Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Voor mij is Koya zeker wel een documentaire en krijgt dus ook mijn stem niet

The Thing 6
Blade Runner 1
Koyaanisqatsi 1
Rambo: First Blood 1
E.T. the Extra-Terrestrial 1
The King of Comedy 1

Geen topjaar voor mij

Geen film die er voor mij uitschiet: Fanny and Alexander, The Thing, Blade Runner, Fitzcarraldo, Gandhi, the King of Comedy en Star Trek 2 zijn allemaal aan elkaar gewaagd imo.

Als gigantische fan van Who Goes There? ga ik voor The Thing stemmen

The Thing 7
Blade Runner 1
Koyaanisqatsi 1
The King of Comedy 1

Maar wat is er hier aan de hand? :p
giphy.gif

Nice, als iedereen er ok mee is en niemand tekent bezwaar aan dan zwier ik mijn stem ook gewoon bij Koya. :woohoo:

The Thing 7
Blade Runner 1
Koyaanisqatsi 2
The King of Comedy 1

High five @BeyondMars :cheer:

Als ik had geweten dat deze toegelaten waren had ik voor 2002 op z'n minst deze ook vermeld;
Stuk minder goed dan Koya imo, grimmiger en mede daardoor iets minder open voor interpretatie, maar nog altijd fantastisch. Powaqqatsi ook heel goed maar imo de minste van de 3.

Gisteren niet meer aan toegekomen want het was er een groots jaar voor but can't leave it out; tze shlock!

zWCKMTNdANiava5DjUaTlXSukM4.jpg
1S0eFTfEnPUVYL8IK67genwcO9P.jpg
uFdZ1e96OaV27Khii02JrYcm4uU.jpg
33ubiALsQpBh3hy1x3dNWFQpIlY.jpg

8fCk7Avl8TteBIUC5dsfsT9skPF.jpg
dCeBPb4x6VIZVAl3JVa4IQOus4E.jpg
rh65oDy8CNJoEAOf7oudhIt3DM6.jpg
5iDgpYgCbaEs0IpUY33X4BTDwJk.jpg

3804sBcpgNvpNpLc53hb4MMB6f7.jpg
eLaGTdIHIPoIxm0mdPanmLmXDRF.jpg
ljJ3xQ5bUuBijmyp3rTCUf4mWSM.jpg
7BGaE9A7UeyxH29aeFbQfzEmIi0.jpg

lFjv4XTWRW1Q84A42ACzkQgBIDR.jpg
cHqAB06ofzOisT0kRRfiSeHdnHM.jpg
t4ltkz9WLHSO8uGSlh8piBiBi7y.jpg
dzL1rGs3ZSv5Gp3E5U5FdFPWCkm.jpg

Wat een jaar! :love2:

Visiting Hours, Superstition, Slumber Party Massacre, Nightbeast, Friday the 13th Part III, Time Walker, Death Wish II, Megaforce, Amityville II, Bloodtide, One Dark Night, The Beast Within, The Sword and the Sorcerer, Raw Force, Silent Rage, Parasite, TimeRider, Swamp Thing, Halloween III, The Slayer, Forbidden World, Mortuary, Zapped!, The Dorm that Dripped Blood, Unhinged, Manhattan Baby, The Living Dead Girl, Humongous, Class Reunion, Piranha II

Massively entertaining shlock; The Sender, Android, Xtro, Turkey Shoot, The House on Sorority Row, Alone in the Dark, Pieces en speciale vermeldingen voor Q: The Winged Serpent, Basket Case, The Beastmaster & Cat People voor zo goed te zijn dat ze hun shlocky plot grotendeels overstijgen.

Totally randomly picked trailer from the bunch :oi22:
They don't make em like this anymore.

Laatst bewerkt:
Nice, als iedereen er ok mee is en niemand tekent bezwaar aan dan zwier ik mijn stem ook gewoon bij Koya. :woohoo:

The Thing 6
Blade Runner 1
Koyaanisqatsi 2

Als ik had geweten dat deze toegelaten waren had ik voor 2002 op z'n minst deze ook vermeld;
Stuk minder goed dan Koya imo, grimmiger en mede daardoor iets minder open voor interpretatie, maar nog altijd fantastisch. Powaqqatsi ook heel goed maar imo de minste van de 3.

Gisteren niet meer aan toegekomen want het was er een groots jaar voor but can't leave it out; tze shlock!

Visiting Hours, Superstition, Slumber Party Massacre, Nightbeast, Friday the 13th Part III, Time Walker, Death Wish II, Megaforce, Amityville II, Bloodtide, One Dark Night, The Beast Within, The Sword and the Sorcerer, Raw Force, Silent Rage, Parasite, TimeRider, Swamp Thing, Halloween III, The Slayer, Forbidden World, Mortuary, Zapped!, The Dorm that Dripped Blood, Unhinged, Manhattan Baby, Humongous, Class Reunion, Piranha II

Massively entertaining shlock; The Living Dead Girl, The Sender, Android, Xtro, Turkey Shoot, The House on Sorority Row, Alone in the Dark, Pieces en speciale vermeldingen voor Q: The Winged Serpent, Basket Case, Next of Kin, The Beastmaster & Cat People voor zo goed te zijn dat ze hun shlocky plot grotendeels overstijgen.

The Thing staat nu op 7 en King of Comedy heeft ook een stem gehad. Pas jij even aan? Thanks!

The Thing 7
Blade Runner 1
Koyaanisqatsi 2
The King of Comedy 1

zWCKMTNdANiava5DjUaTlXSukM4.jpg
1S0eFTfEnPUVYL8IK67genwcO9P.jpg
uFdZ1e96OaV27Khii02JrYcm4uU.jpg
33ubiALsQpBh3hy1x3dNWFQpIlY.jpg

8fCk7Avl8TteBIUC5dsfsT9skPF.jpg
dCeBPb4x6VIZVAl3JVa4IQOus4E.jpg
rh65oDy8CNJoEAOf7oudhIt3DM6.jpg
5iDgpYgCbaEs0IpUY33X4BTDwJk.jpg

3804sBcpgNvpNpLc53hb4MMB6f7.jpg
eLaGTdIHIPoIxm0mdPanmLmXDRF.jpg
ljJ3xQ5bUuBijmyp3rTCUf4mWSM.jpg
7BGaE9A7UeyxH29aeFbQfzEmIi0.jpg

lFjv4XTWRW1Q84A42ACzkQgBIDR.jpg
cHqAB06ofzOisT0kRRfiSeHdnHM.jpg
t4ltkz9WLHSO8uGSlh8piBiBi7y.jpg
dzL1rGs3ZSv5Gp3E5U5FdFPWCkm.jpg

Wat een jaar! :love2:

Visiting Hours, Superstition, Slumber Party Massacre, Nightbeast, Friday the 13th Part III, Time Walker, Death Wish II, Megaforce, Amityville II, Bloodtide, One Dark Night, The Beast Within, The Sword and the Sorcerer, Raw Force, Silent Rage, Parasite, TimeRider, Swamp Thing, Halloween III, The Slayer, Forbidden World, Mortuary, Zapped!, The Dorm that Dripped Blood, Unhinged, Manhattan Baby, The Living Dead Girl, Humongous, Class Reunion, Piranha II

Massively entertaining shlock; The Sender, Android, Xtro, Turkey Shoot, The House on Sorority Row, Alone in the Dark, Pieces en speciale vermeldingen voor Q: The Winged Serpent, Basket Case, Next of Kin, The Beastmaster & Cat People voor zo goed te zijn dat ze hun shlocky plot grotendeels overstijgen.

BMovie.jpg

Heb deze thuis liggen, zou iets voor u zijn :thumb:

The Thing 8
Blade Runner 1
Koyaanisqatsi 2
The King of Comedy 1

Voor mij ook geen topjaar, The Thing en Blade Runner zijn de uitschieters, ik ben ook fan van The King of Comedy en Koyaanisqatsi die ik vlak er onder zou plaatsen samen met Fitzcarraldo (binnenkort wel eens een rewatch doen aangezien die op mubi staat). Ik kies voor The Thing omdat ik die al vaker opnieuw bekeken heb.

E.T. is verre van mijn favoriete Spielberg, Cat People is cool maar cheesy, van Missing had ik meer verwacht, van Tootsie minder en die was beter dan verwacht. Nog een coole film uit dit jaar: White Dog van Samuel Fuller. Low key ook een beetje fan van Halloween III.

Ok ok ok, hold on hold on hold on(joe pesci imitatie, uhu).
Welke versie van Blade Runner heeft iedereen hier als eerst gezien? I mean, love The Thing. Maar wat is er hier aan de hand? :p

Ik ben hier ook halvelings van mijnen bureaustoel gevallen. ;) The Thing vond ik zonder twijfel een goeie film en over "cabin fever" gesproken denk dat er maar weinigen dat kunnen evenaren heben buiten misschien El Hojo. Maar om die hoger in te schatten dan Blade Runner?

The Thing 8
Blade Runner 2
Koyaanisqatsi 2
The King of Comedy 1

Aight this how it goes then. Wel alvast liever The Thing dan E.T.

The Thing 8
Blade Runner: Final Cut 3
Koyaanisqatsi 2
The King of Comedy 1

Bij elke rewatch geraak ik meer en meer overtuigd dat dit Ridley's beste film is.

The Thing is rete-cool. Voor al de kwaliteiten die hier al zijn vermeld. Maar Blade Runner kom ik gewoon veel meer naar terug. Herfst staat bijna voor de deur, en ik weet, op een goeie regenachtige dag komt die Blu Ray naar boven. Zelfde met de winter en Fargo of Gremlins.

Het gaat hier nu wel tussen Blade Runner & The Thing maar verdorie echt jammer voor Poltergeist & The Dark Crystal. Toch ook twee all time faves hier die in een ander jaar op zn minst nominaties in de wacht hadden kunnen slepen of zelfs winnen. Ik weet dat ze eigenlijk geen highlight nodig hebben want zijn natuurlijk wereldbekend but they deserve some love dammit. 😅

holly_poltergeist.jpg

Die vervormde stem door de TV gaat nog altijd door merg en been. De boom, de clown, de steak, de spiegel, ... en dan juist wanneer je denkt dat het over is they turn shit up to 11. Fenomenale trip en kan praktisch naast The Thing staan als één van de beste horror films ooit gemaakt als je het mij vraagt. "Now clear your minds. It knows what scares you. It has from the very beginning. Don't give it any help, it knows too much already. Now, open the door." -Tangina | De Warrens zijn toch echt wel mediums/exorcists van den aldi tov die taaie tante.

En Dark Crystal is dan weer één van de beste Fantasy films ooit gemaakt.
xeeX3sQ.jpeg

Dat vervolg dat Netflix enkele jaren terug uitbracht was best goed maar komt nooit in de geburen van de perfection that is the OG. Echt jammer dat Henson niet meer van die meer volwassen georiënteerde films gemaakt heeft. Labyrinth is de enige andere en alhoewel ik die onder Dark Crystal plaats is ook dat een geweldig fantasy epos. Dude should have done more like this dammit. 😆

En ja The Thing I get it. De Rob Bottin masterclass in practical FX is tijdloos en sci-fi horror van de allerbovenste plank.
wxa2cGn.jpeg

So cheers to that but I'm going with the other special FX wiz Douglas Trumbull in dienste van Ridley Scott.

thumb-1920-716524.jpg

Gotta pay respects to one of the founding fathers of the neon nightmare hellscape cyberpunk aesthethic. Gotta go with the Final Cut ofc. De Theatrical is praktisch een andere veel minderwaardige film. Van die magistrale opener die New Los Angeles in kaart brengt tot de finale speech in de gietende regen van Roy Batty. Die soundtrack van Vangelis. So many layers and subtext. It all comes together perfectly
blade-runner-1982.gif

"It's too bad she won't live! But then again, who does?"

The Thing 8
Blade Runner: Final Cut 4
The King of Comedy 1

@BeyondMars Heb Koyaanisqatsi eruitgehaald. sorry 😓
But on the bright side, now you can vote again! ;p

@DwightSchrute Want! :love2:

The Thing 8
Blade Runner Final Cut 4
The King of Comedy 1

Ik kies Blade Runner voor de acteurs, sfeer, set designs, en top soundtrack. Die klinkt ook nog eens super en out of this world op hi end systemen.
De muziek alleen al roept de sfeer en de beelden steeds op bij me. Syd Meads art design was ook out of this world en tegelijkertijd toch zo herkenbaar.

Als kind zou dat E.T. of First Blood geweest zijn. The Thing was me toen veel te angstaanjagend.
The Thing is fantastische sci fi horror natuurlijk, en dat verfilmd van zo'n klein kort verhaaltje uit 1938. Carpenter zijn allerbeste.
E.T. was een mega hit en ook verdient.

Shouts
Tron, Poltergeist, Gandhi, Conan The Barbarian, 48 Hours

Laatst bewerkt:
The Thing 8
Blade Runner Final Cut 5
Koyaanisqatsi 2
The King of Comedy 1

Ik vond Blade Runner de eerste keer dat ik hem zag saai. Controversieel mss maar toch is het zo. Enkel de eind monoloog van Rutger Hauer maakte indruk op mij en is me altijd bij gebleven. Ondertss de film wel al meermaals herkeken en ik ben echt van deze topper gaan houden. De sfeer, de setting, muziek en alle personages in de film. Eigenlijk was deze film ver zijn tijd vooruit. Zonder twijfel de allerbeste Ridley Scott film.

