Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

1986

Ik mis er nog een paar die niet vernoemd zijn dacht.
Three Amigos! en Raw Deal.

Voor mij wordt het 1 van mijn favoriet jeugdfilms.

Aliens 7
Blue Velvet 6
Stand By Me 2
The Name of the Rose 1
Ferris Bueller's Day Off 1
Labyrinth 1

The Terrorizers
Nog nooit gezien, zo hard de moeite?

Heb je John Carpenters Cigarette Burns ooit gezien? Een aflevering die hij regisseerde voor de tv-filmreeks Masters of Horror. Is geen Lovecraft adaptatie maar wel een mooie cinefiele ode aan zijn werk iirc.
Niet echt... als in ik DENK dat ik de volledige Masters of Horror wel gezien heb, maar ik herinner me er eigenlijk niks meer van :confused:.

Is die underrated? Ik dacht dat nog behoorlijk populair was, maar in ieder geval ben ik het eens dat het een gem is.
In mijn wereld wel, ken maar weinig mensen die de film überhaupt kennen.

Is die een gem? Ik vond die wel goed maar kon voor mij niet tippen aan zijn andere teenager films, maar in ieder geval ben ik het eens dat die underrated is.
Imo very much yes, heel fijne film. Recent nog gezien, want na Megalopolis was het nodig om te herinneren dat Coppola ook ooit iets coherents kon maken.

Helemaal mee eens, wat een film. Top 3 food movies of all time, denk ik.
Lijstjestijd? Lijstjestijd!
1. Tampopo
2. My Dinner with André
3. Babette's Feast
4. Ratatouille
5. The Cook, the Thief, his Wife and her Lover
6. What's Cooking
7. Boiling Point
8. The Green Butchers
9. The Trip
10. Sideways
Eeeeeeeeuhm ik heb nijna geen enkele van die films gezien. Redelijk bizar misschien, want wie mij kent weet dat food (& drinks) = life.

Als ik alles bij mekaar moet schrapen (en dan gaat cannibalisme er ook bij):
  1. The Silence of the Lambs
  2. Delicatessen
  3. Ravenous
  4. Big Night
  5. The Menu
  6. Ratatouilli
  7. La Grande Bouffe
  8. Chef
  9. Fresh
  10. Raw
En dan heeeeeeel wat plaatsen naar beneden, Burnt en dan nog wat lager Chocolat.

SMELLL.....BAAAAAD...... Heel erg leuke film, de jaren '80 waren fertile breeding ground voor magische fantasy films.
Lijstjestijd? Lijstjestijd!

1. Excalibur
2. Conan the Barbarian
3. The Princess Bride
4. Labyrinth
5. The Dark Crystal
6. Legend
7. The Black Cauldron
8. The Never-ending Story
9. LadyHawke
10. Fire and Ice
Maar hier zijn we right up in my alley. Hier kan ik u ne top 50 maken als ge wilt. Moeilijk om echt het genre te "lock downen" en echt te ranken (en zeker vanaf 11 is het whatever), + discounting the LOTRs:
  1. Conan The Barbarian
  2. The Green Knight
  3. Labyrinth
  4. The Dark Crystal
  5. Stardust
  6. Dragonheart
  7. D&D: Honor Among Thieves
  8. Willow
  9. The Brothers Grimm
  10. Legend
  11. The Neverending Story
  12. Red Sonja
  13. Barbarian Queen
  14. Conan the Destroyer
  15. The Neverending Story 2
  16. Krull
  17. Beastmaster
  18. Deathstalker
  19. The Sword and the Sorcerer
  20. Hawk the Slayer
  21. Ladyhawk
  22. Fire and Ice

Tucci gang rise up.
TOOOOOOCH!!!

Het beste is nog Rockwell met zijn moves 😁.

Babette's Feast staat al lang op mijn watchlist
Zeker de moeite, heel kundig gemaakte film 👌.

Laatst bewerkt:
Aliens 8
Blue Velvet 6
Stand By Me 2
The Name of the Rose 1
Labyrinth 1
The Fly 1

HM's voor Castle in the Sky & Stand By Me.

Ook Aliens op 8 of op 7?

Mijn favoriete Rockwell dance is in Iron Man 2. Als je dat gewoon op zichzelf kijkt zonder de context van de film, lijkt het alsof hij gewoon een dansje doet op een of andere awardsshow maar zijn moves zijn zo goed dat Scarlett Johansson en Gwyneth Paltrow erdoor volledig uit het lood geslagen worden.

vervelende reddit link omdat ik het filmpje hier niet rechtstreeks op krijg
Rockwell vindt een reden om te dansen in alles dat hij doet, and it's never not awesome. Ze moeten Rockwell een Oscar geven gewoon omdat hij leeft :love:.

Aliens 8
Blue Velvet 7
Stand By Me 2
The Name of the Rose 1
Labyrinth 1
The Fly 1

Nobrainer!

Aliens 9
Blue Velvet 7
Stand By Me 2
The Name of the Rose 1
Labyrinth 1
The Fly 1

From Beyond (Stuart Gordon is de enige die Lovecraft ietwat deftig kon doen)
Vorige week voor het eerst gezien en die film vliegt voorbij.
Veel te kort en natuurlijk Crampton als eye candy.
Quote van Combs :laugh::
Jeffrey Combs shared an anecdote about leaving his dressing room in full makeup with the hole in his forehead, no hair and dressing gown, and passing a group of children in mushroom costumes there to film a commercial. He stated "I destroyed them. I destroyed their psyche's, I knew what it was to be a grotesque."

Aliens 9
Blue Velvet 7
Stand By Me 2
The Name of the Rose 1
Labyrinth 1
The Fly 1
Hannah and Her Sisters 1

Heerlijke Woody Allen.

Aliens 10
Blue Velvet 6
Stand By Me 1
The Name of the Rose 1
Labyrinth 1
The Fly 1
Hannah and Her Sisters 1

Eigenlijk voor mij een gedeelde 1 met Blue Velvet, en runner up is Manhunter voor mij.
Sci-fi actie op zijn best en een American (cult) classic.

Ik kies Aliens voor zijn fantastische set designs (oscar voor gewonnen, en terecht), en coole personages en meeslepend verhaal. De toevoeging van de alien queen en xeno hive mind was ook gewoon er boenk op. Idem Newts personage, en Ripley die er een surrogaat dochtertje in vind.

The Name of the Rose vond ik ook zalig, die sfeer en personages ... en dat top verhaal van het boek.

Nog een paar films die ik wel leuk of goed vond dat jaar:
Running Scared, At Close Range, Platoon, Crocodile Dundee ...
Top Gun. Ja ik vond die nu niet zo homo erotisch :laugh:, gewoon zeer peak 80s. De jet actie scenes waren/zijn toch top.

Laatst bewerkt:
Alien ben ik mee maar deze pakt gewoon nooit zo goed. En Vazquez gaat er voor mij gewoon te ver in. Het is te veel in your face en door zo hard zich niet te conformeren wordt dat voor mij een eendimensioneel personage, enkel dat aspect blijft over. Er zijn genoeg personages geweest die tonen dat er niet aan dat vrouwelijk rolmodel moet voldaan worden en die dat beter doen. Chani in Dune, Clarice Starling, Thelma and Louise, ... . En dat zijn voor mij allemaal personages die veel meer zijn als enkel dat aspect. Ripley is de ultieme badass vrouw en die is wel uitgediept, uitgewerkt dat is een compleet personage en die gaat nooit in your face om dat statement te maken, die is gewoon wie ze is. Vazquez niet.

Deze is minstens even goed als het origineel. Ze zijn moeilijk te vergelijken omdat ze zo verschillend zijn en dat is ook het mooie aan aliens. Dat het niet gewoon een repeat is van Scott's film maar geweldig goed zijn eigen ding doet.

Dat Vasquez zo in your face is, is net dat baambrekende en wat haar als karakter zo uniek en memorabele maakt. Persoonlijk vind ik dat altijd een wrange bijklank hebben als iemand dat als iets negatiefs aanhaalt. Dat mensen mogen zijn wie ze zijn zolang het maar niet te "in your face is". Dat hoor je ook vaak over mannen die zich naar de mening van anderen te "nichterig" gedragen. Komt er op meer dat je wel beetje anders mag gedragen dan de norm maar niet te want dan is het in your face waarmee je aangeeft dat toch liever niet te zien.

Toch toont Vasquez in de film ook haar tedere kant, loyaliteit en kameraderie, haar speciale band met haar smartgun partner en is ze zelfs als ongelooflijke hardass niet imuun voor angst. Hoezo eendimensionaal? Zeker tegenover Chani die in de films nog geen schim is van wie ze in de boeken was en er uiteindelijk eerder bijloopt als Paul zijn vriendinnetje komt Vasquez er toch echt wel veel beter uit als een sterke lead met veel meer karakter en agency. Nu ja, niet dat ik zo zwaar til aan Chanis geminimaliseerde portretatie in de Dune films. Ze duren nu al vrij lang dus ik snap de cuts wel. Zelfs tov Lady Jessica die een pak beter werd uitgediept staat Vasquez stevig in haar schoenen wat voor een bijrol tov een lead een enorme prestatie is.

8d664f20053715.562e4bb15773c.jpg

Deze is minstens even goed als het origineel. Ze zijn moeilijk te vergelijken omdat ze zo verschillend zijn en dat is ook het mooie aan aliens. Dat het niet gewoon een repeat is van Scott's film maar geweldig goed zijn eigen ding doet.

Dat Vasquez zo in your face is, is net dat baambrekende en wat haar als karakter zo uniek en memorabele maakt. Persoonlijk vind ik dat altijd een wrange bijklank hebben als iemand dat als iets negatiefs aanhaalt. Dat mensen mogen zijn wie ze zijn zolang het maar niet te "in your face is". Dat hoor je ook vaak over mannen die zich naar de mening van anderen te "nichterig" gedragen. Komt er op meer dat je wel beetje anders mag gedragen dan de norm maar niet te want dan is het in your face waarmee je aangeeft dat toch liever niet te zien.
En normaal gezien volg ik u helemaal he maar hier is het bijna de film die het naar u zit te roepen. Show don't tell zou hier veel beter gewerkt hebben en dat mis ik. Lukt wel perfect bij Ripley

Is 2 keer een no brainer anders.
Gewoon Lebowski en Fargo pakken @DwightSchrute, en vergeet die extra moeite maar. Pakt maar ne white russian en chillt wa, ge hebt het verdient na uw harde werk voor deze thread.

dude-abides.gif

Helemaal mee akkoord. Ik herinner me ook Vasquez als kind of annoying, maar het zijn dan ook Marines da verwacht ik ook gewoon van dat soort mensen.

Voor de rest, idk. Zeer goede science fiction, zeer goede actie. Real solid. Maar zo speciaal vind ik die film toch ook weer niet. Aliens die basically schietschijven zijn voor machos with machine guns vind ik gewoon minder interessant. Cinematografie stoort me ook een beetje tbh, ziet er allemaal veel te blauw uit voor mij en overdaad aan strobe lighting. Wel leuk dat de film een eigen visuele stijl heeft.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan