Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
The Last Boyscout
Volledig gemist dat die ook van dit jaar zijn. Ook 2 persoonlijke favos hier. Ik zou ze wel nooit bij "beste films van het jaar" zetten.Bill & Ted's Bogus Journey
+ One False Movehonourable mentions:
The Suspended Step of the Stork (eindelijk komen we in Angelopoulos territory, so damn underrated)
Barton Fink
The Hard Way (samen met Rush Hour en Lethal Weapon mijn favoriete buddy action flick)
Naked Lunch
A Brighter Summer Day (net geen Yi Yi maar ook een fantastische film van ons Edward)
Clear Cut (dé verrassing van Spooktober vorig jaar, erg complexe revenge horror)
Homicide (pre-crazy Mamet goes hard)
Thelma & Louise
La double vie de Veronique
La belle noiseuse
The Last Boyscout (beste Shane Black script? maybe so, my fellow forumites, maybe so)
Riff Raff
Once Upon a Time in China (een van de betere wire fu movies die ik gezien heb)
Point Blank (Keanu shoots his gun up in the air an goes aaaargh)
Raise the Red Lantern
Ik zou die nog eens moeten herbekijken maar was niet zo weg van My Own Private Idaho toen ik die zag+ One False Move
+ Les Amants Du Pont Neuf
+ My Own Private Idaho
Mauvais Sang en Annette moet ik nog zien, Holy Motors en Les Amants vind ik toppers. Pola X… not so much. Ik heb daar wel een vrij shitty youtube rip van gezien in mijn studententijd toen ik na Trouble Every Day wat interesse kreeg in de New French Extremity lichting (uiteindelijk vond ik de meeste van die films niet goed). In mijn herinnering is dat een heel grijze, grauwe film waar ik me wat heb moeten doorsleuren. Deprimerend en nogal saai. Een beetje de tegenpool van Les Amants, waar romantiek en letterlijk vuurwerk in de relatie van de gedoemde geliefden zit.One False Move inderdaad erg goed en Les amants du pont neuf zeer indrukwekkend. Ik was vroeger heel grote Leos Carax fan maar for some reason herinner ik me nogal weinig over zijn films. Mauvais sang zou ik heel graag opnieuw zien. Pola X was nogal... speciaal? Maar was die zelfs goed? Ik herinner me behoorlijk expliciete sexscènes, misschien kan @DaFreak mijn geheugen wat opfrissen.
Inderdaad, Pola X was allesbehalve een plezierige rit. Heb je Dans ma peau gezien? Een mooie film om te paren met Trouble Every Day of Grave.Mauvais Sang en Annette moet ik nog zien, Holy Motors en Les Amants vind ik toppers. Pola X… not so much. Ik heb daar wel een vrij shitty youtube rip van gezien in mijn studententijd toen ik na Trouble Every Day wat interesse kreeg in de New French Extremity lichting (uiteindelijk vond ik de meeste van die films niet goed). In mijn herinnering is dat een heel grijze, grauwe film waar ik me wat heb moeten doorsleuren. Deprimerend en nogal saai. Een beetje de tegenpool van Les Amants, waar romantiek en letterlijk vuurwerk in de relatie van de gedoemde geliefden zit.
De film is een speciaal geval en zeker de moeite om te kijken, net als een heleboel andere films van/met Ken en Theresa Russell (no relation).Whore heeft de beste openingsscene en dat is ook het enige dat ik van die film ken:
We zitten al bijna aan de jaren 80, das prolly meer haar dan naakt en de bossen gaan enkel groeien hoe verder we terug gaan in de tijd. Tis een Carax dus wil hem misschien nog een kans geven maar das wel een heel lage score met weinig votes. Heb nog 4000 andere films op de watchlist.Ik herinner me behoorlijk expliciete sexscènes, misschien kan @DaFreak mijn geheugen wat opfrissen.

Efkes een off-topic vraag.De film is een speciaal geval en zeker de moeite om te kijken, net als een heleboel andere films van/met Ken en Theresa Russell (no relation).
Efkes een off-topic vraag.
Doorheen dit topic zag ik al films passeren, die me interessant lijken, maar waar in godsnaam vind je die?
Zeker de oudere films, zoals deze of buitenlandse films van weleer.
DVD's zijn uit den boze, geen recorder meer.
Efkes een off-topic vraag.
Doorheen dit topic zag ik al films passeren, die me interessant lijken, maar waar in godsnaam vind je die?
Als je het strikt legaal wil houden, neem je best een abonnement op Mubi en hou je hun focussen in de gaten. Je gaat daar veel erg goede non-commerciële films kunnen bekijken in zeer goede beeldkwaliteit. Het aanbod is natuurlijk beperkt en je gaat niet zomaar kunnen vinden wat er hier vernoemd wordt. Maar daar staat echt heel wat goeds op (@FlyingHorseman vermeldde bijvoorbeeld al dat hij veel van Aki Kaurismaki heeft kunnen zien op Mubi)Efkes een off-topic vraag.
Ok, bedankt.
Ik vroeg me al af wat DwightSchrute's post betekende.
Beide voorstellen heb ik nooit gedaan en ook niet echt van plan.
Threads staat op Youtube, dus dat is iets. Het zal Youtube - Mubi en Criterion in de toekomst worden.
We zitten al bijna aan de jaren 80, das prolly meer haar dan naakt en de bossen gaan enkel groeien hoe verder we terug gaan in de tijd.