Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

WTF is dat hier plots allemaal?

Mad Max: Fury Road 8
Sicario 2
Inside Out 1
Victoria 1
Sarmasik 1
The Big Short 1

MM vond ik zeker niet slecht, maar voelde voor mij aan als zijnde "te lang". Als je dan ziet dat The Big Short 10 minuten langer duurde en ik daar dat gevoel niet had. Dan.. tja?

Ik weet nog niet welke te kiezen maar ik vind dit een bijzonder slechte start en eigenlijk ongeloofwaardig mocht deze vanboven eindigen.
Hou het simpel. Je kiest je favoriet. Ik vind de hele opzet van dit topic ook enkel en alleen maar interessant als iedereen zijn favoriet kiest.

Ik weet nog exact op welke plek ik zat in welke cinema en met welke onbekende mensen ik direct een blik heb gedeeld toen het licht in de cinema terug op ging. Het was de laatavond vertoning. Had ik de optie gehad om hem direct opnieuw te zien had ik mezelf niet kunnen tegenhouden.

Het was geleden van "The Matrix" dat ik nog eens met zoveel electriciteit door mijn lichaam de cinema verliet.

Een bedriegelijk simpel verhaal, mogelijk de meest overtuigende vrouwelijke Hollywood heroine sinds Ripley, en zelfs in de meest goedkope momenten strakker geregisseerd dan eender welke actie film van dat tijdperk.

Ik hoop dat deze scene in elke film school bestudeerd word.
The Big Short 1
Love "The Big Short". Met gemak mijn meest "perongeluk bekeken film in onchronologische vollegorde via YouTube".

Room nog niet vermeld geweest. Toch ook wel een toppertje van dat jaar.

En godverdomme zeg. Ik besef net dat ik Fury Road :Black and Chrome voor 2016 ook had kunnen nomineren. Gemiste kans.

Alles van McKay begint bij mij met twee punten achterstand, als is The Big Short vermoedelijk wel zijn beste

Beste film over de kredietcrisis vind ik Margin Call van JC Chansor.

Na het geweldige A Most Violent Year heeft die precies ook niets deftig meer uitgebracht

Just. Maar hij was weer aan't "Villeneuven" dus had erover gelezen :p

b04ba9aec6d8c5d496d09ec3c20427c0.jpg

You! Imma gonna find you and destroy you! ;p
Best in the biz dammit! (or at least will be when Spielberg throws in the towel)

elk excuus om te "Villeneuven" is goed. :biglaugh:

Alles van McKay begint bij mij met twee punten achterstand, als is The Big Short vermoedelijk wel zijn beste

Beste film over de kredietcrisis vind ik Margin Call van JC Chansor.

Na het geweldige A Most Violent Year heeft die precies ook niets deftig meer uitgebracht
Step Brothers is de beste film van McKay 🤓. Ik heb wel een zwak voor zijn domme '00s komedies, voor hij met The Big Short het genre van 'graag uw eigen scheet ruikende satire' uitvond. TBS vind ik nog wel goed, Vice en Don't Look Up daarentegen...

Net ook gekeken wat JC Chandor nog uitgespookt had sinds A Most Violent Year. Triple Frontier was een vergeetbare doch ok Netflix catalogusvuller en erna heeft hij blijkbaar nog de superheldenflop Kraven The Hunter gemaakt. Gaat niet de goeie richting uit met z'n carrière.

Om wat FlyingHorseman hierboven zegt: Vice en vooral Don't Look up zijn echt vreselijke 'on the nose' satires

Ahh Vice vond ik echt nog goed. Is dat eigenlijk straight up satire? Zet veel te kijk sure, maar schetst denk ik toch niet zo'n vertekend beeld van de realiteit.

Ok, t'is geen Villeneuve, obviously. :hurrr: Maar buiten Talladega Nights vind ik eigenlijk al z'n films nog wel ok. Als ik IMDB bekijk gaat dat tegen de consensus in maar voor mij is The Other Guys z'n beste. Snap wel wat jullie willen zeggen met dat zijn brand of satire nogal on the nose is maar in deze tijden is dat misschien ook wel nodig? Zeker in Don't Look Up past dat nog wel omdat zelfs als mensen met eigen ogen de waarheid zien ze er nog in slagen hun kop int zand te steken. Sometimes you just gotta bludgeon them with a hammer to try and make a point? 😅

the-other-guys-498-x-204-gif-jxclx57dvcqq4nn5.gif

Sicario 3
Inside Out 1
Victoria 1
Sarmasik 1
The Big Short 1
Straight Outta Compton 1

Correctie, misschien @SnakeGodRovinin s post over het hoofd gezien;

> 2015
Sicario 3
Inside Out 1
Victoria 1
Sarmasik 1
The Big Short 1
Straight Outta Compton 2

Had nog niet van Sarmasik gehoord maar ziet er idd behoorlijk interessant uit. 👌

Amaai bijna te laat. Nu niet dat het uitmaakt, want ik kies evengoed voor de duidelijke winnaar die het altijd ging zijn:
> 2015
Mad Max: Fury Road 9
Sicario 3
Inside Out 1
Victoria 1
Sarmasik 1
The Big Short 1
Straight Outta Compton 2

Ik heb nog geen beslissing genomen maar ik vind het écht zéér zot dat Mad Max hier al 3 stemmen heeft. Ik denk dat de forumleden de mogelijke optie sniet nakijken.
Wat is daar ongelooflijk aan? Is gewoon steengoede film.

Maar The Hateful Eight was eerder een teleurstelling.
Ik geloof oprecht dat die film nog een stevige herwaardering krijgt als 1 van QTs beste.

Hou het simpel. Je kiest je favoriet. Ik vind de hele opzet van dit topic ook enkel en alleen maar interessant als iedereen zijn favoriet kiest.
Dit... Heel hard dit... Ik snap niet waarom ge met een andere insteek zou komen stemmen. Dan zijt ge toch gewoon "tegen" iets anders aan het stemmen ipv "voor" uw eigen favoriet. Dit is direct ook de reden waarom ik niet snap waarom iemand zijn stem zou (mogen) veranderen bij een draw. Dat is dan toch enkel om een andere film te doen verliezen?

Room nog niet vermeld geweest. Toch ook wel een toppertje van dat jaar.
Tranen en snot gelaten op het vliegtuig toen ik die zag. Serieus beschamend moment.

En Chappie wel vermeld waar ik toch ook wel fan van ben. Anything Blomkamp really.
Serieus ondergewaardeerd vind ik!
Al komt dat wel voor een deel door Die Antwoord denk ik, velen kunnen die niet af.
Fuck Blomkamp. Ik ben helemaal fan van wat hij denkt dat hij is en de visies die hij heeft voor zijn films. Maar het eindresultaat blijft hetzelfde: Fuck Blomkamp.

Step Brothers is de beste film van McKay 🤓. Ik heb wel een zwak voor zijn domme '00s komedies
Hear hear!!! :love: :love:
Did we just become best friends?

, voor hij met The Big Short het genre van 'graag uw eigen scheet ruikende satire' uitvond. TBS vind ik nog wel goed, Vice en Don't Look Up daarentegen...
Vice is geen satire imo, en een monsterprestatie van Bale. De film zelf is wel minder indeed.
Don't Look Up begon misschien als een satire, maar als ge bekijkt waar de realiteit nu staat...

Maar buiten Talladega Nights vind ik eigenlijk al z'n films nog wel ok.
Sterf

Woof 2014 was ook sterk: Birdman, Whiplash, The Grand Budapest Hotel, Nightcrawler, The Wolf of Wall Street, Gone Girl, Interstellar, Guardians of the Galaxy, Edge of Tomorrow, en nog een aantal die ik niet gezien heb.

HEEL moeilijke keuze want ik kan voor elk van deze een case maken. Maar ik ga voor Anderson's beste:
The Grand Budapest Hotel 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan