Wat heb jij vandaag gekookt?

Gebruik je een recept en weeg je alles nauwkeurig af?

Indien ja, dan is het recept niet goed, of het kan aan iets stom liggen als de foute luchtcirculatiestand in je oven, een minder goede bakvorm gebruiken, ...
Ja ik weeg alles af. Eerste keer gwn 200g zelfrijzende bloem, boter en suiker en 4 eieren. Tweede keer 250g van alles en 4 eieren vermits de eerste te nat was vanbinnen, allez, te vettig, en eigenlijk gewoon idem.

Misschien temperatuur van je oven iets lager zetten en de cake langer laten bakken, zodat hij ook binnen helemaal gaart vooraleer de buitenkant gebakken is.

Mijn eerste goed voornemen :p

Slaatje met kip, parmesan, in balsamico gemarineerde kerstomaatjes, zongedroogde tomaatjes, eitjes uit eigen tuin, wortel, komkommer, bladsla + rucola, en zelfgemaakte croutons met parmesan en pasta. Dressing van balsamicoazijn, olijfolie, dijonmosterd peper en zout.
Voor madam 1 zonder tomaat

Haha goed geprobeerd.
Dat is sowieso niet jouw keuken.

Sla :rofl:

Wel mijn keuken hoor

u40CmPV.jpg

Straks pasta met room-parmezaansaus maken. Probleem is dat ik blijkbaar minder room in huis heb dan verwacht. Beetje aanlengen met melk als ik effectief te weinig blijk te hebben? Zal wel geen kwaad kunnen, denk ik?

Straks pasta met room-parmezaansaus maken. Probleem is dat ik blijkbaar minder room in huis heb dan verwacht. Beetje aanlengen met melk als ik effectief te weinig blijk te hebben? Zal wel geen kwaad kunnen, denk ik?
Het heeft wel degelijk een nadeliger effect naar smaak toe. Als dat 10% melk is, zal je dat niet smaken, is het 30% melk vind ik dat echt wel fletser smaken.

Ik gebruik wel vaker wat melk als ik te weinig room heb.
Je kan de saus wat langer laten inkoken he, dan krijg je sowieso romigere saus.

Vanavond nog wat van die groenten opgebruiken.

Slaatje met gebakken spek, appel en gebakken geitenkaas maken, met een zelfgeklopte honingmosterd vinaigrette (rodewijnazijn,graanmosterd, honing & olijfolie, en afgekruid natuurlijk)

Terug
Bovenaan