Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Winter Sleep moet ik nog altijd zien, wie heeft vandaag de dag nog 3u onafgebroken vrije tijd!
Studenten? Ja lange film, I know. Het is voor mij de laatste tijd ook echt niet evident om tijd vrij te maken voor zoiets. De laatste keer dat ik in één ruk naar zo'n lange film heb gekeken was voor About Dry Grasses, van dezelfde regisseur. En de Snyder cuts van beide Rebel Moons (oh boy). En Killers of the Flower Moon. Eigenlijk is het dan toch niet zo moeilijk om tijd te vinden. Fuck your excuses. Watch Winter Sleep. Be amazed (or be asleep, you feel me?)

The Grand Budapest Hotel 3
Interstellar 3
Whiplash 2
Guardians of the Galaxy 2
Nightcrawler 2
Winter Sleep 1
The Duke of Burgundy 1
Birdman 1(The unexpected virtue of lange titels ofzoiets)
Kreuzweg 1

Lang getwijfeld tussen guardians en nightcrawler, maar die laatste bleef echt wel plakken, dus bij deze.

Eigenlijk wel wat getwijfeld tussen Birdman en Interstellar maar als ik mezelf afvraag welke ik opnieuw wil bekijken is't zeker Interstellar :

Interstellar 4
Whiplash 2
Nightcrawler 2
Winter Sleep 1
The Duke of Burgundy 1
Kreuzweg 1

Die heeft nog wel veel kans peinzek; Royal Tenenbaums & Rushmore ftw! ^^
Maar idd Grand Budapest en Moonrise sowieso ook wel A tier.

Interstellar 5
Whiplash 2
Nightcrawler 2
Winter Sleep 1
The Duke of Burgundy 1
Kreuzweg 1

The Life Aquatic blijft mijne favoriet. Ik "weet" dat gezegd wordt dat dat zijn beste niet is maar ik heb die zonder enige kennis van Wes Anderson in de cinema gezien en ik heb mij een breug gelachen en genotgen van die man zijn wonderlijke wereldzetting en visuele kenmerken.

Ik weet niet of iemand interesse heeft maar dit is een redelijk goeie video over zijn visuele stijl vind ik.

The Life Aquatic blijft mijne favoriet. Ik "weet" dat gezegd wordt dat dat zijn beste niet is maar ik heb die zonder enige kennis van Wes Anderson in de cinema gezien en ik heb mij een breug gelachen en genotgen van die man zijn wonderlijke wereldzetting en visuele kenmerken.

Ik weet niet of iemand interesse heeft maar dit is een redelijk goeie video over zijn visuele stijl vind ik.

Ook mijn favoriet! Maar het is wel echt heel sterke competitie, zijn gemiddelde ligt verdomd hoog.

+1 voor Life Aquatic, ik heb die film al genoeg bejubeld op dit forum. Tesamen met Rocky Horror en South Park BLU mijn meest herkeken film.

Laatst bewerkt:
Wachten tot 12u terwijl uw post al klaarstaat voelt best wel belachelijk... :unsure:

MIDDERNACHT EDIT!!!
Best wel wat topfilms in 2013, Gravity, The Wolf of Wall Street, Inside Llewyn Davis, en 2 persoonlijke favos die imo crimineel ondergewaardeerd zijn: This Is The End & American Hustle (ook één van de betere trailers ooit imo).

Maar ik gok dat ik hier niet de enige ben die zal stemmen voor de beste filmervaring van de laatste X jaar.

2013:
Under the Skin 1

2013, weer een sterk jaar!

Dallas Buyers Club, Prisoners, Rush, The Hobbit: The Desolation of Smaug, Snowpiercer, World War Z, Man of Steel, Pacific Rim, Elysium, Oblivion, Pain & Gain, Riddick, The Conjuring, Now You See Me, Evil Dead, Captain Phillips, Her, Enemy, The Secret Life of Walter Mitty, Coherence, 12 Years a Slave, The Spectacular Now, Only Lovers Left Alive, Before Midnight, Europa Report, Afflicted ....

La grande bellezza op aanraden ook bekeken maar ik vond hem persoonlijk wat minder. Ida beetje hetzelfde al vond ik deze wel beter.
Man of Tai Chi werd niet zo goed onthaalt maar ik hou wel van goede martial arts scenes en dat doet deze wel wel goed.

Evil Dead was een zeer goede reboot van de originele. Iets minder humor maar de gore was echt top en Evil Dead waardig. Eén van de betere reboots die er is!

Uiteindelijk wordt het voor mij wel The Wolf of Wall Street, dat is een film die echt is blijven hangen en telkens opnieuw kan herbekijken. Enorm veel memorabele scenes!

2013:
Under the Skin 1
The Wolf of Wall Street 2

Inside Llewyn Davis
Gisteren voor het eerst bekeken en gestart zonder eerst er iets over te lezen. Ik wist enkel dat het een Coen brothers film was en ik hou van hun stijl. Wel, ik moet zeggen dat ik het 1 van hun mindere vond. Goed gemaakt en geacteerd maar de film boeide niet voldoende, alleen het verhaal van de kat vond ik er leuk aan 😋

Under the Skin 1
American Hustle 1

Al was het verdomd close met de Evil Dead reboot. Meest Rock & Roll horror reboot ever. Maar de romanticus in mij blijft wel terugkomen naar American Hustle. Potbelly Bale en Curlywurled Bradley. En zet daar dan nog eens Amy Adams tussen. Goud.

De soundtrack van dat jaar, geef ik wel aan
Mica Levi

Under The Skin 1
American Hustle 1
The Conjuring 1

The Wolf of Wall Street heeft mij niet nodig om deze te winnen en The Conjuring vind ik nog steeds een van de beste horrorfilms ooit, dus ja…

Life Aquatic is voor mij prolly middenmotor Wes Anderson maar zelfs die middenmotor snort nog altijd als een droom. Wanneer Search & Destroy daar losbarst... zo een onverwachte stijlbreuk en bijgevolg zoveelste hillarischer. Yep, that's some quality stuff right there. :biglaugh:

> On to 2013
Nog een paar niet vermeldde die ik wil namedroppen; Enemy en diens Double, Double ofc. Enemy natuurlijk pakken beter cuz... here I go Villeneuving again 😅, die is van Denis! En alsof 1 Villeneuve nog niet genoeg was voor 2013 kregen we dat jaar ook nog Prisoners van hem. (do shut up PBR, prisoners is awesome ;p).

Lars Von Trier kwam met het epische love it or hate it tweeluik; Nymphomaniac. Ik was fan! Daarnaast ook nog shoutouts voor Borgman, Side Effects, Cheap Thrills & Filth

En tot slot één die bij release nogal universeel werd neergesabeld maar de crazy that was Ridley Scott's The Counselor leeft hier tot vandaag rent vrij in mijn brein. Ok, ok, vooral dat stuk dan waar Cameron Diaz haar snatch over de voorruit van Bardem's auto ligt te grinden.

Maar goed on to the choice at hand; 2013 wordt samen met 2011, (1982?) en 1968 prolly de gemakkelijkste ronde van het tornooi voor mij.
Dat gezegd zijnde verdomd spijtig dat Her ook van 2013 is want dat is samen met mijn pick mijn nr 1 en 2 favoriete sci-fi films van de afgelopen 20 jaar. 😥
e09218e22393dea081b7348855087590.jpg

I am sorry Theodore Twombly. De beste Spike Jonze voor mij, met Adaptation. & Being John Malkovich gedeelde close seconds. This reminds me... Spike Jonze needs to make more friggin movies. >< Waar zit die weeral! He's truly missed. :headshake:

Hebben we in datzelfde jaar verdorie toch ook nog The Congress zeker? :wallbash:
Ook een all-time SF favourite die met gemak de top 10 van de laatse 20 jaar haalt!

Zoals @ikbenben ook reeds aanhaalde, daarnaast nog; Oblivion, Elysium, Europa Report, Gravity, Coherence, Snowpiercer, Upstream Color, Frequencies en in mindere mate Riddick, The World's End, Ender's Game, Star Trek: into Darkness, Man of Steel, Pacific Rim, World War Z, About Time, Iron Man 3 & Thor: The Dark World (ok die laatste twee zijn meh ;p) ... Was 2013 het beste jaar voor sci-fi in de gehele menselijke geschiedenis? I say goddamn! Ik denk het wel. :bow:

Dus Her & The Congress zijn beiden all time favourites... Hoe kan 2013 dan toch een van de gemakkelijkste jaren van het hele tornooi zijn? Easy.
RHtcFtH.jpeg

Under the Skin is God tier en ik vrees een once in a generation kinda film. Heb er reeds uitgebreid over geschreven in het sci-fi topic. Zelf bij release 2x meegepikt in de zalen en ondertussen om de zoveel jaar ook thuis terug opgelegd. Blijft verrassen, elke keer opnieuw. @Koonut linkte er ook al naar, de film is een tijdloos meesterwerk op zich, maar die score van Micah Levi tilt het hele spel naar werkelijk ongekende hoogtes en maakt het voor mij een onvergetelijke ervaring die maar weinig aan kracht heeft ingeboet zelfs na al die kijkbeurten.

Under the Skin 2
American Hustle 1
The Conjuring 1

Before Midnight, About Time, The Wind Rises, Prisoners, 12 Years a Slave, Garden of Words ...
Damn dit is wreeeeed moeilijk.

Dan ga ik toch moeten gaan voor de film die ik het meest heb gerewatched.

Under the Skin 2
The Wolf of Wall Street 3
American Hustle 1
The Conjuring 1

Weer een lastig jaar, dit waren waarschijnlijk mijn favorieten: Wolf of Wall Street, Garden of Words, Pacific Rim, Justice League: Flashpoint Paradox, The Wind Rises, Star Trek: Into Darkness, Someone's Gaze (Short), Before Midnight en Her en American Hustle mochten er ook zeker zijn.

Ik ga voor die film gaan die ik al het meest herbekeken heb, ook al is dat sowieso niet de beste van de hoop

Under the Skin 2
The Wolf of Wall Street 3
American Hustle 1
The Conjuring 1
Pacific Rim 1

Under the Skin 2
The Wolf of Wall Street 4
American Hustle 1
The Conjuring 1
Pacific Rim 1

Waar Leo echt zijn oscar had moeten winnen. De combo van decadentie en miserie blijft 3 uur lang boeien. Hilariteit en drama lagen zelden zo dicht bij elkaar.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan