Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Kunnen we misschien fatsoenlijk stemmen?
Ik vind het ook belachelijk dat LOTR het wint van Mulholland (net zoals Adaptation), maar op deze manier is alle pret er evengoed vanaf. Het is nog steeds een stemming hé, dus iedereen heeft evenveel input.

Is Donnie Darko hier trouwens nog niet vernoemd ?
=>
eventueel Donnie Darko maar dan NIET de dir cut.
En ik herhaal, bekijk de dir cut NIET.
Het haalt niet alleen de magie uit de originele cut, maar (samen met zijn andere films) laat het ook pijnlijk zien dat Donnie Darko een complete fluke was van een middelmatige regisseur. “Saved by editor & producer” is de samenvatting .

Kunnen we misschien fatsoenlijk stemmen?
Ik vind het ook belachelijk dat LOTR het wint van Mulholland (net zoals Adaptation), maar op deze manier is alle pret er evengoed vanaf. Het is nog steeds een stemming hé, dus iedereen heeft evenveel input.

=>

Het haalt niet alleen de magie uit de originele cut, maar (samen met zijn andere films) laat het ook pijnlijk zien dat Donnie Darko een complete fluke was van een middelmatige regisseur. “Saved by editor & producer” is de samenvatting .
Akkoord wel over het fatsoenlijk stemmen. Anders kan niemand er nog aan uit.

En nog altijd meer als 12 uur te gaan. Hoogmoed komt voor de val en die verwachtte landslide is er niet gekomen. Nog genoeg cinefielen hier die Lynch boven LOTR zetten.

Toch ook weer een goed jaar. Een paar van mijn favorieten die ik hier nog niet gezien heb:
A Beautiful Mind, Black Hawk Down, Ocean's Eleven, Spy Game, Monsters Inc., Royal Tenenbaums, Amélie.
Een paar posts boven jou had ik deze al vernoemd als je goed zou kijken ;)
Is Donnie Darko hier trouwens nog niet vernoemd ? https://www.imdb.com/title/tt0246578/?ref_=rt_t_3
Yep, door @Lint en ik.
Ik heb ze beide gezien. Nog niet zolang geleden de director's cut gezien maar de gewone cut was te lang geleden dus het exacte verschil weet ik niet.

Mulholland Drive 7
Lord of the Rings: The Fellowship of the ring 7
Spirited away 1
Shrek 1
A Beautiful Mind 1

Mogelijks de beste film sinds 2000.

Of gij. Ik vond die versus thread van weleer ook één van de plezantste die we hier al hebben gehad. Die gaan we sowieso ook nog is afstoffen want was echt lachen imo. :biglaugh: Hopelijk this go around iets meer animo ervoor.

EDIT: Hah heb die al eens proberen afstoffen zie ik en de laatste post is er verdorie een over de deze ronde genomineerde Kung Pow! This has to mean something.
😂😂😂😂😂 Kijkt er naar, ik kan echt niemeer. Ik heb die al 50x gezien ofzo, Jaja zelfs meer dan Snatch

"We purposely trained him wrong, as a joke" 😂😂 wat een film

Zelfs niet close voor mij

Mulholland Drive 8
Lord of the Rings: The Fellowship of the ring 7
Spirited away 1
Shrek 1
A Beautiful Mind 1

Moest dat niet het jaar van FotR zijn zou het voor mij een onmogelijke keuze worden tussen Donnie Darko en The Royal Tenenbaums. Maar met films als Waking Life, Amélie, Y tu Mama Tambien, AI, Ichi The Killer, Vanilla Sky, K-Pax en Mulholland Drive was dat allround echt een extreem goed jaar.

De meeste noemenswaardige van dat jaar werden reeds gedeeld. Ik zou juist nog toevoegen; The Experiment, Frailty, Evolution, Metropolis, Dagon en ofc; Bubble Boy

Fucking Legend.

En misschien toch ook nog; Freddy Got Fingered. 😅

Maar 2001 was het jaar van FotR dus ben blij dat ik geen onmogelijke keuzes hoef te maken.

Mulholland Drive 8
Lord of the Rings: The Fellowship of the ring 8
Spirited away 1
Shrek 1
A Beautiful Mind 1

Laatst bewerkt:
Natuurlijk Amélie. Fantastische feel good comedy met een score al even betoverend als de film zelf.

Shame on you @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
243a1d67c17a810438cb53618fd45bb0.gif

Goed: Ocean's Eleven, Shrek, Training Day, The Last Castle.
Zeer goed: A Beautiful Mind, Blow, Enemy at the Gates.

Mijn stem gaat naar, uiteraard:

Mulholland Drive 8
Lord of the Rings: The Fellowship of the ring 9
Spirited away 1
Shrek 1
A Beautiful Mind 1

Ik krijg deze week al veel shit maar als het om Amelie gaat neem ik hem met plezier. Die eerste scene was grappig, daarna enkel downhill
Ik weet niet hoe oud je was toen die die film uit kwam, maar de 20jarige single Ikke kwam die sterk binnen: twee keer in de cinema gezien, special edition dvd gekocht, mooie ingekaderde poster in de kamer,....

Wel al heel lang niet meer gezien en in hindsight is die wss slecht verouderd, al was het maar omwille van de zweem van plagiaat die rond de film hangt

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe oud je was toen die die film uit kwam, maar de 20jarige single Ikke kwam die sterk binnen: twee keer in de cinema gezien, special edition dvd gekocht, mooie ingekaderde poster in de kamer,....

Wel al heel lang niet meer gezien en in hindsight is die wss slecht verouderd, al was het maar omwille van de zweem van plagiaat die rond de film hangt
17/18 jaar. Mijn afkeer van Parijs zal ook niet helpen

De meeste noemenswaardige van dat jaar werden reeds gedeeld. Ik zou juist nog toevoegen; The Experiment, Frailty, Evolution en ofc; Bubble Boy

En misschien toch ook nog; Freddy Got Fingered. 😅
Ik denk dat ik die ook gezien heb maar dat was van voor ik het ben beginnen bijhouden. Ik zou die eigenlijk allemaal opnieuw moeten kunnen bekijken voor zeker te zijn maar er zijn nog zovéél andere en de tijd ontbreekt.
Zo had ik deze week ook Hard Candy opgezet maar bleek dat ik die al gezien had maar was nog niet toegevoegd aan mijn lijst.

Zeker voor Freddy Got Fingered is dat makkelijk te achterhalen. You remember Tom Green jacking off an actual horse? Or this;
Not exactly the kind of thing you forget. In fact, you kinda wish you could. :biglaugh:
Die ben ik idd vrij zeker van 😝
Ah, en Bubble Boy verwar ik met Waterboy met Adam Sandler.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan