Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

High Noon 1
Forbidden Games 1
Ikiru 1

Mijn favoriete Kurosawa en wat een film!

Nog een paar shout-outs Angel Face, Limelight, High Noon, Singing in the Rain, Don Camillo, Bend of the River,

High Noon 1
Forbidden Games 1
Ikiru 2

Niet Kurosawa zijn beste wel zijn mooiste. Prachtig gefilmd, prachtig verhaal en geweldig geacteerd.

Andere films voor dit jaar die ik zag:
The Quiet Man
Singin in The Rain (voor eeuwig verneukt door Kubrick)
Limelight

High Noon 2
Forbidden Games 1
Ikiru 3

Gezien: Has Anybody Seen My Gal?, Singin' In The Rain, High Noon, The Sniper, The Bad And The Beautiful, Affair In Trinidad, Walk East On Beacon!, Clash By Night, Angel Face en Bend Of The River.

High Noon 2
Forbidden Games 1
Ikiru 3
Singin' in the Rain 1

Is dit de beste dans- en zangfilm aller tijden?
Imo, wel.
De kamerbrede glimlach van Gene Kelly is voor de eeuwigheid.

High Noon 3
Forbidden Games 1
Ikiru 4
Singin' in the Rain 2

De beste musical ooit gemaakt en een van de weinige die ik effectief leuk vind. Ikiru zo lang geleden gezien dat het geen eerlijke stem zou zijn want ik weet er nog maar weinig van. High Noon altijd een beetje overrated gevonden. Ik zou Umberto D. waarschijnlijk op 2 zetten. Ik heb Angel Face niet gelogd op Letterboxd maar denk dat ik die wel ooit gezien heb... Idem met The Bad and The Beautiful.

Gezien EN goed (of invloedrijk?) bevonden: Strangers on a Train, The Day the Earth Stood Still, The Thing from Another World, When Worlds Collide.

Strangers verdient het om op het bord te staan, enkel en alleen al voor de finale in het pretpark :love:
1951:
The African Queen 1
Strangers on a Train 1

High Noon 3
Forbidden Games 1
Ikiru 4
Singin' in the Rain 1

geen 5* logs voor 1952 blijkbaar

4.5*:
- Ikiru
- The Bad and the Beautiful @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
- Kansas City Confidential @Deckard
- The Big Sky
- Life of Oharu
- Le plaisir
- Bend of the River
- Limelight @Conradus

4*:
- Angel Face
- High Noon
- Park Row
- Scandal Sheet
- The Lusty Men
- A Quiet Man
- The Crimson Pirate
- Umberto D
- Singin' in the Rain

Ik volg deze thread enorm en ik heb geen enkele flm gezien denk ik van dit jaar noch de vorige jaren en had de avond vrij.

Ik heb zowel naar Singing in the Rain gekeken als naar High noon vanvond. Totaal verschillende films maar bleven me écht wel boeien. Dikke toppers en damn sterke performances ook! Ja je merkt dat het oud is en veel van de technieken zijn meer op langere scenes dan tegenwoordig het shoert-cutting maar echt wel super ervaringen en blij dat ik ze gezien heb.

Ook al komen er minder en minder responses, graag de thread voorzetten.

Heb er stilaan ook wel minder en minder gezien maar 1951 is toch weer echt een topjaar. 🥰 Nog een tiental jaar en dan gaat het echt wel heel mager beginnen worden voor mij maar we blijven gaan zolang we kunnen. Benieuwd waar we eindigen. :biglaugh:

sub-top: A Streetcar Named Desire, The African Queen, The Thing from Another World, The Lavender Hill Mob, Death of a Salesman, When Worlds Collide, Quo Vadis, No Highway in the Sky, You Never Can Tell, Flight to Mars, Bud Abbott and Lou Costello Meet the Invisible Man

top-top: Ace in the Hole, Strangers on a Train, The Day the Earth Stood Still, Alice in Wonderland, The Man in the White Suit

Jawadde, 4 aan elkaar gewaagde legends en een personal fav die het tegen elkaar moeten opnemen. Ik kan praktisch de ogen sluiten en at random 1 aanduiden. Moeilijk. ><

Samen met Witness en the Apartment is Ace in the Hole prolly mijn favoriete Wilder, Hitchock dropping another classic, de psychedelische trip van Alice is tijdloos en doet nog altijd grijnzen, The Man in the White Suit prolly de minst bekende maar oh zo de moeite en in film en acteerstijl zijn tijd ver vooruit.

Ze mogen allemaal winnen van mij maar mijn sci-fi minnend hart kan uiteindelijk niet anders dan kiezen voor Klaatu.
x2DquTpLTq54aPFDnqlwY7apCC3.jpg

The African Queen 1
Strangers on a Train 1
The Day the Earth Stood Still 1

The African Queen 1
Strangers on a Train 2

Sub top-tier Hitchcock is voor 9 van de 10 regisseurs nog altijd het beste wat ze ooit zouden maken. Heerlijke thriller met een zalige cast, een plot die onder u vel kruipt en inderdaad een finale die als kers op de taart dient.

Nog te vermelden:

Ace in the Hole: iedereen die fan is van de film Nightcrawler met Jake Gyllenhaal zou dit eens moeten zien. Want eigenlijk is het dezelfde film maar met kranten. Kirk Douglas speelt 1 van zijn beste rollen en de manier waarop plotgewijs alles ontspoort is heerlijk om te zien

A streetcar named desire
Alice in Wonderland

Voor dit jaar is het bij mij een toss-up tussen A Streetcar Named Desire (met fantastische performances van Brando en Leigh) of Ace in the Hole.

Ook nog goed: The African Queen, Quo Vadis, The Day the Earth Stood Still, An American in Paris, Alice in Wonderland, Strangers on a Train

The African Queen 1
Strangers on a Train 2
Ace in the Hole 1

Vier films die ik op dezelfde hoogte zet
- De Maniak
- Toen stond de aarde stil
- Het grote carnaval
- Tramlijn begeerte

Nog iemand zijn IMDB die absurde titels vormt voor films, ze worden slechter en slechter ?

The African Queen 1
Strangers on a Train 3
Ace in the Hole 1

1951

Enkel Alice in Wonderland gezien.

Ik zie nog steeds veel films vernoemd worden die ik sowieso wel ken maar heb ze nog niet gezien.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan