Wat heb jij vandaag gekookt?

tagliatelli met pompoensaus, kruiden en panceta in de oven.
De tagliatelli hing aaneen en was nog beenhard. De pancetta is eruitgekomen als een zwartgeblakerde schijf. En finaal lag de keuken erbij als een slagveld waar menig generaal nog jaloers zou op zijn.
Subiet mcdo denk ik....
Alle, de kookkunsten deel je dan al in ieder geval niet.

Vandaag Penne all'arrabiata (met verse tomaten).

Probleem met de chilipepers van de colruyt is wel dat ze heel variabel zijn qua 'pikantheid'. 3 pepertjes in de saus gedaan, maar dat was eigenlijk onvoldoende. Twee weken geleden was de saus echt héél pikant met 3 pepertjes...

Vandaag Penne all'arrabiata (met verse tomaten).

Probleem met de chilipepers van de colruyt is wel dat ze heel variabel zijn qua 'pikantheid'. 3 pepertjes in de saus gedaan, maar dat was eigenlijk onvoldoende. Twee weken geleden was de saus echt héél pikant met 3 pepertjes...
Dit is eigenlijk een probleem met alle pepers verkrijgbaar in belgie, die zijn gewoon veel te variabel om juist te kunnen gebruiken.

Gratin dauphinois met lekker stuk kraai (onglet) en spruitjes :love:
Niet het meest ideale gerecht voor een nazomer maar eens oefenen kan geen kwaad ;)

Vandaag ribbekes :love:

bbq vanavond, straks al de spareribs op 3-2-1 wijze in de smoker duwen. En het zijn ribbekes van de hoeveslager hier vlakbij.

Laatst bewerkt:
de kapsalon was lekker hoor. Maar het personeel is zo onvriendelijk... Die smeet mijn kapsalon zo echt op den toog van 'hier hebdem' :p volgende keer toch eens een andere zaak proberen. Ik heb er nog een stuk of vijf om af te gaan.
Beste in Temse: de Coban. (wel een van de weinige dingen waarvoor Temse goed is, het aanbod aan pitazaken :unsure: )
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Vandaag ribbekes :love:

bbq vanavond, straks als de spareribs op 3-2-1 wijze in de smoker duwen. En het zijn ribbekes van de hoeveslager hier vlakbij.
Kom jongen, ge kunt er anders een serieus verhaal over doen als ge het op het fornuis klaar maakt, nu wil ik toch ook weten hoe je ze op je smoker gooit. Zelf rub gemaakt, gemarineerd of wat dan ook, ik wil alles weten.

Kom jongen, ge kunt er anders een serieus verhaal over doen als ge het op het fornuis klaar maakt, nu wil ik toch ook weten hoe je ze op je smoker gooit. Zelf rub gemaakt, gemarineerd of wat dan ook, ik wil alles weten.

Rub is idd een zelfgemaakte mix met paprika, zwarte peper, lookpoeder en bruine suiker.
Marinade normaal nooit maar vandaag is een uitzondering. Het schijnt dat de hoeveslager zijn marinade subliem is, dus ik wil ze wel es gemarineerd proberen vandaag.

Ik volg niet exact de 3-2-1 manier, maar kortere perioden want anders valt het allemaal uit mekaar.
Ik doe ongeveer 2u vol in de smoker met appelhout, 45 min in zilverpapier met appelsap en whiskey en dan nog een klein half uurke garen op de grill op indirecte hitte met de bbq saus op.

3u in de smoker zou ik nog kunnen aanvaarden, maar die 2u in zilverpapier, dan zijn ze bij mij altijd doorkookt en moet ik al zware kunsten uithalen om ze nog in 1 stuk te kunnen oppakken met een lange tang zonder dat al die benen eruitvallen :lol:

Rub is idd een zelfgemaakte mix met paprika, zwarte peper, lookpoeder en bruine suiker.
Marinade normaal nooit maar vandaag is een uitzondering. Het schijnt dat de hoeveslager zijn marinade subliem is, dus ik wil ze wel es gemarineerd proberen vandaag.

Ik volg niet exact de 3-2-1 manier, maar kortere perioden want anders valt het allemaal uit mekaar.
Ik doe ongeveer 2u vol in de smoker met appelhout, 45 min in zilverpapier met appelsap en whiskey en dan nog een klein half uurke garen op de grill op indirecte hitte met de bbq saus op.

3u in de smoker zou ik nog kunnen aanvaarden, maar die 2u in zilverpapier, dan zijn ze bij mij altijd doorkookt en moet ik al zware kunsten uithalen om ze nog in 1 stuk te kunnen oppakken met een lange tang zonder dat al die benen eruitvallen :laugh:
Hangt er ook wel wat van af hoe groot die ribben zijn. St. Louiscut of vleesribben zijn een stuk vleziger dan spareribs of krabbetjes. Ik heb ze zelf nog nooit "fall of the bone" gekregen, maar wat te lang ingepakt laten liggen met azijn zal het wel gedaan krijgen.

Terug
Bovenaan