Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Ik ga hetzelfde doen als Conradus en stemmen voor waar ik het meest naar gekeken heb en niet persé de beste film. Zowel wolf als Pacific Rim heb ik énorm van genoten dat jaar, maar de scène die me het meest bijblijft is Ben Stiller die met het magnifieke Ijsland als achtergrond gaat longboarden :love2:
Schitterend vond ik het. De man heeft gigantische stinkers ook, maar in deze film was ik wel mee.

Under the Skin 2
The Wolf of Wall Street 4
American Hustle 1
The Conjuring 1
Pacific Rim 1
The secret life of Walter Mitty 1

Hah, nu pas dit topic gezien!

Mijn top-3 voor 2013 bestaat uit Elysium, The Wolf of Wall Street en...

Under the Skin 2
American Hustle 1
The Conjuring 1
Pacific Rim 1
12 Years a Slave 1

Wat een waanzinnig sterke film was me dat.

Ga hier voor de zoveelste keer op de underdog stemmen

Under the Skin 3
American Hustle 1
The Conjuring 1
Pacific Rim 1
12 Years a Slave 1

TWOWS onlangs nog terug gezien en duurt toch echt te lang. Kon minstens een half uur uit

Ja voor mij toch ook no contest hier. Dikke fan van Wolf of Wall Street, niet alleen omwille van de prachtprestatie van Di Caprio maar ook de onerschatte rol van Jonah Hill die de aangever is van zoveel epische scènes. Maar uiteindelijk is Under the Skin is toch nog een klasse apart vind ik.

Under the Skin 4
American Hustle 1
The Conjuring 1
Pacific Rim 1
12 Years a Slave 1

Under the Skin 4
American Hustle 1
The Conjuring 1
Pacific Rim 1
12 Years a Slave 1
Inside Llewyn Davis 1

Oef weer een heel sterk jaar. Under The Skin zou voor mij een heel terechte winnaar zijn, Her zou andere jaren makkelijk gewonnen hebben en Only Lovers Left Alive is een van mijn favoriete vampierenfilms. En dan zijn er nog een paar pareltjes zoals The Wolf of Wall Street, Snowpiercer, The Wind Rises, 12 Years a Slave, The Tale of Princess Kaguya, La Grande Bellazza, Like Father Like Son, de weirde trip A Field in England, Ida,... En dan nog bizarre films met slechte reputatie die ik eigenlijk best te pruimen vind, namelijk Only God Forgives en The Councelor.

Maar toch wint Inside Llewyn Davis voor mij. Om persoonlijke redenen een heel belangrijke film die me dat jaar perspectief en een beetje troost geboden heeft in een moeilijke periode. Ik houd echt van deze film.

Studenten? Ja lange film, I know. Het is voor mij de laatste tijd ook echt niet evident om tijd vrij te maken voor zoiets. De laatste keer dat ik in één ruk naar zo'n lange film heb gekeken was voor About Dry Grasses, van dezelfde regisseur. En de Snyder cuts van beide Rebel Moons (oh boy). En Killers of the Flower Moon. Eigenlijk is het dan toch niet zo moeilijk om tijd te vinden. Fuck your excuses. Watch Winter Sleep. Be amazed (or be asleep, you feel me?)
Haha ik vind het nog altijd heel fijn om een zondagnamiddag voor zo'n lange film uit te trekken maar dan eerder in het najaar wanneer het buiten sowieso al wat donkerder is. Bij mij is het er al lang niet meer van gekomen helaas, de zondagen zitten te vol. En met dat ik in een heel drukke periode zit, is het 's avonds ook wat moeilijker. Probeer zo'n film liefst niet in twee zittingen te bekijken.

en re: Rebel Moon...
zack-snyder-restore-the-snyderverse.gif

Under the Skin 4
American Hustle 1
The Conjuring 1
Pacific Rim 1
12 Years a Slave 1
Inside Llewyn Davis 1
Computer Chess 1

Under the Skin 4
American Hustle 1
The Conjuring 1
Pacific Rim 1
12 Years a Slave 1
Inside Llewyn Davis 1
Computer Chess 1
The Tale of the Princess Kaguya 1

Moeilijk moeilijk, geen absolute toppers bij mij maar wel enkele heel goeie films.
Borgman
Like father, like son
Zelfs in een genre dat maar zelden in zijn opzet slaagt was We're The Millers best grappig.

Uiteindelijk gaat mijn stem naar een regisseur die nog vele malen zal volgen.

Under the Skin 4
American Hustle 1
The Conjuring 1
Pacific Rim 1
12 Years a Slave 1
Inside Llewyn Davis 1
Computer Chess 1
Nymphomaniac Vol.1 1

Under the Skin 4
American Hustle 1
The Conjuring 1
Pacific Rim 1
12 Years a Slave 1
Inside Llewyn Davis 1
Computer Chess 1
Nymphomaniac Vol.1 1
Evil Dead 1

Nagenoeg perfecte remake met een fantastische Levy en een slotscene, die al de eindscenes van alle ED' + de serie naar de middeleeuwen stuurt om daar te rotten in een put vol met deadites. Al is de OG scream op het einde van Ash even schitterend.

Evil Dead was een zeer goede reboot van de originele. Iets minder humor maar de gore was echt top en Evil Dead waardig. Eén van de betere reboots die er is!
Had de originele humor?
Voor hedendaagse standaarden zijn sommige stukken lachwekkend, zoals de laughing girlfriend, maar ik heb niet echt gelachen in de zin van humor.

Had de originele humor?
Voor hedendaagse standaarden zijn sommige stukken lachwekkend, zoals de laughing girlfriend, maar ik heb niet echt gelachen in de zin van humor.
1 niet zoveel, maar 2 en 3 waren straight up horror comedies ja.

+1 trouwens voor hoe goed die remake was.

Evil Dead 1

Nagenoeg perfecte remake met een fantastische Levy en een slotscene, die al de eindscenes van alle ED' + de serie naar de middeleeuwen stuurt om daar te rotten in een put vol met deadites. Al is de OG scream op het einde van Ash even schitterend.

Had de originele humor?
Zoals @Lint zei hebben de 2de en 3de wel redelijk wat humor, de 1ste is idd wat serieuzer.
1 niet zoveel, maar 2 en 3 waren straight up horror comedies ja.

+1 trouwens voor hoe goed die remake was.
Dit dus!

Echt onder de indruk van de reboot/remake!

2012
Spring Breakers 1
Django Unchained 1

QT die eigenhandig het westerngenre een revival geeft is gewoon zalig van begin tot eind. Een cast op het top van zijn kunnen (Foxx zen beste rol, Waltz zijn one-trick pony done right, de meest bitsige Sam Jackson en Dicaprio op zen hardst en dan dat glas) een top scenario en dan nog eens die shootouts en soundtrack. Pareltje van begin tot eind.

Laatst bewerkt:
2012

Wat hebben we allemaal gehad dat jaar...
Django Unchained, Zero Dark Thirty, The Hobbit: An Unexpected Journey, Wreck-It Ralph, Skyfall, Life of Pi, Byzantium, Cloud Atlas, End of Watch, The Place Beyond the Pines, Looper, The Master, The Dark Knight Rises, Dredd, Ted, The Amazing Spider-Man, Mud, The Hunt, Jagten, Moonrise Kingdom, The Avengers, Prometheus, The Hunger Games, Sinister, Project X, ....

Voor mij steken Byzantium, End Of Watch, The Master, The Dark Knight Rises, Dredd, Moonrise Kingdom, The Avengers, Prometheus en Django Unchained er bovenuit.

Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1

Laatst bewerkt:
Een zeer goed jaar inderdaad. Ik ga voor een outsider, de Deense film Jagten met Mads Mikkelsen. Gaat over een kleuterleider die valselijk beschuldigd wordt van seksueel misbruik. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Zeer beklijvend, heeft echt een indruk nagelaten.

Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 1

Laatst bewerkt:
Een zeer goed jaar inderdaad. Ik ga voor een outsider, de Deense film Jagten met Mads Mikkelsen. Graag over een kleuterleider die valselijk beschuldigd wordt van seksueel misbruik. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Zeer beklijvend, heeft echt een indruk nagelaten.

Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 1
The Hunt aka Jagten...domme imdb dat de titels altijd veranderd 😋
Bij deze ga ik het ook aanpassen in mijn opsomming om verwarring te vermijden.

Wel een paar toppers maar over het algemeen een minder jaar voor mij.

Naast alles hierboven reeds opgenoemd ook nog shoutouts voor Holy Motors en Dans la Maison en tromgeroffel; Battleship ! Ik ga hier weer voor op mijn kap krijgen 😅 but hear me out, die film is echt insane campy fun. Rihanna die samen met een hoop real second world war vets aliens op hun bakkes geeft, en dit alles zogezegd gebaseerd op het spel zeeslag met een waanzinnig budget van 200 mliljoen dat je effectief op het scherm ziet. You can't make this shit up! It somehow worked for me. Film is ook aan een serieuse opmars bezig, begon ooit aan 4.7 op IMDB staat ondertussen op 5.8. Geef het nog een paar jaar en die haalt de 6,zoveel! Zelf geef ik hem 6.7, I aint even joking brah.
Battleship-671.gif

Dit is een silly 80s film die ze perongeluk in 2012 gemaakt hebben.

Ok, dan nu serious business; 2012 gaat voor mij tussen Cloud Atlas, Zero Dark Thirty, Prometheus, Django Unchained en...
GRSNSHZOOVMZ27W_1753832279.gif

Deze gaat naar Anderson

Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 1
Moonrise Kingdom 1

Ik weet dat hij nooit gaat winnen maar ik vond The Master echt een superfilm. Waarschijnlijk is Django of 0dark30 wel beter maar The Master was voor mij zo'n favoriet dat ik niet anders kan dan ervoor te stemmen. Les gouts et les couleurs n'sest pas?

Spring Breakers 1
Django Unchained 2
Tabu 1
Jagten 1
The Master 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan