Toch nog een paar shout outs want al die filisters hier hebben duidelijk geen of onvoldoende smaak:
- La vie de bohème, de film die mij op het juiste pad heeft gezet, namelijk de wonderbaarlijke wereld van Aki Kaurismaki met diep poetisch humanisme en humor zo deadpan dat het Jim Jarmusch doet lijken op Mel Brooks.
- Dust Devil, een degelijke bovennatuurlijke thriller gefilmd in Namibië van de regisseur die ook Hardware maakte en vele jaren later ook een hit scoorde met Color out of Space
- In the Soup, een heerlijke indie over de vele uitdagingen die een regisseur (Steve Buscemi met lang haar) moet aangaan bij het maken van een film met eigen visie
- Rebel of the Neon God, scholieren dwalen rond in het urbane Taiwanese landschap, ontgoocheld door het moderne leven (de film waarop ik dacht dat
@Lakigigar zou stemmen)
- Full Contact, een van de beste Hong Kong actiefilms die ik heb gezien (in mijn herinnering beter dan de darlings Hard Boiled en The Killer)
- Poison Ivy, een miskend coming of age meesterwerk met elementen van Teorema, Fatal Attraction en Lolita en een glansrol voor Drew Barrymore als de stoute vreemdeling die een al verdord gezin verder uit elkaar komt rijten.
Unforgiven 3
Reservoir Dogs 3
Braindead/Dead-Alive 1
Army of Darkness 1
Malcolm X 1
Daens 1
A Few Good Men 1
The Long Day Closes 1