Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Mid tier voor Haneke
Dus een geweldig goeie film :biglaugh:

S-tier: White Ribbon, Siebente Kontinent, Funny Games, Caché, Piano Teacher

A-tier: Bennys Video, Amour, Code Inconnu

B-tier: Le Temps du Loup
Ik vind Haneke ne heel moeilijke om te raten. Funny Games en Piano Teacher wrsch helemaal vanboven met Amour er just onder. Time of the Wolf en The White Ribbon kan ik me maar half herinneren, maar ik weet dat ik die toen wel cool vond. En dan Happy End vond ik belachelijk slecht, precies een parodie op zichzelf.

Maar dan is er Caché... met momenten vind ik die film geniaal. Op andere momenten vind ik het een verschrikkelijk irritante one trick pony van een film.

De rest nog niet gezien.

Unforgiven 3
Reservoir Dogs 4
Braindead/Dead-Alive 2
Army of Darkness 1
Malcolm X 1
Daens 1
A Few Good Men 1
The Long Day Closes 1
Benny's Video 1
Alien³ 1

Ik hou gewoon van Alien en Ripley en elke regisseur dat er met geassocieerd is geraakt. En de hele opzet voor deel 3 is gewoon hard. Als er iets is da'k wel hoop, is dat ze het geheel ooit eens volledig opkuisen. Want ondanks dat het verhaal zeker ook zijn steken laat vallen, stoor ik mij eigenlijk het meeste aan de allesbehalve consequente CGI.

Ik vind het eigenlijk frappant dat er geen animo voor Evil Dead 3 is, maar wel voor Braindead. Heel leuke film hoor, maar imo toch echt inferieur.

Alien³ 1

Ik hou gewoon van Alien en Ripley en elke regisseur dat er met geassocieerd is geraakt. En de hele opzet voor deel 3 is gewoon hard. Als er iets is da'k wel hoop, is dat ze het geheel ooit eens volledig opkuisen. Want ondanks dat het verhaal zeker ook zijn steken laat vallen, stoor ik mij eigenlijk het meeste aan de allesbehalve consequente CGI.
Alien 3 fanclub represent :love:

@Koonut casually cutting out 3 votes :angry:

correcte stand;

Unforgiven 3
Reservoir Dogs 6
Braindead/Dead-Alive 3
Army of Darkness 1
Malcolm X 1
Daens 1
A Few Good Men 1
The Long Day Closes 1
Benny's Video 1
C'est arrivé pres de chez vous 2
Candyman 1
Alien³ 1

Geen liefde voor Tim Burton's Batman Returns?

De donkere visuele stijl, met memorabele kostuums en sets - Gotham City was een personage op zich - samen de sterke acteerprestaties en de geweldige personages maakt Batman Returns toch een van de beste Batman-films van de jaren '90. Ik denk zelfs dat deze film eigenhandig verantwoordelijk is voor de latere latere verschuiving van het superhelden genre naar meer volwassenheid en complexiteit.

Natuurlijk, het kan niet op tegen de diepgaande dialogen en innovatieve aanpak van Tarantino. Reservoir Dogs is zeker een tijdlozere en invloedrijkere film die het algemeen. Maar deze heeft hier ondertussen al voldoende stemmen binnen dat ik toch gewoon voor Batman Returns ga.

Unforgiven 3
Reservoir Dogs 6
Braindead/Dead-Alive 3
Army of Darkness 1
Malcolm X 1
Daens 1
A Few Good Men 1
The Long Day Closes 1
Benny's Video 1
Candyman 1
Alien³ 1
Batman Returns 1

De donkere visuele stijl, met memorabele kostuums en sets - Gotham City was een personage op zich - samen de sterke acteerprestaties en de geweldige personages maakt Batman Returns toch een van de beste Batman-films van de jaren '90. Ik denk zelfs dat deze film eigenhandig verantwoordelijk is voor de latere latere verschuiving van het superhelden genre naar meer volwassenheid en complexiteit.

