Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Last Action Hero 1
Jurassic Park 4
Naked 2
Hocus Pocus 2
Robin Hood: Men in Tights 1
Schindler's List 1
Dazed and Confused 1

Naked staat op plaats 3 in mijn all-time favorite list, ben al blij dat die hier niet op 1 puntje blijft steken

Serieus zitten twijfelen tussen Naked en Dazed and Confused
D&C mijn nummer twee voor dat jaar. Nog enkele toppers voor mij: The Puppetmaster van Hou Hsiao Hsien, Matinee van Joe Dante, The Scent of Green Papaya van Anh Hung Tranh, Suture van David Siegel & Scott McGehee. Verder ook nog de zeer leuke western Posse van Mario Van Peebles en Body Snatchers van Abel Ferrara . Die laatste heeft een slechte reputatie maar los van wat slordige visual effects aan het einde van de film vind ik die echt goed.

Short Cuts moet ik dringend nog eens opnieuw zien.
Zeker doen, it really holds up.

Jurassic Park
The lost world jp
Terminator 1 en 2
Turtels de 90 versie
The dark knight trilogie
Power rangers the movie
Jurassic world
Aliens
Predator

Geen mainstream voor me van deze keer

Last Action Hero 1
Jurassic Park 4
Naked 2
Hocus Pocus 2
Schindler's List 1
Dazed and Confused 1
Trois Couleurs Blue 1

Zal misschien te artsy zijn voor velen

Jurassic Park
The lost world jp
Terminator 1 en 2
Turtels de 90 versie
The dark knight trilogie
Power rangers the movie
Jurassic world
Aliens
Predator
tenor.gif

Graag de regeltjes volgen en geen hele triologiën graag Danku.

1993 Line-up

RoboCop 3 ⋇ Pumpkinhead II: Blood Wings ⋇ Prehysteria! ⋇ Teenage Mutant Ninja Turtles III ⋇ Warlock: The Armageddon ⋇ Dennis the Menace ⋇ Boxing Helena ⋇ Coneheads ⋇ Ticks ⋇ The Crush ⋇ Mrs. Doubtfire ⋇ Striking Distance ⋇ Indecent Proposal ⋇ The Dark Half ⋇ We're Back! A Dinosaur's Story ⋇ Free Willy ⋇ Sniper ⋇ Hard Target ⋇ Rising Sun ⋇ Grumpy Old Men ⋇ Freaked ⋇ Sleepless in Seattle ⋇ So I Married an Axe Murderer ⋇ Godzilla vs. Mechagodzilla II ⋇ The Secret Garden ⋇ A Perfect World ⋇ Philadelphia ⋇ The Piano ⋇ Menace II Society ⋇ Gettysburg ⋇ Cliffhanger ⋇ The Pelican Brief ⋇ Malice ⋇ Addams Family Values ⋇ The Three Musketeers ⋇ Return of the Living Dead III ⋇ Body Snatchers ⋇ Hot Shots! Part Deux ⋇ Much Ado About Nothing ⋇ Robin Hood: Men in Tights ⋇ Wayne's World 2 ⋇ Loaded Weapon 1 ⋇ Needful Things ⋇ The Vanishing ⋇ Six Degrees of Separation ⋇ 12:01 ⋇ The Firm ⋇ Cannibal! The Musical ⋇ Matinee ⋇ Homeward Bound: The Incredible Journey ⋇ Cool Runnings ⋇ Red Rock West ⋇ In the Name of the Father ⋇ Alive ⋇ Benny & Joon ⋇ In the Line of Fire ⋇ The Secret Adventures of Tom Thumb ⋇ Sonatine ⋇ Dazed and Confused ⋇ Naked ⋇ What's Eating Gilbert Grape ⋇ Tombstone ⋇ A Bronx Tale ⋇ Fearless ⋇ Arizona Dream ⋇ The Fugitive ⋇ Three Colors: Blue ⋇ Ninja Scroll ⋇ Last Action Hero ⋇ Fire in the Sky ⋇ Demolition Man ⋇ The Visitors ⋇ Carlito's Way ⋇ Farewell My Concubine

Schindler's List ⋇ Groundhog Day ⋇ True Romance ⋇ The Nightmare Before Christmas ⋇ Falling Down ⋇ Bad Boy Bubby
Jurassic Park

eentje die ik er extra wil uitlichten omdat die naar mijn gevoel crimineel ondergewaardeerd is; Fire in the Sky
Thx voor de opsomming, ik zie dat er een aantal bijzitten die ik zeker gezien heb en nog niet in mijn watched list staan (y)

Fire in the Sky ook eens bekijken, merci voor de tip!

Jurassic Park 4
Naked 2
Hocus Pocus 2
Schindler's List 1
Dazed and Confused 1
Trois Couleurs Blue 1
The Piano 1

Jurassic Park 4
Naked 2
Hocus Pocus 2
Schindler's List 2
Dazed and Confused 1
Trois Couleurs Blue 1
The Piano 1

Jurassic Park 4
Naked 2
Hocus Pocus 2
Schindler's List 2
Dazed and Confused 2
Trois Couleurs Blue 1
The Piano 1

Naked nog niet gezien dus die komt op de watchlist. Shoutout naar Men In Tights, kapotgekeken toen ik klein was. JP was pure filmmagie voor mijn jonge zelf. Trois Couleurs scoort net niet zo hoog als D&C. The Piano <3.

Aangezien het hier blijkbaar over favoriete film gaat en daarom niet de “beste”, ga ik deze keer niet voor Jurassic Park (IMO), maar voor Groundhog Day. Bill Murray op zijn best.

Jurassic Park 4
Naked 2
Hocus Pocus 2
Schindler's List 2
Dazed and Confused 2
Trois Couleurs Blue 1
The Piano 1
Groundhog Day 1

Jurassic Park 5
Naked 2
Hocus Pocus 2
Schindler's List 2
Dazed and Confused 2
Trois Couleurs Blue 1
The Piano 1
Groundhog Day 1

Beetje een moeilijke want Schindler's List is een vd allerbeste films ooit van Spielberg en een persoonlijke favoriet maar Jurassic Park is zonder twijfel een van de meest belangrijke films ooit punt. Alleen al op gebied van CGI was deze film baanbrekend en houd tot op de dag van vandaag nog steeds stand.

Had mij in 1993 gevraagd wat ik de beste film vond dan had ik homeward bound: an incredible journey geantwoord.
Maar nu kies ik toch anders. :)
Alhoewel ik het nog altijd een geweldige film vind!

Jurassic Park 6
Naked 2
Hocus Pocus 2
Schindler's List 2
Dazed and Confused 2
Trois Couleurs Blue 1
The Piano 1
Groundhog Day 1

Jurassic Park 6
Naked 2
Hocus Pocus 2
Schindler's List 2
Dazed and Confused 2
Trois Couleurs Blue 1
The Piano 1
Groundhog Day 1
True Romance 1

Ik twijfel een beetje tussen enkele films, maar deze had nog geen stem. Andere films op 8/10 zijn Groundhog Day, Jurassic Park & Schindler's List voor mij. Maar de laatste twee en ook True Romance zou ik nog eens moeten terug kijken, want alweer erg lang geleden.

Beetje een moeilijke want Schindler's List is een vd allerbeste films ooit van Spielberg en een persoonlijke favoriet maar Jurassic Park is zonder twijfel een van de meest belangrijke films ooit punt. Alleen al op gebied van CGI was deze film baanbrekend en houd tot op de dag van vandaag nog steeds stand.
Puur qua film en effecten is JP de winnaar ja maar qua maatschappelijke impact haalt SL het wel. Film heeft echt wel zijn rol gehad in het tonen van de holocaust en het creëren van bewustwording errond. Want ja die gruwel werd door veel overlevenden verzwegen. Vandaag kunnen we ons dat niet meer inbeelden maar dat was wel wat er toen gebeurde

Jurassic Park 6
Naked 2
Hocus Pocus 2
Schindler's List 3
Dazed and Confused 2
Trois Couleurs Blue 1
The Piano 1
Groundhog Day 1
True Romance 1

Jurassic Park 6
Naked 2