FlyingHorseman
Well-known member
1979, één van de GOAT jaren.
Apocalypse Now 1
Apocalypse Now 1
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
I love me some TNG & Voyager maar ben over het algemeen niet zo'n trekkie als het op de films aankomt. Op de eerste na that is. Die is serieus anders en veel trager dan de andere star trek films maar voor mij persoonlijk de beste van allemaal. Ja zelfs beter dan Wrath of Khan.
Dit terwijl de hele productie ervan in feite een ramp was. 7 maand voor release hebben ze hun FX crew ontslagen omdat ze na miljoenen te spenderen nog geen enkel werkbaar shot hadden. Ze hebben dan de hulp ingeroepen van Douglas Trumbull die op die 7 maanden tijd alle models en special effect shot moest afwerken en dat deed hij met glans. Heb hem onlangs nog is terug gezien in 4k en wederom omver geblazen. Wat een baas was dat toch. De film doet visueel soms denken aan 2001, wat niet hoeft te verbazen gezien Trumbull ook voor diens FX verantwoordelijk was, maar ook in pacing, vibe, themas en sommige story beats zijn er raakvlakken. De hele film weet, mede ook dankzij die geniale opener die de hele zaak grond, een zekere gravitas te brengen die andere star trek films veeleer missen.
Dus ja veel trager dan de andere star trek films maar thematisch, visueel (en auditief; die goldsmith score!) enorm de moeite. Als je je over die tragere pacing weet te zetten en zelf wat meer wil werken tijdens het kijken is die echt genieten. Ik zie dat hij op IMDB ook gestaag aan een opmars bezig is want ik heb nog geweten dat die ooit op 5.9 stond en die opmars is imo geheel terecht want zelfs met huidige score van 6,4 nog altijd best ondergewaardeerd.