Natuurlijk, het kan niet op tegen de diepgaande dialogen en innovatieve aanpak van Tarantino. Reservoir Dogs is zeker een tijdlozere en invloedrijkere film die het algemeen. Maar deze heeft hier ondertussen al voldoende stemmen binnen dat ik toch gewoon voor Batman Returns ga.

Unforgiven 3
Reservoir Dogs 6
Braindead/Dead-Alive 3
Army of Darkness 1
Malcolm X 1
Daens 1
A Few Good Men 1
The Long Day Closes 1
Benny's Video 1
Candyman 1
Alien³ 1
Batman Returns 1
De beste van de 90's Batmans ja. De eerste Burton Batman is van 89 en die van Joel Schumacher zijn abominabel slecht.

1991:
2 5/5 films en dan ga ik toch voor Silence of the Lambs. (De andere is JFK)

Heerlijke thriller. Foster is fantastisch maar Hopkins heeft nooit beter gespeeld als hier. Weergaloos, en dan ook nog die montage die het doet lijken alsof hij overal is maar dat hij er in feite niet zo veel in zit. Meesterlijke montage en de gelaagdheid van de plot (vooral de interacties tussen Clarice en Hannibal) maken hiervan een onvergetelijke thriller.

1991

Toppers : Cape Fear, The Silence of the Lambs, Beauty and the Beast, Point Break, Backdraft, Hot Shots!, The Naked Gun 2½: The Smell of Fear, The People Under the Stairs, Boyz n the Hood, The Doors, The Addams Family, Thelma & Louise

Goed : Robin Hood: Prince of Thieves, The Rocketeer, Hook, The Last Boy Scout

Zéér verleidelijk om The Silence of the Lambs te kiezen, 1 van mijn favoriete films, maar dat is Terminator 2: Judgment Day ook.

The Silence of the Lambs 1
Terminator 2: Judgment Day 1

The Silence of the Lambs 2
Terminator 2: Judgment Day 1

honourable mentions:
The Suspended Step of the Stork (eindelijk komen we in Angelopoulos territory, so damn underrated)
Barton Fink
The Hard Way (samen met Rush Hour en Lethal Weapon mijn favoriete buddy action flick)
Naked Lunch
A Brighter Summer Day (net geen Yi Yi maar ook een fantastische film van ons Edward)
Clear Cut (dé verrassing van Spooktober vorig jaar, erg complexe revenge horror)
Homicide (pre-crazy Mamet goes hard)
Thelma & Louise
La double vie de Veronique
La belle noiseuse
The Last Boyscout (beste Shane Black script? maybe so, my fellow forumites, maybe so)
Riff Raff
Once Upon a Time in China (een van de betere wire fu movies die ik gezien heb)
Point Blank (Keanu shoots his gun up in the air an goes aaaargh)
Raise the Red Lantern

De beste van de 90's Batmans ja. De eerste Burton Batman is van 89 en die van Joel Schumacher zijn abominabel slecht.

Inderdaad! Daarom dat ik ook bewust van de jaren 90 aangaf. Maar persoonlijk denk ik ook dat het de betere Tim Burton Batman verfilming is. Het is nog meer uitgesproken in zijn artistieke stijl. De film is donkerder en tegelijkertijd complexere met meer verhaal dan het rechttoe rechtaan verhaal van zijn eerste Batman film.

1991

Komen in mij op:

Hearts of Darkness: A Filmmaker’s Apocalypse (documentaire over de Apocalypse Now)
The Addams Family
Boyz n the Hood
The Naked Gun 2½
Terminator 2: Judgment Day

Laatst bewerkt:
Zeer grote Batman Returns fan hiero, stond ook in mijn post. Voor mij hoort die bij de beste Batman films tout court.

1991 dan... Waar ik 92 maar mager vond, is 91 weer een jaar met heel wat kleppers: T2, Point Break, Hook, Hot Shots, Naked Lunch, The People Under the Stairs (very VERY underrated movie), Delicatessen, The Resurected, Silence of the Lambs, JFK, Barton Fink, Thelma & Louise, Cape Fear, Bugsy.
Woof, wat een jaar.

Heel moeilijk kiezen tussen T2 en Barton Fink. Fink is gewoon zo goed, geweldig geschreven door, voor en over een schrijver en eindeloos quotable. Waarschijnlijk mijn #1 "Hollywood on Hollywood movie". Maar T2 is T2, dus:
Terminator 2: Judgment Day 2

Persoonlijke shout out naar Hudson Hawk. Hoe slecht die film ook mag zijn, ik zal hem altijd uitzien als ik hem tegenkom.

Beiden zijn enorm goed, maar naar T2 kan ik net iets makkelijker en meer kijken. Kijkt vlotter weg.

Terminator 2: Judgment Day 3

De 2 toppers hieronder van dat jaar wss:

Terminator 2: Judgment Day 4

Toch wel een topjaar 1991 ivm 1992. Veel films waar ik leuke herinneringen aan heb: Hot Shots, TMNT 2, Hook, The Rocketeer en Not Wihtout My Daughter.

1991 Line-up

Critters 3 ⋇ Ernest Scared Stupid ⋇ Child's Play 3 ⋇ Guyver ⋇ Godzilla vs King Gidorah ⋇ Sleeping with the Enemy ⋇ Beauty & The Beast ⋇ The Pit and the Pendulum ⋇ City Slickers ⋇ Backdraft ⋇ My Girl ⋇ What About Bob ⋇ La double vie de Véronique ⋇ The Rocketeer ⋇ K2 ⋇ The People Under the Stairs ⋇ Cast a Deadly Spell ⋇ Boyz n the Hood ⋇ Highlander II: The Quickening ⋇ My Own Private Idaho ⋇ Hudson Hawk ⋇ The Hard Way ⋇ Robin Hood: Prince of Thieves ⋇ Raise the Red Lantern ⋇ Star Trek VI: The Undiscovered Country ⋇ Riki-Oh ⋇ Until the End of the World ⋇ Dead Again ⋇ Kafka ⋇ The Adams Family ⋇ The Naked Gun 2 1/2 ⋇ The Last Boyscout ⋇ Hot Shots ⋇ Roujin Z ⋇ Toto le Héros ⋇ Hook ⋇ TMNT2: The Secret of the Ooze ⋇ Cape Fear ⋇ Naked Lunch ⋇ Delicatessen ⋇ The Fisher King ⋇ Barton Fink ⋇ Point Break ⋇ Thelma & Louise

The Silence of the Lambs ⋇ Bill & Ted's Bogus Journey ⋇ JFK
Terminator 2: Judgement Day

a1223efaa6e35ba273a4f5427e7dd444.gif

Kga Lint nog gelijk moeten geven. Arnie ftw.

Terminator 2: Judgment Day 5

Twee die ik er extra uitlicht;
8EvgkCY.jpeg

Toto le Héros: Thomas zint op wraak tegen Alfred omdat hij meent dat ze bij geboorte verwisseld zijn en hij recht heeft op diens gepriviligeerd leven.

Roujin_Z-592416295-large.jpg

Roujin Z: een op hol geslagen experimenteel hospitaalbed zorgt voor problemen ipv zijn patient.

Laatst bewerkt:
Goed: K2, The Last Boyscout, Terminator 2: Judgment Day, The Silence of the Lambs.

1991:
The Silence of the Lambs 4
Terminator 2: Judgment Day 5
Boyz n the Hood 1

Geen makkelijke keuze: Hopkins en Foster zijn ijzersterk in Silence, maar T2 ga ik waarschijnlijk toch iets sneller opnieuw kijken.

1991:
The Silence of the Lambs 4
Terminator 2: Judgment Day 6
Boyz n the Hood 1

nog wat shout-outs: JFK, Beauty and the Beast en Only Yesterday

1991:
The Silence of the Lambs 5
Terminator 2: Judgment Day 6
Boyz n the Hood 1

Recent nog eens terug gezien
Hoe zeer ik ook van T2 hou, en hoe baanbrekend hij ook was, toch blijft Silence of the Lambs mijn voorkeur dragen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan