Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

giphy.gif
Mijn pensioen 😝

Vier films die ik op dezelfde hoogte zet
- De Maniak
- Toen stond de aarde stil
- Het grote carnaval
- Tramlijn begeerte

Nog iemand zijn IMDB die absurde titels vormt voor films, ze worden slechter en slechter ?
Al voorgehad ja. Ik heb ook een periode gekend dat ik steeds Duitse titels te zien kreeg... Ik vind het ergens wel geinig om te zien hoe men destijds titels altijd vertaalden voor een internationale release.

Weer geen 5* logs dit jaar, maar veel van deze films heb ik 15+ jaar geleden gezien dus over die ratings kan ik niet meer zeker zijn...

4.5*
- A Streetcar Named Desire
- Ace in the Hole
- Othello
- Early Summer
- Strangers on a Train
- The African Queen
- Miracle in Milan

4*
- Alice in Wonderland
- The Day the Earth Stood Still
- The Steel Helmet
- Detective Story
- La poison
- The Tall Target
- Decision Before Dawn

The African Queen 1
Strangers on a Train 3
The Day the Earth Stood Still 1
Ace in the Hole 1
Pandora and the Flying Dutchman 1

The African Queen 1
Strangers on a Train 4
Ace in the Hole 1

Gezien: Ace In The Hole, Strangers On A Train, A Place In The Sun, The Mob, A Streetcar Named Desire, The Family Secret en Sirocco.

Niet heel veel gezien. Strangers On A Train is wel 1 van mijn favoriete Hitchcocks. Gewoon schitterend. Ace In The Hole ook zeer goed. En A Place In The Sun ook wel goed (@PBR Streetgang nog niet gezien?).

The African Queen 1
Strangers on a Train 4
Ace in the Hole 2

Ik begin ook stilletjes aan af te haken, elk jaar maar een handvol films gezien. Voor mij ging het nu tussen Ace In The Hole en Othello.

The African Queen 1
Strangers on a Train 4
Ace in the Hole 2
The Thing from Another World 1

Drie gezien. Zo jammer dat het ontspoord is met Brando.
De eerste Thing was een must om te zien, als JC' The Thing-fan en was niet teleurgesteld. Eigentijds, maar boeien.

Wederom niet veel gezien dit jaar, maar ik hoef geen vergelijkingspunten in het jaar om Sunset Boulevard bij de top te zetten.

1950:
Sunset Boulevard 1

sub-top: Harvey, Sunset Boulevard, Destination Moon, Orpheus, Panic in the Streets, Stage Fright, Winchester '73, The Young and the Damned, In a Lonely Place, Gun Crazy, King Solomon's Mines, The Asphalt Jungle, The Next Voice You Hear... , Francis

top-top: Rashomon

Voor mij dus een gemakkelijke keuze;
vL7Xw04nFMHwnvXRFCmYYAzMUvY.jpg

Sunset Boulevard 1
Rashomon 1

Geen contest voor mij. Rashomon en Sunset Blvd zijn echt wel top, maar de film die me het meest is bijgebleven (mede dankzij Jimmy Stewart)

Sunset Boulevard 3
Rashomon 1
Harvey 1

Nog wat shout-outs: Los Olvidados, Rio Grande, All about Eve, Winchester '73, The Asphalt Jungle en Cinderella

Sunset Boulevard 3
Rashomon 1
Harvey 1
All About Eve 1

Meesterwerk, staat heel hoog in mijn all time top. Betty Davis acteert gewoon subliem.

Sunset Boulevard 4
Rashomon 1
Harvey 1
All About Eve 1

Gezien: Sunset Boulevard, Where The Sidewalk Ends, Stage Fright, All About Eve, In A Lonely Place, Night And The City, Winchester '73, Rio Grande, Cronaca di un amore, The Gunfighter, The Furies, The Asphalt Jungle, Outrage, Rashomon en Deported.

Sunset Boulevard 5
Rashomon 1
Harvey 1
All About Eve 1

Oef, terug een jaar met enkele onmiskenbare meesterwerken!!

5* logs:
- Sunset Blvd.
- Rashomon
- All About Eve
- Los olvidados

4.5*:
- La ronde
- Night and the City
- Wagon Master

4*
- No Way Out
- Flowers of St Francis
- The Furies
- Winchester '73
- The Gunfighter
- In a Lonely Place
- The Asphalt Jungle
- Gun Crazy
- Orphée
- Broken Arrow
- Rio Grande

Sunset Boulevard 4
Rashomon 1
Harvey 1
All About Eve 1
In A Lonely Place 1

Beste acteerprestatie van Bogey. Alle andere films met een stem zijn ook geweldig, enkel Harvey heb ik nog niet gezien.
Los Olviedados recent voor het eerst gezien en die viel me precies lichtjes tegen?

Sunset Boulevard 4
Rashomon 1
Harvey 1
All About Eve 1
In A Lonely Place 1

Beste acteerprestatie van Bogey. Alle andere films met een stem zijn ook geweldig, enkel Harvey heb ik nog niet gezien.
Los Olviedados recent voor het eerst gezien en die viel me precies lichtjes tegen?
Het is intussen al lang geleden sinds ik hem zag dus kan niet echt heel goed verdedigen waarom maar die heeft destijds een heel grote indruk gemaakt op mij.

Vreemd, misschien all-round een minder jaar, opvallend minder gezien.

sub-top: The Fountainhead, Twelve O'Clock High, D.O.A., The Third Man, Mighty Joe Young

top-top: Kind Hearts and Coronets, White Heat

Vraag het me morgen nog is en ik was misschien voor White Heat gegaan maar vandaag wordt het die andere topper.

cgccOErES0dD3bi1UmdmSyoRumf.jpg

The Third Man 1
Kind Hearts and Coronets 1

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan