Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Chinatown 3
The Godfather Part II 5
Martha 1
The Conversation 1

The Godfather II zou de keuze van de hersenen geweest zijn, The Conversation is de keuze van het hart. Als ik met mijn sjokkedeizen gestemd had, was het Bring Me The Head of Alfredo Garcia geworden.

Ook nog genoten van: Chinatown natuurlijk, Black Christmas, Angst Essen Seele Auf, The Parallax View, The Texas Chainsaw Massacre, The Taking Of Pelham One Two Three, Young Frankenstein en een beetje van Foxy Brown.

Chinatown 3
The Godfather Part II 6
Martha 1
The Conversation 1

Laatste keer dat ik ga meestemmen. Te veel films die ik niet ken.

Echt nul discussie dat het gewoon Chinatown is voor mij. Dat is een contender voor beste film ooit. Maar aan de andere kant ook jammer vermits er ook een paar top100 of zelfs top100 films tussen zitten voor mij, van heel wat topregisseurs die mogelijks hun beste hebben afgeleverd met Young Frankenstein en Blazing Saddles (wat een jaar voor Brooks), The Holy Mountain (de beste Jodorowski? Sowieso visueel de interessantste), A Woman Under the Influence (Cassettes waanzin), The Conversation (briljant paranoia), Angst Essen Seele Af (nog niet veel Fassbinder gezien, maar was fantastisch), Le Fantôme de la Liberté (de beste Bunuel?).

En dan hebben we ook nog gewoon heel veel goede (al dan niet horror) classics met The Towering Inferno, Murder on the Orient Express, The Texas Chain Saw Massacre, Black Christmas, It's Alive, Deranged, Death Wish, Foxy Brown, Zardoz, Rabit Dogs, The Golden Voyage of Sinbad, and other stuff zoals The Little Prince (weirdo musical).

Doet er mij ook aan denken dat Phantom of the Paradise en Phase 4 op mijn dringende (re)watch lijst staan.

Maar dus no competition:
Chinatown 4
The Godfather Part II 6
Martha 1
The Conversation 1

-jO9a1.gif

A Boy and His Dog
Toeme, die moest gisteren ook in mijn (sub)top staan.

@FlyingHorseman Ben jij team Scarjo of team Kylo?
Ik ben meer team Scarjo, maar dan wel met de mening dat het heel goed gemaakt is, en dat ik het amusant vind dat er überhaupt een team Kylo is.

Polanski is tot nu toe bij mij nooit verder dan 4 sterren geraakt.
what-what-whaaat-sheila-broflovski.gif

Polanski hoort toch echt wel in de god-tier van regisseurs hoor (het debat over hem als mens laten we even achterwege). Maar de man heeft toch een heel hoog volume aan classics neergelegd.

Chinatown 4
The Godfather Part II 6
Martha 1
The Conversation 2

Heel harde keuze bij mij tussen Chinatown, Godfather Part II en The Conversation. Maar die laatste heeft het gehaald. Beetje wat @FlyingHorseman zegt.

Moet Chinatown en The Godfather II nog eens weerzien. Idem The Conversation. Geen stem dan maar.

Thunderbolt and Lightfoot onlangs terug gezien, en vond deze wel okay. Clint Eastwood en de jonge Jeff Bridges vormen een goed duo. Een mix van road en heist movie.
Death Wish was ook wel een klassieker. Dark Star was ook wel fun als low budget sci fi satire.

Laatst bewerkt:
Chinatown 4
The Godfather Part II 7
Martha 1
The Conversation 2
Alle Turken heten Ali 1

Godfather II, Chinatown, en Blazing Saddles had ik even hoog gequoteerd als Ali wel. Dus sterk jaar imo.

Young Frankenstein en Blazing Saddles (wat een jaar voor Brooks)
Word

The Holy Mountain (de beste Jodorowski? Sowieso visueel de interessantste)
Niet akkoord met het eerste (Santa Sangre voor mij), wel met het tweede statement. Over het algemeen geen Jodorwsky fan, al vind ik het wel een interessant figuur binnen cinema.

A Woman Under the Influence (Cassettes waanzin)
Nog steeds niet gezien aiaiai

The Conversation (briljant paranoia)
Word

Angst Essen Seele Af (nog niet veel Fassbinder gezien, maar was fantastisch)
Zeker eens een kijkje nemen naar: The Marriage of Maria Braun, The Bitter Tears of Petra von Kant en World on a WIre

Le Fantôme de la Liberté (de beste Bunuel?)
Heel leuke film, maar lang niet Bunuels beste imo. Die eer geef ik aan Los olvidados. Wel echt een meesterlijk regisseur, en zoveel films dat die gemaakt heeft. The gift that keeps on giving.

Murder on the Orient Express, The Texas Chain Saw Massacre
Onderschatte Lumet, vele malen beter dan de recente verfilming

Black Christmas
De échte OG slasher en niet Halloween? Beide persoonlijke favorieten.

Floating head intro > other movies

Niet akkoord met het eerste (Santa Sangre voor mij), wel met het tweede statement. Over het algemeen geen Jodorwsky fan, al vind ik het wel een interessant figuur binnen cinema.
Ik denk eeeeeeeigenlijk dat SS ook mijn favoriet is, al flip flop ik regelmatig tussen SS, Holy Mountain en El Topo.

Nog steeds niet gezien aiaiai
Heel hard van genoten, de moeite!

Zeker eens een kijkje nemen naar: The Marriage of Maria Braun, The Bitter Tears of Petra von Kant en World on a WIre
2 van de 3 al gezien (Bitter Tears nog niet), maar rewatch is wel nodig. Ik was niet altijd in, euhm, volledige toestand.

Heel leuke film, maar lang niet Bunuels beste imo. Die eer geef ik aan Los olvidados.
Ik vond die irritant. Nog steeds goede film though.

Wel echt een meesterlijk regisseur, en zoveel films dat die gemaakt heeft. The gift that keeps on giving.
Agreed

De échte OG slasher en niet Halloween? Beide persoonlijke favorieten.
Yes, maar ik zal toch altijd voor Carpenter kiezen.

Floating head intro > other movies
Red speedo Connery > all

Ik weet niet of ik zo blij ben met deze evolutie 🫣

Chinatown 5
The Godfather Part II 9
Martha 1
The Conversation 2
Alle Turken heten Ali 1

Murder on the Orient Express was ook te pruimen. De aantrekkelijkste vrouw uit Hollywood rond WOII met een van haar laatste rollen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan