en als ik een dag minder vloekte vroegen ze of er iets mis was :rofl:

Veel te veel games aankopen, terwijl die regelrecht de backlog in gaan. Om er dan jaren te blijven liggen.
Games waar ik lange tijd naar uitkijk immens traag doorlopen om de ervaring 100% te beleven, om daarna simpelweg aan 65% te stoppen en nooit uit te spelen. (Mad Max, RDR 2, Fallout 4, Mafia 3, Tomb Raider, I'm looking at you)

EDIT: In RPG games, moet ik eerste alle sidequest doen en iedereen gesproken hebben, voor ik verder kan doen met de main quest.

Hier ook altijd maar nieuwe games kopen en amper spelen en dan gewoon doorverkopen of terug sturen naar bol of in ruilen bij game mania.

Maar nu sinds de series x er staat geen spel meer gekocht voor toch al een maand of 2 dankzij gamepass :love2:

Die backlogstress die hier zo vaak voorkomt heb ik vroeger ook veel last van gehad. Zo altijd het gevoel hebben dat ik rap rap iets moest uitspelen zodat ik aan het volgende kan beginnen. Kiezen aan welke game ik ging beginnen was ook stressvol want dat betekende dat ik zoveel anderen liet liggen. Eens ik dan bezig was had ik ook bijna zo'n schuldgevoel omdat ik een andere game niet was aan het spelen.

Uiteindelijk gewoon een stapke terug gezet en mezelf afgevraagd hoe absurd dat allemaal wel niet was. Gamen zou iets moeten zijn wat ik doe om mij te amuseren maar ik zat daar te stressen alsof het een job met een deadline was.

Ik heb sindsdien bewust beslist om mij gewoon niks meer aan te trekken van mijn backlog. Als ik zin heb om voor de honderdste keer den originele X-COM te spelen dan doe ik dat. Als ik zin heb om er op los te grinden in een RPG dan doe ik dat. En als ik zin heb om iets uit mijn backlog op te zetten, dan doe ik dat ook. ^_^ Wat ik niet meer doe is een spel uit spelen gewoon om het uit te spelen. De vraag is altijd of ik mij ben aan het amuseren of niet. Sindsdien heb ik ook terug veel meer plezier erin.

Een regel die ik wel nog losjes hanteer is dat ik geen nieuwe games meer koop tenzij ik van plan ben om ze binnen de week nog te spelen. Zo nu en dan zondig ik wel eens tegen die regel maar ik doe mijn best. :unsure:

Ubisoft games bij release kopen, 1 maand later staan ze 30% minstens goedkoper zijn de ergste bugs eruit.

- Een spel zoals AC of Far Cry nooit volledig uitspelen, volle moed aan de sidequests beginnen, verhaallijn ondertussen wel steeds voltooien maar nooit voor die 100% gaan. Meer dan 100 games gespeeld en nog nooit platinum gehaald

- niet tegen mij verlies kunnen online, vloeken tegen mezelf, kwaad worden en soms afreageren op het meubilair :unsure:

- geen idee of dit slechte gewoonte is maar nooit meer dan 1 spel (en dan vooral met de singleplayer) tegelijkertijd spelen.

Een spel starten, er enkele uren ver in geraken en het vervolgens links laten liggen omdat er een ander nieuw shiny spel naar mij ligt te lonken.
Echt, de hoeveelheid spellen die ik maar voor 10-20% heb voltooid, is schandalig gewoon.

Haha, ik herken mij hier zo in.
En dan wil je dat spel terug oppakken dat je links hebt laten liggen, maar ben je de controls of combo's vergeten (zoals bij de Batman-games).

Oh yes, dit en alle gratis games overal claimen ook al weet je dat je ze toch nooit zal spelen. Maar tis gratis dus je kan dat toch niet laten liggen? :unsure:

- Een spel zoals AC of Far Cry nooit volledig uitspelen, volle moed aan de sidequests beginnen, verhaallijn ondertussen wel steeds voltooien maar nooit voor die 100% gaan. Meer dan 100 games gespeeld en nog nooit platinum gehaald

- geen idee of dit slechte gewoonte is maar nooit meer dan 1 spel (en dan vooral met de singleplayer) tegelijkertijd spelen.
Dit vind ik niet per se 'slechte' gewoontes.

1) Ik heb ook de drive niet om games 100% te spelen. Als ik de main storyline voltooid heb, is het vaak goed geweest voor mij. Uiteindelijk ben ik tegen dan vaak uitgekeken op een spel en kan ik meer genieten van een nieuw spel, dus waarom zou ik mezelf vervelen met tryharden? :p

2) Ik kan dat ook niet. Als ik twee games tegelijk speel, zal ik er uiteindelijk één verwaarlozen en het laten liggen. Ik ben altijd bezig met 1 SP verhaal en ondertussen voor de afwisseling doe ik eens wat pick up 'n play à la FIFA, Wreckfest, Crash Bandicoot, ... aan het einde of begin van een gamesessie.

Als vloeken niet eens mag tijdens gamen, hadden ze nooit Mario Kart mogen uitvinden.
Een blauw schildje op je bakkes net voor de eindstreep?... *gecensureerd*

Terug
Bovenaan