Correcte stand;

The Thing 8
Blade Runner: Final Cut 6
The King of Comedy 1

Kan nog spannend worden. :woohoo:

Correcte stand;

The Thing 8
The King of Comedy 1

Kan nog spannend worden. :woohoo:
Correctie:

The Thing 8
Koyaanisqatsi 2
The King of Comedy 1

Voor mij ook geen topjaar, The Thing en Blade Runner zijn de uitschieters, ik ben ook fan van The King of Comedy en Koyaanisqatsi die ik vlak er onder zou plaatsen samen met Fitzcarraldo (binnenkort wel eens een rewatch doen aangezien die op mubi staat). Ik kies voor The Thing omdat ik die al vaker opnieuw bekeken heb.

E.T. is verre van mijn favoriete Spielberg, Cat People is cool maar cheesy, van Missing had ik meer verwacht, van Tootsie minder en die was beter dan verwacht. Nog een coole film uit dit jaar: White Dog van Samuel Fuller. Low key ook een beetje fan van Halloween III.
White Dog ftw, ik vind dat een super goede film. Zeker een contender, samen met The Verdict en Conan the Barbarian. Zelf nooit de theatrical cut gezien van Blade Runner, dus ik stem er niet op. Director's Cut en Final Cut wel goed tot zeer goed gevonden.
The Thing vind ik ook heel erg goed, maar ik ervaar keer op keer hetzelfde probleem: door de te grote crew kan ik moeilijk volgen wie wie is en dat haalt soms wat van de spanning weg. E.T. overrated for sure, maar moet er wel bij zeggen dat ik die nooit als kind heb gezien. Later wel de kans gehad om hem in de Cinematek op 35mm te zien. Zeker een goede film, maar door de talloze referenties en halve remakes heeft hij mij niet kunnen verrassen. Fitzcarraldo moet ik dringen eens herbekijken, staat samen met Aguirre: the Wrath of God op mijn radar sinds ik Roziers The Castaways of Turtle Island voor het eerst zag. Les maïtres du temps ook een dikke favoriet hier, een aanrader voor alle animatiefans.

The Thing 8
Blade Runner 6
Koyaanisqatsi 2
The King of Comedy 1
Conan the Barbarian 1

Ik ben een gigantische fan van Conan als personage van Howard (en ook de Jordan-versie), maar dat is nu toch echt geen goede film? Laat staan Red Sonja of Conan The Destroyer die later nog gemaakt zijn. Kunnen soms wel goede fun zijn

Het gaat hier nu wel tussen Blade Runner & The Thing maar verdorie echt jammer voor Poltergeist & The Dark Crystal. Toch ook twee all time faves hier die in een ander jaar op zn minst nominaties in de wacht hadden kunnen slepen of zelfs winnen. Ik weet dat ze eigenlijk geen highlight nodig hebben want zijn natuurlijk wereldbekend but they deserve some love dammit. 😅

holly_poltergeist.jpg

Die vervormde stem door de TV gaat nog altijd door merg en been. De boom, de clown, de steak, de spiegel, ... en dan juist wanneer je denkt dat het over is they turn shit up to 11. Fenomenale trip en kan praktisch naast The Thing staan als één van de beste horror films ooit gemaakt als je het mij vraagt. "Now clear your minds. It knows what scares you. It has from the very beginning. Don't give it any help, it knows too much already. Now, open the door." -Tangina | De Warrens zijn toch echt wel mediums/exorcists van den aldi tov die taaie tante.
Ik vind Poltergeist minstens even goed als The Thing maar er mag maar 1 keuze zijn.

Zelda Rubinstein is perfect gecast!

Uit Poltergeist 2 is reverend Kane zo'n absurd akelig personage!
God is in his holy temple!
0bf62929696e98ce6c781ff748abc3caa7d8d7ac.gif

Ik vond Blade Runner de eerste keer dat ik hem zag saai. Controversieel mss maar toch is het zo. Enkel de eind monoloog van Rutger Hauer maakte indruk op mij en is me altijd bij gebleven. Ondertss de film wel al meermaals herkeken en ik ben echt van deze topper gaan houden. De sfeer, de setting, muziek en alle personages in de film. Eigenlijk was deze film ver zijn tijd vooruit. Zonder twijfel de allerbeste Ridley Scott film.
Ik durf het bijna niet zeggen maar ik vond die ook eerder saai. Verleden jaar (dacht ik) herbekeken en was er zelfs bij in slaap gevallen.
Harrison Ford is nochtans 1 van mijn favoriete acteurs en het verhaal en setting spreekt mij wel aan.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan