Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

1000 film backlog? rookie numbers!
Bekijk bijlage 44655
We zitten momenteel op 4647 titels die in deze thread gepusht werden. Ik vermoed dat we de kaap van de 5000 gaan halen. :biglaugh:
Was maar een wild guess 😝

Ik heb er nog een hele hoop klaarstaan die ik nog wil bekijken. Af en toe moet ik zelfs eens opkuisen om weer plaats te maken voor nieuwe.
En dan zijn er nog series ook!
Zoals ik al eerder zei....ik zou op pensioen moeten kunnen gaan enkel en alleen om alle se bekijken 😝

Was maar een wild guess 😝

Ik heb er nog een hele hoop klaarstaan die ik nog wil bekijken. Af en toe moet ik zelfs eens opkuisen om weer plaats te maken voor nieuwe.
En dan zijn er nog series ook!
Zoals ik al eerder zei....ik zou op pensioen moeten kunnen gaan enkel en alleen om alle se bekijken 😝

1 jaar loopbaanonderbreking met 6 films per dag en je krijgt bijna 2200 films gezien.
Backlog -> weg.

Rope 2
The Treasure Of The Sierra Madre 3
Ladri di biciclette 2
The Red Shoes 1

Alrighty, we hebben weer enkele 5* logs in da house!

5*
- The Red Shoes
- Red River

4.5*
- Force of Evil
- Ladri di biciclette
- The Fallen Idol
- Raw Deal
- Letters from an Unknown Woman

4*
- Pitfall
- Moonrise
- Drunken Angel
- Fort Apache
- Rope
- Spring in a Small Town
- The Treasure of the Sierra Madre
- Easter Parade
- Brighton Rock

Zot, dit is een jaar waaruit ik echt wel een vijftal films gezien heb. Keuze was makkelijk voor mij, van de 4 posted heb ik enkel Ladri di biciclette niet gezien. Als ik eerlijk ben, ook nog nooit van gehoord. :)

Rope 2
The Treasure Of The Sierra Madre 3
Ladri di biciclette 2
The Red Shoes 2

@ikbenben Je zou de eerste zijn die in burnout gaat tijdens loopbaan onderbreking en terug moet gaan werken om te herbronnen. ;p

1947 ook weer niet zoveel gezien
sub-top: Out of the Past, Monsieur Verdoux, Miracle on 34th Street

top-top: Black Narcissus, The Ghost and Mrs. Muir
Wel een moeilijke keuze tussen die twee. Na een dubbeltje te gooien land ik op Black Narcissus.

93VKekQFOkIyQsPzmv2gVpNLtEZ.jpg

Black Narcissus 1

Enkel Nightmare Alley gezien, zeer recent. En ik vond die wel ok, maar precies ook niet om de top lijst te moeten staan?

Black Narcissus 3
Monsieur Verdoux 1
The Lady from Shanghai 1

No contest

5* logs:
- Black Narcissus

4.5*
- The Ghost and Mrs. Muir
- Odd Man Out
- Nightmare Alley
- Out of the Past
- T-Men

4*:
- Brute Force
- Boomerang
- Pursued
- Born to Kill
- Railroaded
- The Lady from Shanghai
- Daisy Kenyon @Conradus
- The Brasher Doubloon @Deckard
- It Happened on 5th Avenue

Black Narcissus 3
Monsieur Verdoux 1
The Lady from Shanghai 2

Gezien: Boomerang, The Lady From Shanghai, Secret Beyond The Door, Brute Force, Framed, Kiss Of Death, Crossfire, Nightmare Alley, Johnny O'Clock en The Web.

Ja ik moet soms bepaalde jaren overslaan zoals dit jaar en 1945 bijvoorbeeld voor dit decennium. Ik denk wel dat we op zijn minst moeten doordoen tot 1920. Ouder dan 1920 word het moeilijker ook omdat het dan vaker shorts zullen worden in de jaren '00 en 1890 (en de openingpost geeft aan dat shorts niet geldig zijn... )

Laatst bewerkt:
Beauty and the Beast 1
My Darling Clementine 1

De beste Ford film en de beste verfilming van de gunfight at the OK Corall. Visueel een parel maar vooral hoe de film de spanning opbouwt naar het onvermijdelijke en het wachten op dat onvermijdelijke blijft vullen met intriges is geniaal. En ook de cast speelt ook echt goed.

Beauty and the Beast 1
My Darling Clementine 1
The Killers 1

Gezien: The Killers, It's A Wonderful Life, Notorious, The Dark Mirror, Dead Reckoning en The Big Sleep.

Eerste jaar waarvan ik zo weinig gezien heb. It's A Wonderful Life blijft prachtig, Notorious is nog altijd zeer goede Hitchcock maar ik zal veel sneller grijpen naar het kleine noir meesterwerk The Killers.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan